Ferrari 365 GTB/4 Daytona należące kiedyś do Eltona Johna sprzedane na aukcji

Ferrari 365 GTB/4 Daytona należące kiedyś do Eltona Johna sprzedane na aukcji

Ferrari 365 GTB/4 Daytona należała do Eltona Johna w latach 1973-1975
Ferrari 365 GTB/4 Daytona należała do Eltona Johna w latach 1973-1975
Źródło zdjęć: © Silverstone Auctions
Filip Buliński
09.10.2019 16:12, aktualizacja: 22.03.2023 17:47

Motoryzacyjne dzieło sztuki z 1972 roku zostało wystawione przez dom aukcyjny Silverstone Auctiions w Dallas Burston Polo Club. Elton John kupił je tuż po sukcesie płyty ″Goodbye Yellow Brick Road” w 1973 roku i użytkował przez 2 lata.

Wspomniana daytona została przez ten sam dom aukcyjny sprzedana w 2017 roku kolekcjonerowi. Niestety niedawno ów kolekcjoner zmarł, a rodzina podjęła decyzję o wystawieniu auta na aukcji. Zjawiskowe ferrari sprzedano za maksymalną oczekiwaną kwotę, czyli 475 tys. funtów (ok. 2,28 mln zł). Co ciekawe, egzemplarze w stanie salonowym potrafią być jeszcze droższe (nawet do 4 mln zł).

Ferrari zostało wystawione na sprzedaż przez rodzinę zmarłego kolekcjonera
Ferrari zostało wystawione na sprzedaż przez rodzinę zmarłego kolekcjonera© Silverstone Auctions

Sprzedane ferrari 365 gtb/4 daytona pochodzi z 1972 roku i przejechało jak do tej pory 130 tys. km. Zdobi go zjawiskowy lakier Rosso Corsa, a 2 lata temu otrzymał nowe, czarne skórzane fotele – zgodnie z fabryczną specyfikacją. Nowy właściciel otrzymał komplet faktur, a dom aukcyjny zapewnia że ostatnimi laty był starannie serwisowany.

Poza cudownym designem, 365 GTB/4 Daytona zachwycała jednostką napędową. Pod przednią maską zamontowano 4,4-litrowe wolnossące V12 o imponującej wówczas mocy 352 KM, które rozpędzało ważące nieco ponad 1,5 tony Ferrari do 100 km/h w 5,4 sekundy, a prędkościomierz kończył pracę na 280 km/h.

Wystawiony egzemplarz wyjechał z fabryki z kierownicą po prawej stronie
Wystawiony egzemplarz wyjechał z fabryki z kierownicą po prawej stronie© Silverstone Auctions

Skąd taka długa i skomplikowana nazwa? Liczba 365 pochodziła od pojemności skokowej pojedynczego cylindra, GTB oznaczało Gran Turismo Berlinetta, a cyfra 4 była symbolizowała 4 wałki rozrządu zastosowane w silniku. Natomiast dopisek ″Daytona” został dodany przez… dziennikarzy. Stało się tak, gdy rok po triumfie Ferrari w 24-godzinnym wyścigu w Daytona Beach pokazano im prototypy 365 GTB/4. Oficjalnie w Ferrari nigdy nie używali tego określenia.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/30]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)