Audi A8 oraz Q7 teraz także jako hybrydy plug-in 60 TFSIe

Audi A8 oraz Q7 teraz także jako hybrydy plug-in 60 TFSIe

Rożnice wizualne w stosunku do odmiany spalinowej dotyczą głównie kształtu zderzaków.
Rożnice wizualne w stosunku do odmiany spalinowej dotyczą głównie kształtu zderzaków.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
09.10.2019 09:15, aktualizacja: 13.03.2023 13:52

Audi kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy. Po Q5 oraz A7 Sportback kolejne modele doczekały się hybrydowej wersji plug-in. Mowa o A8 oraz Q7 z bardzo wydajnym napędem 60 TFSIe.

Audi Q7 oraz A8 z uwagi na swoje pokaźne rozmiary oraz masę wydają się idealnymi kandydatami do współpracy z mocnym, hybrydowym napędem. Takie rozwiązanie zapewnia bowiem dobre osiągi i stosunkowo niskie spalanie, a w tym przypadku, dzięki rozwiązaniu plug-in, także i możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie.

Na pierwszy rzut oka hybrydowe A8 i Q7 nie różnią się od swoich typowo spalinowych odpowiedników. Po dokładniejszej analizie można jednak dostrzec nieco inaczej wyprofilowane zderzaki oraz zmniejszony prześwit. Wszystko po to, by zoptymalizować aerodynamikę, zmniejszyć opory powietrza, a tym samym także obniżyć średnie spalanie.

Napęd 60 TFSIe bazuje na trzylitrowym, benzynowym silniku V6 z podwójnym doładowaniem, który wspólnie z jednostką elektryczną generuje łącznie 450 KM mocy i potężne 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest oczywiście realizowany poprzez wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni Tiptronic.

Obraz
© mat.prasowe

Co ciekawe, mimo różnic w budowie nadwozi obydwu modeli, deklarowane osiągi są niemalże identyczne. Sprint do setki zajmuje około 6,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 241 km/h. Różnice dotyczą jednak pojemności zastosowanych akumlatorów - ten w Q7 pomieści 17,3 kWh, natomiast w A8 tylko 14,1 kWh. Maksymalny zasięg podczas jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym oscyluje w granicach 35-40 km.

Teraz Audi może już bez obaw konkurować z markami BMW i Mercedes, które także oferują hybrydowe wersje swoich topowych SUV-ów i limuzyn. Czy modele z Ingolstadt będą stanowić atrakcyjną ofertę. Ceny powinniśmy poznać jeszcze w tym roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)