Odświeżony Volkswagen Passat GTE już w polskich salonach - znamy ceny

Odświeżony Volkswagen Passat GTE już w polskich salonach - znamy ceny

Wizualnie wersja GTE praktycznie nie różni się od zwykłego Passata.
Wizualnie wersja GTE praktycznie nie różni się od zwykłego Passata.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
16.09.2019 07:33, aktualizacja: 22.03.2023 18:05

Po standardowych odmianach wycenionych już jakiś czas temu przyszedł czas na hybrydową wersję GTE. Ekologiczny Volkswagen Passat po faceliftingu właśnie wjeżdża do polskich salonów. Czym wyróżnia się na tle spalinowych odmian i ile trzeba za niego zapłacić?

O odświeżonym Passacie pisaliśmy już wcześniej, więc jeśli chcecie dowiedzieć się, jakie zmiany przyniósł facelifting, zapoznajcie się z poniższym artykułem.

Poza typowo spalinowymi opcjami napędu Volkswagen oferuje również hybrydową odmianę GTE, która teraz może pochwalić się pojemniejszą baterią, pozwalającą na dłuższe podróże z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego. Akumulator ma 17 kWh pojemności, co pozwala na pokonanie maksymalnie 70 km zgodnie z cyklem pomiarowym NEDC. To o 20 km więcej niż dotychczas. W cyklu WLTP zasięg wyniesie 56 km.

Poza tym Passat GTE może też pochwalić się całkiem niezłymi osiągami. Sprawdzony napęd, znany też z innych hybryd koncernu Volkswagena składa się z benzynowego silnika 1,4 TSI sprzężonego z motorem elektrycznym i sześciobiegową przekładnią DSG. Systemowa moc takiego zestawu to 218 KM i bardzo przyzwoite 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Obraz
© mat.prasowe

Hybrydowy napęd pozwala osiągać setkę w 7,4 sekundy i rozpędzać się maksymalnie do 225 km/h. Dla większości kierowców będą to więcej niż wystarczające osiągi.

Ile trzeba za to wszystko zapłacić? Co najmniej 169 990 zł w przypadku wersji sedan lub 175 290 zł, jeśli zdecydujemy się na kombi. Największy konkurent, jakim jest Ford Mondeo Hybrid kosztuje nieco mniej. Sedan startuje bowiem od 143 300 zł, a kombi od 147 300 zł.

Mondeo w przeciwieństwie do Passata wykorzystuje dwulitrową jednostkę, lecz łączna moc zestawu jest niższa - wynosi 187 KM. Alternatywą wydaje się też Toyota Camry wyceniona na 141 900 zł. Problem w tym, że ani Mondeo, ani Camry nie są hybrydami typu plug-in, co oznacza, że jak na razie największym konkurentem Passata, będzie prawdopodobnie jego koncernowa siostra - Skoda Superb iV, która zadebiutuje w salonach na początku 2020 roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)