Mazda 2 po liftingu (2020) jednym z najdroższych modeli segmentu B

Mazda 2 po liftingu (2020) jednym z najdroższych modeli segmentu B

Nowa Mazda 2 w ofercie od 2020 roku. Już teraz można ją zamawiać.
Nowa Mazda 2 w ofercie od 2020 roku. Już teraz można ją zamawiać.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
09.09.2019 07:52, aktualizacja: 22.03.2023 18:08

Mazda wprowadziła niewielką modernizację modelu 2. Zdaniem producenta auto stało się dojrzalsze, a jego wnętrze wykonano z lepszych materiałów. W salonach auto pojawi się jeszcze w październiku, ale pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku 2020 roku. Cena nie jest niska.

Na pierwszy rzut oka trudno dostrzec jakiekolwiek zmiany, bo wygląd samochodu pozostał ten sam wbrew temu, co chciałby przekazać producent. Nowy przedni zderzak różni się od poprzedniego dolnymi kratkami wlotów powietrza, są też zmodyfikowane diodowe reflektory.

Faktyczne zmiany dotyczą bardziej specyfikacji wyposażenia i cen. Z oferty znika najniższy standard SkyGo, a w jego miejsce wchodzi bogatsza wersja SkyMotion, kosztująca przynajmniej 70 900 zł. To czyni Mazdę 2 najdroższym modelem w segmencie B wśród marek nienależących do klasy premium. Moim zdaniem właśnie w ten sposób Mazda toruje sobie drogę do wyższej półki. Co jest na pokładzie takiego auta?

Nowa Mazda 2
Nowa Mazda 2© fot. mat. prasowe

Importer wspomina o takich elementach wyposażenia jak manualna klimatyzacja, przednie reflektory diodowe ze spryskiwaczami, radioodtwarzacz z Bluetooth, sterowanie ze skórzanej kierownicy, elektrycznie regulowane lusterka boczne czy elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu. Nie jest więc specjalnie bogato. Nie ma jeszcze pełnego cennika, więc nie znamy wszystkich szczegółów.

Na chwilę obecną nie ma informacji o innych wersjach napędowych niż benzynowy motor 1.5 o mocy 90 KM. Został on wzbogacony o system mikrohybrydowy Mazda M Hybrid znany już z Nowej Mazdy 3 i Mazdy CX-30. Dzięki temu, w porównaniu z dotychczasową Mazdą 2 z tą jednostką, radykalnie spadła emisja CO2 - ze 111 g/km do 94 g/km według wewnętrznych pomiarów Mazdy metodą NEDC.

W ofercie będzie też wersja z sześciobiegowym automatem, wymagającym dopłaty 10 500 zł. Jest jednak oferowany od standardu drugiego (SkyEnergy), zatem minimalna cena takiego samochodu to 87 400 zł.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)