Nie musisz czekać z marzeniami. Nowym Audi z salonu możesz wyjechać nawet jutro

Samochody klasy premium kojarzą nam się z dużymi wydatkami, choć realia są zupełnie inne. Dzięki nowoczesnym instrumentom finansowym, takim jak Audi Perfect Lease, na auto marzeń wcale nie trzeba odkładać latami. Wystarczy mieć stałe źródło dochodu.

Ile trzeba zapłacić, by móc wyjechać z salonu nowym samochodem? Jeszcze nie tak dawno odpowiedzią byłaby kwota wyrażana w dziesiątkach, jeśli nie setkach tysięcy złotych. Czasy jednak się zmieniły i dzisiaj nie trzeba wydawać na start ani złotówki, a auto jest spłacane w wygodnych, stałych ratach. W ten sposób nie tylko więcej osób może pozwolić sobie na nowe "cztery kółka", ale mogą też sięgnąć po modele, które wcześniej były dla nich niedostępne.

Najlepiej to widać na przykładzie oferty marki Audi. Od stylowego i praktycznego crossovera Q2, przez eleganckie i reprezentatywne nowe A4 Limousine, po niespotykanie nowoczesnego i luksusowego SUV-a Q8 – w gamie niemieckiego producenta każdy znajdzie coś dla siebie. Co więcej, każdy model jest dostępny w leasingu Audi Perfect Lease.

Audi Q5

Działa to tak. Na start wybieramy wysokość opłaty wstępnej, która może wynosić od 0 do 30 proc. wartości samochodu. Następnie decydujemy się na okres leasingowania: 2 lub 3 lata. Trzecią zmienną jest roczny limit kilometrów. Ten może wynosić od 10 do 45 tys. km. Wysokość raty można sprawdzić w konfiguratorze na stronie marki, a następnie przesłać do wybranego dealera zapytanie o przygotowanie indywidualnej oferty lub odwiedzić salon osobiście.

Finansowanie w ramach Audi Financial Services jest kierowane zarówno do przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych. Gdy okres leasingu dobiegnie końca, samochód można wykupić bądź oddać do dealera.

Audi A6 Avant

Tylko, czy taka forma finansowania się opłaca? Sprawdziliśmy, ile wynosi miesięczna rata na przykładzie trzech wspomnianych modeli, żebyście mogli sami ocenić.

Za każdym razem wybieraliśmy takie same warunki finansowania Audi Perfect Lease:

5 proc. wpłaty własnej, okres leasingu na 3 lata oraz 30 tys. km kontraktowego limitu. I tu krótkie wyjaśnienie: limit dotyczy całego okresu umowy

W nawiasach podaliśmy wartości brutto leasingu konsumenckiego o nazwie Audi Perfect Lease dla klientów prywatnych.

Audi Q2

Audi Q2

Na początek sprawdziliśmy najtańszy model z naszego zestawienia, czyli Audi Q2. To kompaktowy crossover, który idealnie wpisuje się w potrzeby młodych i dynamicznych osób. Oferuje niebanalną stylistykę oraz nowoczesne rozwiązania (jak bezprzewodowa ładowarka do smartfona czy wirtualny kokpit zastępujący tradycyjne zegary), ale przy tym zachowuje praktyczne nadwozie mieszczące 5 osób i bagażnik o pojemności 405 litrów.

Audi Q2 jest oferowane z trzema jednostkami silnikowym, ale zdecydowaliśmy się na bazowy silnik 30 TFSI o mocy 116 KM. Choć ma tylko trzy cylindry, jest dynamiczny oraz ekonomiczny – na przejechanie 100 km potrzebuje zaledwie 5,9 litrów paliwa (mierzone wg normy WLTP). Miesięczna rata leasingu Audi Perfect Lease za tak skonfigurowany samochód wynosi 804 zł netto (989 zł brutto), przy parametrach podanych powyżej.

Audi A4 Limousine

Audi A4 Limousine

Jako drugą sprawdziliśmy ofertę na model Audi A4 w wersji Limousine. To niezwykle popularny wybór na polskim rynku, który teraz jest jeszcze atrakcyjniejszy – samochód niedawno przeszedł lifting. Z zewnątrz zmiany są subtelne, ale w środku pojawiły się nowe elementy wyposażenia oraz zupełnie przeprojektowany system multimedialny. Ciekawą opcją jest też możliwość używania smartfona jako kluczyka.

Choć auto niedawno miało swoją premierę, już można je zamawiać. Do wyboru jest sześć silników (3 benzynowe oraz 3 diesle). Decydując się na podstawową jednostkę 35 TFSI, nowe Audi A4 będzie nas kosztować 1256 zł netto (1552 zł brutto) przy 7120 zł brutto opłaty wstępnej (5 proc.). Do auta można dokupić również trzy atrakcyjne pakiety: Comfort, Technology oraz S line selection. Kosztują od 45 do 67 zł netto (55 do 83 zł brutto) miesięcznie.

Audi Q8

Audi Q8

Na koniec przyjrzeliśmy się jednemu z najnowszych i najbardziej wyjątkowych modeli w gamie Audi – Q8. To duży, pięcioosobowy SUV, który już swoim wyglądem zdradza, że jest autem nowoczesnym. Ostre linie, duży grill, sylwetka przypominająca coupé pozbawione ramek przy oknach drzwi i sprawiają, że obok niego nie da się przejść obojętnie. We wnętrzu wrażenie robi konsola środkowa, która składa się z dwóch ekranów dotykowych. Choć Q8 prowadzi się pewnie i dynamicznie, jego żywiołem są autostrady. To tam pasażerowie mogą rozkoszować się w ciszy i komforcie, jakie zapewnia topowy SUV marki.

Producent przewidział trzy warianty silnikowe o mocach od 231 do 340 KM. Model dostępny jest też w wersji S, Audi SQ8, z 435-konnym motorem pod maską, ale na razie skupmy się na bazowym modelu 45 TDI, który oferuje dobrą dynamikę i średnie zużycie paliwa na poziomie 6,4 l/100 km. Przy obranych wcześniej parametrach wpłata własna wynosi 17 485 zł brutto (5% ceny katalogowej samochodu), a miesięczna rata to 3085 zł netto (3811 zł brutto) miesięcznie.

Wnętrze Audi Q8

Lepsza opcja dla… wszystkich

Nieważne, czy jesteś przedsiębiorcą, czy klientem indywidualnym, oferty takie jak Audi Perfect Lease zwyczajnie się opłacają. Wróćmy na chwilę do przykładu Audi Q2. Opłata wstępna, również stanowiąca 5% ceny katalogowej dla tego modelu, to zaledwie 5250 zł, a miesięczna rata to około 990 zł brutto. To sprawia, że nowy crossover z salonu stanowi atrakcyjną ofertę dla auta używanego. Szczególnie, że mówimy tu o samochodzie z trzyletnią gwarancją.

Z kolei przedsiębiorcy docenią fakt, że leasingowanie auta oznacza korzyści podatkowe. Część wydatków przeznaczonych na opłacenie samochodu można bowiem wliczyć w koszty i odliczyć od podatku dochodowego. Co prawda zasady, według których można to robić, zmieniły się na początku 2019 roku, ale wybranie leasingu, jako formy finansowania samochodu, jest wciąż najbardziej opłacalne dla firm. Korzyść podatkowa może przekroczyć nawet 20 tys. zł.

Partnerem artykułu jest Audi

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Opel Zafira się zmienił, bo zmienił się rynek. Teraz to auto do zadań specjalnych Nowy Volkswagen Golf wkracza w ostatnią fazę testów Wybuch gazu w Warszawie - eksplodowała furgonetka wioząca butle Dlaczego hybrydy hamują bardziej ekologicznie niż auta spalinowe? Zaczęło się od RAV4, czyli historia samochodów SUV w pigułce Kia Optima zniknie z rynku. Chętni muszą się spieszyć Donald Trump nie przyjedzie do Warszawy. Zastąpi go Mike Pence. Utrudnienia w ruchu jednak będą Nowy Land Rover Defender w oficjalnej zapowiedzi. Debiut już niebawem Toyota Supra i zmiana elektroniki. Efekt: 86 KM więcej niż fabrycznie Najlepsza droga z wakacji. Pokazujemy, jak ominąć korki Nie tylko BMW X6 Vantablack - auta, w których czerń gra główną rolę MR2 może powrócić. Podobnie jak Supry nie stworzy jej Toyota Donald Trump w Warszawie 31 sierpnia - 2 września 2019 r. Utrudnienia w ruchu Jessi Combs z programu "Pogromcy mitów" nie żyje. Chciała pobić rekord prędkości Donald Trump w Warszawie 1 września 2019 r. "Bestia" wjedzie na ulice stolicy Polski samochód elektryczny dla logistyki. Debiut jeszcze w tym roku Nowe Porsche Macan Turbo. Pod maską 440-konne V6 Toyota i Suzuki zacieśniają współpracę. Polska na tym skorzysta Cupra oficjalną marką FC Barcelona. Zastąpi Audi Mercedes-AMG GLB 35 - debiut praktycznego i szybkiego SUV-a Kradzieże aut luksusowych w Polsce. Zmienił się cel, zmieniły się zabezpieczenia Kia Platinum Cup na ostatniej prostej. Na Autodromie Most będzie ostra walka BMW X6 Vantablack - najciemniejszy samochód świata Seat Tarraco debiutuje w wersji FR oraz jako mocna hybryda plug-in

Popularne w tym tygodniu:

Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast McLaren Senna wart blisko 6 mln złotych został sprzedany w Warszawie Brabus G900 V12 szokuje mocą i osiągami Najszybszy samochód Bugatti może pojechać 515 km/h, ale tego nie zrobi Bolidem po czeskiej autostradzie. Ktoś ma fantazję Lamborghini Gallardo o mocy 2580 KM. Można go używać na drogach Rozbił wspaniałe Lamborghini Diablo niedługo po zakupie Niemcy protestują przeciwko SUV-om. I mają trochę racji Druga strona ekologii. Kierowcy samochodów padają ofiarą linczu BMW E34 z nadwoziem Wołgi, czyli restomod po ukraińsku Gra warta pół miliarda euro. Tonale może zaprowadzić Alfę Romeo na szczyt lub ściągnąć na dno Rowerzyści nie zawsze mają pierwszeństwo. Szkoda, że o tym zapominają