Nie musisz czekać z marzeniami. Nowym Audi z salonu możesz wyjechać nawet jutro

Samochody klasy premium kojarzą nam się z dużymi wydatkami, choć realia są zupełnie inne. Dzięki nowoczesnym instrumentom finansowym, takim jak Audi Perfect Lease, na auto marzeń wcale nie trzeba odkładać latami. Wystarczy mieć stałe źródło dochodu.

Ile trzeba zapłacić, by móc wyjechać z salonu nowym samochodem? Jeszcze nie tak dawno odpowiedzią byłaby kwota wyrażana w dziesiątkach, jeśli nie setkach tysięcy złotych. Czasy jednak się zmieniły i dzisiaj nie trzeba wydawać na start ani złotówki, a auto jest spłacane w wygodnych, stałych ratach. W ten sposób nie tylko więcej osób może pozwolić sobie na nowe "cztery kółka", ale mogą też sięgnąć po modele, które wcześniej były dla nich niedostępne.

Najlepiej to widać na przykładzie oferty marki Audi. Od stylowego i praktycznego crossovera Q2, przez eleganckie i reprezentatywne nowe A4 Limousine, po niespotykanie nowoczesnego i luksusowego SUV-a Q8 – w gamie niemieckiego producenta każdy znajdzie coś dla siebie. Co więcej, każdy model jest dostępny w leasingu Audi Perfect Lease.

Audi Q5

Działa to tak. Na start wybieramy wysokość opłaty wstępnej, która może wynosić od 0 do 30 proc. wartości samochodu. Następnie decydujemy się na okres leasingowania: 2 lub 3 lata. Trzecią zmienną jest roczny limit kilometrów. Ten może wynosić od 10 do 45 tys. km. Wysokość raty można sprawdzić w konfiguratorze na stronie marki, a następnie przesłać do wybranego dealera zapytanie o przygotowanie indywidualnej oferty lub odwiedzić salon osobiście.

Finansowanie w ramach Audi Financial Services jest kierowane zarówno do przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych. Gdy okres leasingu dobiegnie końca, samochód można wykupić bądź oddać do dealera.

Audi A6 Avant

Tylko, czy taka forma finansowania się opłaca? Sprawdziliśmy, ile wynosi miesięczna rata na przykładzie trzech wspomnianych modeli, żebyście mogli sami ocenić.

Za każdym razem wybieraliśmy takie same warunki finansowania Audi Perfect Lease:

5 proc. wpłaty własnej, okres leasingu na 3 lata oraz 30 tys. km kontraktowego limitu. I tu krótkie wyjaśnienie: limit dotyczy całego okresu umowy

W nawiasach podaliśmy wartości brutto leasingu konsumenckiego o nazwie Audi Perfect Lease dla klientów prywatnych.

Audi Q2

Audi Q2

Na początek sprawdziliśmy najtańszy model z naszego zestawienia, czyli Audi Q2. To kompaktowy crossover, który idealnie wpisuje się w potrzeby młodych i dynamicznych osób. Oferuje niebanalną stylistykę oraz nowoczesne rozwiązania (jak bezprzewodowa ładowarka do smartfona czy wirtualny kokpit zastępujący tradycyjne zegary), ale przy tym zachowuje praktyczne nadwozie mieszczące 5 osób i bagażnik o pojemności 405 litrów.

Audi Q2 jest oferowane z trzema jednostkami silnikowym, ale zdecydowaliśmy się na bazowy silnik 30 TFSI o mocy 116 KM. Choć ma tylko trzy cylindry, jest dynamiczny oraz ekonomiczny – na przejechanie 100 km potrzebuje zaledwie 5,9 litrów paliwa (mierzone wg normy WLTP). Miesięczna rata leasingu Audi Perfect Lease za tak skonfigurowany samochód wynosi 804 zł netto (989 zł brutto), przy parametrach podanych powyżej.

Audi A4 Limousine

Audi A4 Limousine

Jako drugą sprawdziliśmy ofertę na model Audi A4 w wersji Limousine. To niezwykle popularny wybór na polskim rynku, który teraz jest jeszcze atrakcyjniejszy – samochód niedawno przeszedł lifting. Z zewnątrz zmiany są subtelne, ale w środku pojawiły się nowe elementy wyposażenia oraz zupełnie przeprojektowany system multimedialny. Ciekawą opcją jest też możliwość używania smartfona jako kluczyka.

Choć auto niedawno miało swoją premierę, już można je zamawiać. Do wyboru jest sześć silników (3 benzynowe oraz 3 diesle). Decydując się na podstawową jednostkę 35 TFSI, nowe Audi A4 będzie nas kosztować 1256 zł netto (1552 zł brutto) przy 7120 zł brutto opłaty wstępnej (5 proc.). Do auta można dokupić również trzy atrakcyjne pakiety: Comfort, Technology oraz S line selection. Kosztują od 45 do 67 zł netto (55 do 83 zł brutto) miesięcznie.

Audi Q8

Audi Q8

Na koniec przyjrzeliśmy się jednemu z najnowszych i najbardziej wyjątkowych modeli w gamie Audi – Q8. To duży, pięcioosobowy SUV, który już swoim wyglądem zdradza, że jest autem nowoczesnym. Ostre linie, duży grill, sylwetka przypominająca coupé pozbawione ramek przy oknach drzwi i sprawiają, że obok niego nie da się przejść obojętnie. We wnętrzu wrażenie robi konsola środkowa, która składa się z dwóch ekranów dotykowych. Choć Q8 prowadzi się pewnie i dynamicznie, jego żywiołem są autostrady. To tam pasażerowie mogą rozkoszować się w ciszy i komforcie, jakie zapewnia topowy SUV marki.

Producent przewidział trzy warianty silnikowe o mocach od 231 do 340 KM. Model dostępny jest też w wersji S, Audi SQ8, z 435-konnym motorem pod maską, ale na razie skupmy się na bazowym modelu 45 TDI, który oferuje dobrą dynamikę i średnie zużycie paliwa na poziomie 6,4 l/100 km. Przy obranych wcześniej parametrach wpłata własna wynosi 17 485 zł brutto (5% ceny katalogowej samochodu), a miesięczna rata to 3085 zł netto (3811 zł brutto) miesięcznie.

Wnętrze Audi Q8

Lepsza opcja dla… wszystkich

Nieważne, czy jesteś przedsiębiorcą, czy klientem indywidualnym, oferty takie jak Audi Perfect Lease zwyczajnie się opłacają. Wróćmy na chwilę do przykładu Audi Q2. Opłata wstępna, również stanowiąca 5% ceny katalogowej dla tego modelu, to zaledwie 5250 zł, a miesięczna rata to około 990 zł brutto. To sprawia, że nowy crossover z salonu stanowi atrakcyjną ofertę dla auta używanego. Szczególnie, że mówimy tu o samochodzie z trzyletnią gwarancją.

Z kolei przedsiębiorcy docenią fakt, że leasingowanie auta oznacza korzyści podatkowe. Część wydatków przeznaczonych na opłacenie samochodu można bowiem wliczyć w koszty i odliczyć od podatku dochodowego. Co prawda zasady, według których można to robić, zmieniły się na początku 2019 roku, ale wybranie leasingu, jako formy finansowania samochodu, jest wciąż najbardziej opłacalne dla firm. Korzyść podatkowa może przekroczyć nawet 20 tys. zł.

Partnerem artykułu jest Audi

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ferdynand Porsche [osobistości motoryzacji] Samochód Roku Wirtualnej Polski 2018 - oto najlepsi z najlepszych. Poznaj zwycięzców plebiscytu BMW M3 E92 DTM Champion Edition zaprezentowane 2014 Jeep Cherokee - więcej zdjęć i nowe informacje [Nowy Jork 2013] Skyactiv-Vehicle Dynamics w samochodach Mazdy Passat CC według ABT Toyota GR Supra 2.0 doczekała się polskich cen. Jest znacznie tańsza i wciąż bogato wyposażona Zaawansowany pojazd badawczy Toyoty na targach CES Lancia Delta i Ypsilon S MOMODESIGN oraz Ypsilon Elefantino [aktualizacja] Sunny (Versa) - nowy, globalny sedan Nissana 40 Euro mandatu za grillowanie Ferrari Wheelsandmore Aventador LP792-4 Roadster (2013)

Popularne w tym tygodniu:

"Uczyłem się jeździć w fiacie 126 mojej ciotki". Włoch pokazał swój pomysł na nowego Malucha Maseczka w aucie. Przepisy dotyczą też pasażerów Rolnicy ponownie wyjechali na drogi. Zablokują nawet 200 tras To była kwestia czasu. Tuner zdejmuje limiter prędkości z nowych volvo Amerykanie pobili rekord Bugatti. Ponad 500 km/h na zamkniętej autostradzie Policja kupiła nowe radiowozy. Hyudani Kona Electric zasili szeregi Komendy Stołecznej Są nowe przepisy o przeglądach technicznych. Mają obowiązywać od początku 2021 r. Numery rejestracyjne dla rowerów. Tego chce berlińska policja Hummer powrócił. Ma elektryczny napęd o mocy ponad 1000 KM Nowe przepisy dotyczące sprowadzania aut. O karę za niezarejestrowanie auta póki co trudno "Przyszłość silnika spalinowego to kwestia polityczna". Diesel wciąż najbardziej wydajny Maseczki w samochodzie. Czy kierowca i pasażerowie muszą je zakładać?