Shelby Mustang GT350R - inspirowany mocniejszą wersją

Shelby Mustang GT350R - inspirowany mocniejszą wersją

Poza klasyczną szarością Ford oferuje jeszcze bardziej krzykliwe kolory.
Poza klasyczną szarością Ford oferuje jeszcze bardziej krzykliwe kolory.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
18.08.2019 14:19, aktualizacja: 24.03.2023 16:40

Ford pochwalił się odświeżonym Mustangiem Shelby GT350R. Auto w wersji na 2020 rok znacznie bardziej przypomina mocniejszego brata, jakim jest GT500. I nie chodzi tu wyłącznie o kwestie wizualne, lecz przede wszystkim poprawki techniczne.

Zawieszenie nigdy nie było najmocniejszą stroną Mustanga, lecz w wersji Shelby ten element znacząco różni się od oryginału. Jest nie tylko niższe i sztywniejsze, lecz charakteryzuje się również zmienioną geometrią, co pozwala atakować zakręty z większą prędkością. Pomaga w tym również, bardziej bezpośrednio działający układ kierowniczy.

Jak zwykle przy okazji liftingu, Ford uzupełnił gamę lakierów o nowe, krzykliwe barwy - Twister Orange i Grabber Lime, które pozwolą wyróżnić się z tłumu oraz bardziej zachowawcze - Iconic Silver i Red Hot Metallic. Klienci mogą też liczyć na poprawki aerodynamiczne takie jak przedni splitter, czy nowe tylne skrzydło.

GT350R jest nastawiony na jak najlepsze osiągi. Wymaga to pewnych wyrzeczeń. Nie znajdziecie tu np. tylnej kanapy. Elementem, który odchudzono, jest też układ wydechowy, który nie brzmi już tak basowo. Nie oznacza to jednak spartańskiego wyposażenia. Na pokładzie poza systemem audio, klimatyzacją i rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa zagościł także system FordPass Connect pozwalający kontrolować stan pojazdu lub śledzić jego lokalizację za pomocą smartfona.

Obraz
© mat.prasowe

Jednak najważniejszy element znajdziemy pod maską - 5,2-litrowe V8 ze wzmocnionym układem korbowo-tłokowym. Generuje on 533 KM mocy oraz 582 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Co ważne - jest sprzężony z manualną, 6-biegową przekładnią. Choć to nie najmocniejsza wersja, jej osiągi imponują. Prędkość maksymalna wynosi 290 km/h, a setka pojawia się na liczniku po nieco ponad 4 sekundach.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)