Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Maserati Levante Trofeo - test potężnego super SUV-a

Choć od debiutu Maserati Levante na rynku minęły już trzy lata, nie ucichły nadal pytania, czy ta szacowna włoska marka powinna w ogóle robić model tego typu. Najnowsza wersja z silnikiem V8 ucina wszelkie dyskusje. Trofeo wchodzi na rynek jako najszybszy samochód kiedykolwiek wyprodukowany w Modenie.

Od momentu, gdy pierwszy SUV Maserati wszedł na rynek, jego przeciwnicy powtarzali, że taki samochód w ogóle nie powinien był powstać. Klienci prosili natomiast o większy i mocniejszy silnik. Choć Levante nigdy nie brakowało charakteru i osiągów, do rywalizacji z Porsche czy AMG trzeba wykroczyć poza racjonalne myślenie i przyzwoitość.

Audi Q8 vs Maserati Levante: dwie szkoły tworzenia Super-SUV-a

Jak można zrobić ekskluzywnego, sportowego SUV-a? Jak widać, na bardzo różne sposoby. Potężne Audi i Maserati różnią się charakterem, choć są…

Efektem tego jest Maserati Levante Trofeo. Z zewnątrz jeszcze bardziej okazałe dzięki większym obręczom kół (22 cale!), większym wlotom powietrza i większym rurom wydechowym. W środku jeszcze bardziej luksusowo wykończone. No i w końcu – jeszcze szybsze. Pod maską zagościło tutaj w końcu wyczekiwane, podwójnie doładowane V8 składane w Maranello, na jednej linii z silnikami Ferrari. Znana z Maserati Quattroporte GT S jednostka tutaj generuje aż 580 KM i chyba tyle samo decybeli. Pozwala osiągnąć 100 km/h w 4,1 sekundy i przekroczyć 300 km/h.

Trofeo będzie także znacznie droższe od pozostałych wersji Levante. Gdy model dotrze do polskich salonów pod koniec tego roku, będzie przy nim wystawiona tabliczka z wartością "od 186 057 euro".

Jak te wszystkie zmiany przekładają się na praktykę? Czy Levante przyćmi tą wersją blask topowych konkurentów z Niemiec? Sprawdziłem to na pustych, krętych drogach w północnych Włoszech.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Volvo XC90 B5: ostatnia deska ratunku dla diesla Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI: kiedy szukasz sportu, ale nie sportowego auta Przyczepa kempingowa w cenie mieszkania. Czym różni się od zwykłej za 70 tys. zł? Toyota Yaris II vs. Toyota Yaris III - test Test: Opel Combo Life 1.5 diesel - wszystko, czego chcesz od samochodu rodzinnego Opel Astra po liftingu: zmiany nie dla Ciebie, tylko dla przepisów Mercedes-Benz GLE 450 daje nienaturalny komfort jazdy. Jego silnik to "złoto" Kombi vs crossover: Peugeot 308 SW 2,0 BlueHDi Allure kontra 3008 1,6 HDi Style - test Mercedes Actros - spełniłem marzenie z dzieciństwa Porsche 911 Carrera S (991) PDK Sport Chrono - dziedzictwo [test autokult.pl] Sprawdzamy nowe BMW M2 na Hungaroringu Pierwszy kontakt: DS 4 - znana konstrukcja, nowa odmiana

Popularne w tym tygodniu:

Test: Lexus LC500 Convertible to japońskie gran turismo. Reakcje Włochów na jego widok były bezcenne Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach 1 na torze, drodze i w scenie jak z amerykańskiego filmu akcji Test: Świat się kończy, Golf R droższy od S3. Pytanie jednak, czy jest lepszy? Pierwsza jazda: Seat Arona i Ibiza po liftingu – Hiszpanie stawiają na nowoczesność, ale z umiarem Test: Mercedes-Benz S 500 dowodzi, że czasy mogą się zmieniać, ale król jest tylko jeden Ferrari F40 vs Ferrari SF90 Stradale: super-V8, które napisały historię na nowo Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem Test: Volkswagen Golf GTI - ty masz moc, a on co innego Pierwsza jazda: Audi Q4 e-tron - twój kolejny (elektryczny) SUV Test: Audi RS e-tron GT w ośrodku Driveland. Jak zwinne może być auto ważące 2,5 tony? Jeep Wrangler 4xe - ile wynosi dopłata za wtyczkę? Test: Nissan Qasqhai — jest niezły, ale mój umysł nadal to wypiera