Maserati Levante Trofeo - test potężnego super SUV-a

Choć od debiutu Maserati Levante na rynku minęły już trzy lata, nie ucichły nadal pytania, czy ta szacowna włoska marka powinna w ogóle robić model tego typu. Najnowsza wersja z silnikiem V8 ucina wszelkie dyskusje. Trofeo wchodzi na rynek jako najszybszy samochód kiedykolwiek wyprodukowany w Modenie.

Od momentu, gdy pierwszy SUV Maserati wszedł na rynek, jego przeciwnicy powtarzali, że taki samochód w ogóle nie powinien był powstać. Klienci prosili natomiast o większy i mocniejszy silnik. Choć Levante nigdy nie brakowało charakteru i osiągów, do rywalizacji z Porsche czy AMG trzeba wykroczyć poza racjonalne myślenie i przyzwoitość.

Audi Q8 vs Maserati Levante: dwie szkoły tworzenia Super-SUV-a

Jak można zrobić ekskluzywnego, sportowego SUV-a? Jak widać, na bardzo różne sposoby. Potężne Audi i Maserati różnią się charakterem, choć są…

Efektem tego jest Maserati Levante Trofeo. Z zewnątrz jeszcze bardziej okazałe dzięki większym obręczom kół (22 cale!), większym wlotom powietrza i większym rurom wydechowym. W środku jeszcze bardziej luksusowo wykończone. No i w końcu – jeszcze szybsze. Pod maską zagościło tutaj w końcu wyczekiwane, podwójnie doładowane V8 składane w Maranello, na jednej linii z silnikami Ferrari. Znana z Maserati Quattroporte GT S jednostka tutaj generuje aż 580 KM i chyba tyle samo decybeli. Pozwala osiągnąć 100 km/h w 4,1 sekundy i przekroczyć 300 km/h.

Trofeo będzie także znacznie droższe od pozostałych wersji Levante. Gdy model dotrze do polskich salonów pod koniec tego roku, będzie przy nim wystawiona tabliczka z wartością "od 186 057 euro".

Jak te wszystkie zmiany przekładają się na praktykę? Czy Levante przyćmi tą wersją blask topowych konkurentów z Niemiec? Sprawdziłem to na pustych, krętych drogach w północnych Włoszech.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Dwa żywioły: Mini Countryman JCW w porównaniu z Volvo XC40 T5 Test vlog: Rolls-Royce Wraith kosztuje 2 mln zł? Czym różni się od zwykłego auta? Mazda 3 2,0 Skyactiv-G SkyEnergy - test Test: Nissan Micra 1.0 T-GDI - w gąszczu konkurencji Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i" Test Mazdy 3 Hikari Skyactiv-G: niegrzeczna w granicach przyzwoitości Mazda MX-5 2,0 MZR - nieuprzejma sympatia [galeria i test] Suzuki SX4 S-Cross 1,4 140 KM BoosterJet (2016) – prawdziwy samuraj? Test: Nowy Renault Captur 100 TCe - Francuzi odrobili lekcje, ale nie ustrzegli się wpadek Citroën C5 Tourer 1,6 THP Exclusive vs. Ford Mondeo Kombi 1,6 EcoBoost Titanium - Francja vs. Niemcy [test autokult.pl] Test: Opel Corsa-e vs Nissan Leaf - przewaga na papierze nie zawsze daje wygraną Test: Audi e-tron Sportback 55 quattro - to będzie rzadki widok na polskich drogach

Popularne w tym tygodniu:

Test: Przejechałem się Alfą Romeo 33 z silnikiem boxer i zapomniałem, jak się nazywam Pierwsza jazda: Škoda Fabia 4. generacji – ma ogromną szansę powtórzyć sukces poprzednika Test: Suzuki Across PHEV – lifting twarzy za 30 tys. zł Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Pierwsza jazda: Opel Mokka e – już ładniej, ale teraz to bym chciał coś większego Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI hybrid - jego pozycja jest niezagrożona Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł Dacia Sandero TCe - stworzona pod LPG Kia Sorento Hybrid - premium bez ceny premium Audi RS 7 - samo się o to prosiło Test: Volkswagen Touareg R eHybrid – najmocniejszy, ale całkowicie pozbawiony charakteru Test: Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid - to nie mogło się udać