Maserati Levante Trofeo - test potężnego super SUV-a

Choć od debiutu Maserati Levante na rynku minęły już trzy lata, nie ucichły nadal pytania, czy ta szacowna włoska marka powinna w ogóle robić model tego typu. Najnowsza wersja z silnikiem V8 ucina wszelkie dyskusje. Trofeo wchodzi na rynek jako najszybszy samochód kiedykolwiek wyprodukowany w Modenie.

Od momentu, gdy pierwszy SUV Maserati wszedł na rynek, jego przeciwnicy powtarzali, że taki samochód w ogóle nie powinien był powstać. Klienci prosili natomiast o większy i mocniejszy silnik. Choć Levante nigdy nie brakowało charakteru i osiągów, do rywalizacji z Porsche czy AMG trzeba wykroczyć poza racjonalne myślenie i przyzwoitość.

Audi Q8 vs Maserati Levante: dwie szkoły tworzenia Super-SUV-a

Jak można zrobić ekskluzywnego, sportowego SUV-a? Jak widać, na bardzo różne sposoby. Potężne Audi i Maserati różnią się charakterem, choć są…

Efektem tego jest Maserati Levante Trofeo. Z zewnątrz jeszcze bardziej okazałe dzięki większym obręczom kół (22 cale!), większym wlotom powietrza i większym rurom wydechowym. W środku jeszcze bardziej luksusowo wykończone. No i w końcu – jeszcze szybsze. Pod maską zagościło tutaj w końcu wyczekiwane, podwójnie doładowane V8 składane w Maranello, na jednej linii z silnikami Ferrari. Znana z Maserati Quattroporte GT S jednostka tutaj generuje aż 580 KM i chyba tyle samo decybeli. Pozwala osiągnąć 100 km/h w 4,1 sekundy i przekroczyć 300 km/h.

Trofeo będzie także znacznie droższe od pozostałych wersji Levante. Gdy model dotrze do polskich salonów pod koniec tego roku, będzie przy nim wystawiona tabliczka z wartością "od 186 057 euro".

Jak te wszystkie zmiany przekładają się na praktykę? Czy Levante przyćmi tą wersją blask topowych konkurentów z Niemiec? Sprawdziłem to na pustych, krętych drogach w północnych Włoszech.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowy Suzuki Ignis: crossover, który poprawia nastrój Opel Mokka 1,4 Turbo 4x4 Cosmo [test autokult.pl] Nowy Hyundai Elantra 1.6 MPI (2016) - test, opinia, spalanie, cena Audi Q8 50 TDI - rozprawka o komforcie jazdy Nowe Audi A7 3.0 TDI BiTurbo - pierwsza jazda Skoda Superb 2,0 TDI 4x4 DSG Elegance – rozmiar ma znaczenie [test autokult.pl] Hyundai Kona Electric: tutaj nie musisz się martwić o zasięg Seat Leon ST 2.0 TDI FR 4Drive: najlepsza specyfikacja hiszpańskiego kompaktu BMW 118i (F20) Sport Line M/T - mieszane uczucia [test autokult.pl] Test BMW M2 Competition. Takiego auta dawno nie było i długo, długo nie będzie Wiem jak jeździ nowy Opel Corsa. Pod tym względem jest fantastyczny Kia Stinger GT 3.3 V6: otwieramy oczy niedowiarkom!

Popularne w tym tygodniu:

BMW M8 Competition: trzeba było czekać 30 lat Gdzie UE popełnia błąd? Krótkie wyjaśnienie z V8 z Lexusa LC500 Elektryki podobno nie sprawdzają się w zimie, dlatego na narty pojechałem Teslą Model 3 Long Range Škoda Superb po liftingu: z silnikiem benzynowym oszczędna jak diesel Test Toyoty GR Supry: wyjaśniam, dlaczego nowa generacja udźwignęła legendę Tesla Model 3 Long Range: auto z przyszłości, które można kupić już dziś Ram 1500 kontra Nissan Navara. Powtarzamy eksperyment Tesli Jaguar I-Pace kontra Mercedes EQC i Audi e-tron: kto uratuje świat? Hyundai i10: trzecia generacja to (prawie) koreańska broń małego kalibru Test Opla Movano po liftingu: nowe wnętrze oraz imponujący silnik Toyota C-HR 2.0 – nowy wariant hybrydowy odpowiedzią na brak diesla? Hybryda plug-in w długim dystansie. Witaj, VW Passat GTE