Nowe Porsche 911 debiutuje w bazowej wersji Carrera

Nowe Porsche 911 debiutuje w bazowej wersji Carrera

Pod względem wizualnym Carrera nie różni się od wersji S.
Pod względem wizualnym Carrera nie różni się od wersji S.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
30.07.2019 06:41, aktualizacja: 28.03.2023 10:14

Ponad 8 miesięcy po debiucie modelu 911 Carrera S, Porsche prezentuje słabszą, bazową odmianę Carrera. Będzie ona oferowana ze standardowym nadwoziem coupé oraz jako kabriolet. Pierwsze dostawy ruszą na początku przyszłego roku.

Porsche 911 Carrera jest propozycją przeznaczoną dla najmniej wymagających klientów. Nie oznacza to jednak, że nie doświadczymy tu jakości, emocji i osiągów godnych tej marki. Tylna klapa skrywa trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik z podwójnym doładowaniem, który jak na obecne standardy nie jest przesadnie wysilony. Generuje bowiem 385 KM mocy i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dla porównania, ostrzejsza Carrera S oferuje odpowiednio 450 KM oraz 550 Nm. Fani Porsche nie mają się jednak czego obawiać - bazowy wariant mimo niższej mocy nie rozczarowuje osiągami. Sprint 0-100 km/h zajmuje mu 4,2 sekundy, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, w skład którego wchodzi system Launch Control i szybsza skrzynia biegów, robi to w 4 sekundy.

Są to oczywiście czasy przyspieszeń wersji coupé. Kabriolet z uwagi na wyższą masę jest wolniejszy średnio o 0,2 sekundy. Osiągi są więc na odpowiednim poziomie. Podobnie wygląda kwestia wyposażenia oraz prezencji. Wizualnych różnic w zasadzie nie ma, a uboższą odmianę poznamy wyłącznie po oznaczeniach, felgach o innej średnicy i mniejszych końcówkach wydechu. Wnętrze jest identyczne, wliczając w to obecność ekranu dotykowego o przekątnej 10.9 cala.

Obraz
© mat.prasowe

Klienci już w standardzie mogą liczyć na adaptacyjne zawieszenie z trybami Normal i Sport i opcjonalnie doposażyć się w zestaw ceramicznych hamulców, ukrytych za identycznymi felgami co te stosowane w odmianie Carrera S. Jednym słowem - osoby, które nie potrzebują potężnej mocy, mogą śmiało decydować się na bazowe 911.

Tym bardziej, że cena jest całkiem atrakcyjna. Za odmianę coupé zapłacimy 520 tysięcy złotych. Kabriolet będzie natomiast droższy o 69 tysięcy. Bazowa wersja jest więc o 75 tysięcy złotych tańsza niż mocniejsza Carrera 4S. Czas pokaże, czy taka różnica zdoła przekonać klientów do wyboru podstawowego wariantu.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)