Van na miarę. Mercedes-Benz Klasy V potrafi rzeczy, których nie da żaden SUV czy minivan

Minivany i SUV-y są cenione za swoją wszechstronność i różne możliwości aranżacji wnętrza. Jeśli jednak poszukujesz samochodu wprowadzającego te cechy na wyższy poziom, wtedy sięgasz po pełnowymiarowego vana. Jeśli chcesz najlepszego z nich, wybierz gwarantującego wprost nieograniczone możliwości Mercedesa Klasy V.

(fot. Daimler)

(fot. Daimler)

Mercedes już od ponad stu lat stanowi synonim prestiżu i komfortu. Z drugiej strony, producent ten ma równie bogate doświadczenie i zasługi w tworzeniu samochodów użytkowych. Połączenie tych dwóch światów przyniosło jedyny w swoim rodzaju, warty uwagi efekt w postaci Mercedesów Klasy V oraz Vito Tourer.

Podczas gdy obecnie za wzór wszechstronności często stawiane są SUV-y, w rzeczywistości rynek motoryzacyjny już od lat zna prawdziwego bohatera rodzin. Samochody niedoścignione pod względem pojemności i możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb. To duże vany. Co do zasady, wywodzą się one z samochodów użytkowych, ale w przypadku Mercedesa osiągają poziom komfortu i elegancji znany tylko z pożądanych samochodów osobowych klasy premium. Tutaj to podwójne doświadczenie kultowego niemieckiego producenta procentuje w szczególny sposób.

(fot. Daimler)

Sam wybierz napęd, długość i liczbę miejsc w środku

Proces konfiguracji vana Mercedesa jest całkiem inny niż zwykłych samochodów. Kupujący posiada tutaj możliwości dopasowania swojego egzemplarza do własnych potrzeb w sposób nieosiągalny przy żadnym innym typie nadwozia.

Mercedes-Benz Vito to właściwie nie jeden model, a nazwa dla całej gamy różnych samochodów. Oferowane są one z bardzo zróżnicowaną gamą napędową. Debiutująca na rynku, nowa jednostka wysokoprężna występuje w trzech gwarantujących wysoki poziom elastyczności wariantach. Każdy z nich dysponuje dużym zapasem mocy: od 163 do aż 239 KM. Klient sam decyduje, czy chce wybrać skrzynię ręczną czy nowoczesny, dziewięciobiegowy automat. Posiada także wolność w wyborze napędu: może on być przekazywany na oś tylną lub cztery koła.

Nieznana klientom zwykłych samochodów osobowych wolność wyboru na tym się nie kończy. Konfigurując vana Mercedesa można wybrać także jego rozmiar. Skala obejmuje poręczny w mieście wariant o długości 4895 mm, uniwersalny o długości 5,14 metra oraz gotowy już sprostać każdemu jednemu wyzwaniu flagowy wariant o długości 5,37 metra. Jego dominująca na drodze sylwetka jest dłuższa nawet od najbardziej ekskluzywnych limuzyn Mercedesa.

(fot. Daimler)

Każdą z wymienionych wersji można dokładnie dopasować do indywidualnych potrzeb dzięki wprost nieograniczonym możliwościom aranżacji wnętrza. Vito Tourer może być zarówno pojemnym samochodem dostawczym z dwoma fotelami w pierwszym rzędzie i dużą przestrzenią bagażową, jak i busem z dziewięcioma miejscami rozłożonymi po czterech rzędach foteli i kanap. Każdy znajdzie tutaj pasującą mu kombinację liczby i lokalizacji siedzisk z bagażnikiem o dającej się wydajnie zagospodarować pojemności.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Równie dużymi możliwościami dopasowania do potrzeb może pochwalić się także Mercedes-Benz Klasy V. Model ten można wyposażyć w drugim i trzecim rzędzie w kanapy, dzieląc się tą komfortową przestrzenią z aż siedmioma kompanami podróży. Można zrobić z niego luksusową limuzynę w ciele vana. W wersji sześcioosobowej wszystkie osoby na pokładzie dysponują rozbudowanymi, indywidualnymi fotelami o poziomie komfortu i zaawansowania znanego wcześniej tylko klientom kultowej Klasy S.

(fot. Daimler)

Zmieniaj wnętrze za każdym razem, gdy masz taką potrzebę

Tak naprawdę, fotele w klasie V posiadają nawet jedną zdolność, której nie znajdziemy w żadnym innym Mercedesie. Opcjonalnie dostępna jest w nim kanapa z funkcją leżanki, która tworzy z Klasy V coś na kształt kampera. Obraz kabiny może płynnie zmieniać zależnie od chwilowych potrzeb sam właściciel. Wybrane fotele posiadają możliwość obracania i składania.

Wszystkie – włącznie z kanapami – można także w łatwy sposób wyjmować. Przy odrobinie wprawy każdy z foteli wyjmie jedna dorosła osoba bez żadnych narzędzi. Niezależnie czy chodzi o sprostanie oczekiwań własnej rodziny czy własnego biznesu, możliwości wykorzystania tej przestrzeni są ograniczone wyłącznie przez wyobraźnię właściciela, bo na pewno nie przez przestrzeń kabiny czy listę wyposażenia.

(fot. Daimler)

W nowych vanach Mercedesa zadomowisz się łatwiej i szybciej niż w jakimkolwiek minivanie czy SUV-ie. Gdzie tkwi haczyk? Na pewno nie w prowadzeniu, bo zarówno klasa V jak i Vito Tourer zza kierownicy są równie dynamiczne i łatwe w prowadzeniu jak typowy samochód osobowy. Od wielu z nich vany te są nawet zwrotniejsze! Zresztą nie tylko, bo są też bardziej stylowe. Z eleganckim projektem nadwozia nawiązującym do luksusowej Klasy S Mercedesa i starannie wykończoną miękką skórą oraz nowoczesnymi metalami kabiną, vany tej marki oferują wstęp do ekskluzywnego świata, nieznanego z żadnego innego modelu w tym segmencie. Jeśli ktoś mógł zrobić samochody tak zręcznie łączące cechy większych aut użytkowych i segmentu premium, to tylko posiadający jedyne w swoim rodzaju doświadczenie Mercedes-Benz.

Podstępu nie ma także w temacie bezpieczeństwa, bo przy pięciu gwiazdkach uzyskanych w niezależnym teście Euro NCAP i niezwykle bogatym zasobie asystentów prowadzenia, klasa V należy do absolutnej światowej czołówki w tym zakresie. Złych wiadomości nie przyniosą także koszty użytkowania, bo te dzięki gamie bardzo oszczędnych silników wysokoprężnych i preferencyjnej ofercie finansowania są dużo niższe, niż się spodziewasz. Nie wierzysz? Sprawdź w najbliższym salonie Mercedes-Benz. A potem sam zacznij tłumaczyć znajomym, czemu w ich życiu brakuje vana Mercedesa…

Artykuł powstał we współpracy z marką Mercedes-Benz

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Samochody, z których właściciele szybko rezygnują. Już po roku W podróży nie jesteś sam. Asystenci prowadzenia w nowym Mercedesie Klasy V Kara za nieprzerejestrowanie pojazdu wyniesie do 1000 zł. Nowe przepisy w przygotowaniu Kropki na krawędziach szyby. Zobacz, do czego służą Motoryzacyjne mity, w które wciąż wierzymy. Lepiej poznać prawdę Polskie ceny nowego Forda Focusa ST pozytywnie zaskakują Przydrożnych drzew nie trzeba wycinać. Można ulepszyć infrastrukturę, ale to kosztuje Nowy Opel Astra: ma nowe silniki i bliżej mu do PSA BMW Z4 M40i z solidną dawką mocy od G-Power Za przewożenie psa w samochodzie bez zabezpieczeń grozi 200 zł. Narażasz też jego życie Renault pokazało nowego Captura. Crossover dojrzał i ma wielki bagażnik Specjaliści z ABT wzięli na warsztat nowe Audi A6 Nowe BMW X6 urosło. Jest jeszcze szybsze i bardziej terenowe Nie żyje Lee Iacocca. Były prezes Forda i Chryslera miał 94 lata Źle zaparkowane auto z carsharingu? "Zdarza się kilka razy dziennie" Mandaty w Chorwacji sięgają nawet 11 tys. zł. Na miejscu są polscy policjanci Tesla Model 3 Vorsteiner wygląda naprawdę dobrze Łódzka policja otrzymała nowe samochody. Wśród nich trzy oznakowane bmw Jedyny egzemplarz Porsche 356 Limousine trafi na aukcję Druki mandatowe nieważne po wakacjach. Winne rozporządzenie, trwa wyścig z czasem Jednak bez diesla. Audi pochwaliło się nowym S8 Nowoczesne systemy w ciężarówkach poprawiające bezpieczeństwo i obniżające zużycie paliwa Szykuje się ułatwienie dla kierowców. Zgłoszenie sprzedaży lub kupna auta przez internet Przejażdżka zezłomowanym autem. 28-latek odpowie za swój wyczyn przed sądem

Popularne w tym tygodniu:

Kara za nieprzerejestrowanie pojazdu wyniesie do 1000 zł. Nowe przepisy w przygotowaniu Motoryzacyjne mity, w które wciąż wierzymy. Lepiej poznać prawdę Policjanci zatrzymali policjantkę. Straciła prawo jazdy za przekroczenie prędkości Żółte linie na skrzyżowaniu. Ministerstwo z pilotażowym projektem "yellow boxów" Koniec marzeń o polskim aucie elektrycznym? Raport wykonany dla rządu nie pozostawia złudzeń Przez nowe kary ceny używanych aut mogą pójść w górę. Są jednak też dobre wieści Policja prowadzi akcję "Smog". Kontrole spalin to nie wszystko Nowe oznakowanie na autostradach i ekspresówkach ułatwi jazdę kierowcom Pieszy z pierwszeństwem na pasach. Prace nad przepisami ruszyły Polacy chcą wycinania drzew. Niemcy mają inny sposób Brytyjska policja zajęła lamborghini. Właściciel przyjechał nim odebrać inne zarekwirowane auto Droga krajowa numer 91, czyli alternatywa dla remontowanej "jedynki". Wolę chyba stać w korkach