Dodge Charger z pakietem Widebody. Drobiazg, a tyle zmienia

Dodge Charger z pakietem Widebody. Drobiazg, a tyle zmienia

Biały Dodge Charger R/T Scat Pack i niebieski SRT Hellcat Widebody... kto o nich nie marzy?
Biały Dodge Charger R/T Scat Pack i niebieski SRT Hellcat Widebody... kto o nich nie marzy?
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
28.06.2019 14:42, aktualizacja: 28.03.2023 10:34

Fabryczny pakiet Widebody przygotowany dla modeli Charger SRT Hellcat i Charger Scat Pack dodaje 3,5 cala do szerokości nadwozia. I to w zasadzie tyle, jeśli chodzi o zmiany, ale efekt jest piorunujący.

Większe błotniki, które poszerzają samochód o 8,9 cm mieszczą szersze, bo aż 11-calowe obręcze kół o średnicy 20 cali z ogumieniem 305/35ZR (całorocznym!). Pod nimi, z przodu, zainstalowano ogromne, dwuczęściowe tarcze hamulcowe o średnicy 15,4 cala z sześciotłoczkowymi zaciskami Brembo. Pakiet obejmuje także nowe zderzaki i progi.

Obraz
Obraz;

Model Dodge Charger SRT Hellcat Widebody z silnikiem o mocy 717 KM przyspiesza do 60 mph (96,6 km/h) w czasie 3,6 sekundy. Na pokonanie dystansu ćwierć mili potrzebuje 10,96 sekundy i osiąga przy tym przyspieszenie rzędu 0,96 g. Przypomnę tylko, że ten sam silnik znajdziecie w Jeepie Grand Cherokee Trackhawk.

Hellcata wyposażono w adaptacyjne amortyzatory Bilstein z trzyzakresowym trybem pracy. Nowe jest elektryczne wspomaganie kierownicy, 32 proc. sztywniejsze sprężyny i grubsze drążki stabilizatora. Zastosowano też kilka ciekawych rozwiązań, które ułatwiają maksymalne wykorzystanie samochodu do jazdy po torze i na drodze:

  • System Race Cooldown pozwala chłodzić wszystkie ważne elementy, w tym sprężarkę, po wyłączeniu silnika.
  • System Line Lock włącza przednie hamulce i pozwala „palić gumę”.
  • System Launch Control ułatwia pełne wykorzystanie mocy i przyczepności do uzyskania jak najlepszego przyspieszenia.
  • System Launch Assist sprawdza czy podczas startu nie nastąpił skok koła napędowego i reaguje by odzyskać pełną przyczepność.

Zobacz wideo prezentujące model Hellcat Widebody

Scat Pack dla klubu "spokojnych" kierowców

Model Charger R/T Scat Pack Widebody jest napędzany bardziej skromnym motorem o pojemności 6,4 litra o mocy 485 KM. Prawie wszystko co wyżej napisałem o Hellcacie, dotyczące zawieszenia i układu hamulcowego jest również tutaj, choć w nieco innej formie. Wyjątkiem są sprężyny i stabilizatory o nieco bardziej miękkiej charakterystyce.

Zobacz wideo prezentujące model Scat Pack Widebody:

R/T Scat Pack rozpędza się do 60 mph w czasie 4,3 sekundy, ćwierć mili pokona po 12,4 sekundach, osiąga przyspieszenie boczne 0,98 g.

Czy Chargery z pakietem Widebody pojawią się w Polsce?

Dealerzy w USA będą mogli zamówić modele Dodge Charger SRT Hellcat Widebody i Scat Pack Widebody od jesieni. Klienci odbiorą pierwsze sztuki w przyszłym roku. Czy takie auta trafią do Polski, gdzie przecież też mamy sieć sprzedaży marki Dodge?

Na razie czekamy. Pakietem Widebody niebawem będą się cieszyć Amerykanie.
Na razie czekamy. Pakietem Widebody niebawem będą się cieszyć Amerykanie.© fot. mat. prasowe

Zdaniem Szymona Kościanowskiego, dyrektora generalnego Challenge Motors mogą trafić, ale najwcześniej po roku od rozpoczęcia sprzedaży w USA. Przy okazji dowiedziałem się, że przybędzie kolejnych trzech dealerów samochodów marki Dodge w Polsce do już dziewięciu istniejących. Do salonu w Bydgoszczy dołączą salony w Gdańsku, Poznaniu i Łodzi.

A tak na marginesie - co to jest Scat Pack?

Charger R/T Scat Pack to w praktyce mocniejsza i szybsza odmiana Chargera R/T, napędzanego 5,7-litrową jednostką. Jednak nie o to tu tak naprawdę chodzi.

Dodge Charger R/T Scat Pack
Dodge Charger R/T Scat Pack© fot. mat. prasowe
  • Agencja reklamowa Ross Roy Ad Agency wpadła w latach 60. na pomysł oznaczenia "Scat Pack", który obejmowałby każdy z samochodów z serii R/T z silnikiem 440 cali sześciennych. Była to swoista gra słów. "Rat Pack" był od 1959 roku "gangiem" hollywoodzkich kumpli Sinatry, którzy stali się legendarni ze względu na wspólne imprezowanie i sesje zdjęciowe. Dodge na ten wzór utworzył własny klub "Scat Pack", do którego mogli dołączyć zarówno właściciele, jak i fani produktów Mopar – opowiada Szymon Kościanowski. - Logo "Scat Pack" było wariacją loga Dodge'a Super-Bee, a kolektyw aut z logo pszczoły, jak i sami ich właściciele, byli określani jako "ul" - dodaje.
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/34]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)