Mille Miglia w Polsce? W wakacje możesz wziąć udział w podobnej imprezie

2 dni, 400 km i… samochody rodem z najbardziej prestiżowego rajdu samochodów zabytkowych na świcie - słynnego Mille Miglia. Tak zapowiada się tegoroczny Rajd Klasyczny, który odbędzie się 15 – 16 sierpnia na trasie Warszawa – Zamek Topacz.

Fot. Filip Blank

Mille Miglia to legendarny rajd, który od prawie 40 lat łączy przybyłych z całego świata ludzi, którym w żyłach zamiast krwi płynie benzyna. To 4 dni i 1000 mil pokonywane przez nich co roku, w połowie maja, we Włoszech na trasie Brescia — Rzym — Brescia.

Bierze w nim udział około 430 (500 numerów startowych) ekip z ponad 40 krajów świata. Dla zachowania tradycji zdecydowano, że mogą brać w nim udział jedynie auta zabytkowe, które startowały w oryginalnym wyścigu Mille Miglia, którego ostatnia edycja odbyła się w 1957 roku. Takie wydarzenie to zatem wyjątkowa okazja dla fanów samochodów klasycznych.

Austin Healey 100 - Rajd Klasyczny 2018

Mille Miglia przyjeżdża do Polski!

Jeżeli ktoś chce poczuć podobny klimat bez opuszczania granic Polski, to w tym roku można śmiało powiedzieć, że mały kawałek Mille Miglia przyjedzie do naszego kraju. Podczas wydarzenia, jakim jest Rajd Klasyczny, będzie można ujrzeć najpiękniejsze samochody, które brały udział we włoskim rajdzie oraz spotkać ich kierowców (m.in. Bentley'a 3,5 l. z 1936 startującego w ramach polskiego Teamu Perlage).

A może warto nie tylko oglądać, ale też wziąć samemu udział w tej imprezie i pojechać obok kierowców, którzy jeszcze w maju przemierzali w ulewie i mgle toskańskie serpentyny?

Aston Martin DB6 Vantage - Rajd Klasyczny 2018

Rajd Klasyczny

Organizatorem Rajdu są pasjonaci z warszawskiego Casual Car Club. W odróżnieniu od Mille Miglia kryteria doboru aut są mniej restrykcyjne, tzn. w wydarzeniu mogą wziąć udział samochody wyprodukowane przed 89 r. W zeszłorocznej imprezie uczestniczyły m.in. Porsche 944 S2, Polski Fiat 518, Jaguar XK 150, samochody MGA i MGB-GT, Jensen Healey czy Aston Martin DB6.

Start będzie miał miejsce w Warszawie, a trasa doprowadzi uczestników wprost na imprezę Moto Classic 2019 organizowaną na terenie należącym do Zamku Topacz położonego na tzw. Bielanach Wrocławskich, pod Wrocławiem. Na trasie rajdu czekają zadania sprawnościowe, przy których liczy się precyzja, pomysłowość oraz czas wykonania, podobnie jak podczas Mille Miglia kolejne etapy trasy należy pokonać w określonym przez organizatora czasie, lub z zadaną z góry średnią prędkością.

Zobacz również: Autokult odc.3 - Nowa Toyota Supra, Opel GTX Experimental, Red Bull Ring

Mille Miglia 2019 w obiektywie Filipa Blanka

Czy da się słowami oddać całą widowiskowość, towarzyszący splendor i pełnię jedynego w swoim rodzaju klimatu najlepszego wydarzenia w corocznym…

Od prawej: MGA z 1960 r., Austin Healey 100 i Porsche 944 S2 Cabrio - Rajd Klasyczny 2018

Wszystko to posiłkując się jedynie przygotowaną przez organizatorów książką drogową oraz dowolnymi urządzeniami pomiarowymi pozwalającymi wyliczyć odpowiednie tempo jazdy (dozwolone są tego typu aplikacje na smartfony i tablety).

Na zwycięzców czekać będą również nagrody w postaci statuetek i szampana oficjalnego sponsora rajdu. Ponadto nie zabraknie malowniczych krajobrazów, urokliwych miejsc postoju i wyśmienitych posiłków. Wszechobecne zabytkowe auta i nocleg w pałacu pozwolą na moment przenieść się do innego, minionego świata, którego w powojennej Polsce trudno było doświadczyć…

Rajdowy Jaguar XK150 Pekin-Paryż i Bentley 3,5 l tzw. "Derby" z 1936 r. - Rajd Klasyczny 2018

Z myślą o potrzebujących

Dodatkową zachętą może być to, że dochód w wysokości 20% wpisowego, jakie wpłacić muszą uczestnicy Rajdu Klasycznego, zostanie przekazany na cele charytatywne. Konkretnie Fundacji Wsparcia Zdrowia Seniora (FWZS). Jest to niezależna organizacja pozarządowa, która pomaga osobom starszym w zakupie niezbędnych leków. Mimo różnych form wsparcia oferowanych ze środków publicznych, seniorów wciąż nie stać na realizowanie niezbędnych recept. Fundacja ma na celu zapewnienie im dostępu do bezpłatnej, nieprzerwanej terapii.

By poznać więcej szczegółów warto odwiedzić stronę rajdklasyczny.pl
Za jej pośrednictwem można zgłosić do udziału własną załogę — zapisy jeszcze trwają a do końca czerwca obowiązuje promocyjna cena.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Relacje:

Opel idzie w elektryki, ale to nie jedyna ścieżka. O przyszłości marki z Frankiem Jordanem Premiera na otwarcie salonu. W McLaren Warszawa mogłem z bliska zobaczyć nowego GT 5 prostych rozwiązań, które uwielbiamy w samochodach IV Zlot Mitsubishi w Mrągowie był inny niż wcześniejsze Enrico Fumia w szczerym wywiadzie. Po latach współtwórca Multipli ujawnia prawdę o pracy dla Fiata w latach 90. 50 tys. zł i jesteś kierowcą wyścigowym. Przez chwilę byłem jednym z nich Historia systemów GPS - ściśle tajne wojskowy projekt, który dziś każdy nosi w kieszeni Telematyka - wpływa na bezpieczeństwo pracowników i twojej firmy Mille Miglia 2019 w obiektywie Filipa Blanka 7 rzeczy, których dowiedziałem się po przejechaniu 1800 km po Europie autem elektrycznym Po pierwszym dniu Zero Race wiem, że jadąc w trasę elektrykiem sporo może pójść nie tak Niechciani klienci Mercedesa. Kim Dzong Un nie jest pierwszy Kia Platinum Cup 2019: śledź najpopularniejszą polską serię wyścigową! Jak wystartować w prawdziwym wyścigu? Przewodnik krok po kroku Byłem gdzieś na końcu Polski i złapałem bakcyla. Wrócę tam jako zawodnik Dostawczy "elektryk" ma sens, nawet jeśli nie ma dopłat. Tu nie chodzi tylko o ekologię Lexus ES prezentuje: Opowieść o dobrym designie Moje ulubione Volvo to nowe S60 T6 i wcale nie jest najmocniejsze w gamie Jeździłem nowymi Mercedesami-AMG. Ty też możesz, w ramach AMG Driving Academy! Wszystko jest względne - czyli o tym, jak średniej wielkości SUV z USA w Europie staje się ogromny Poznań Motor Show: przejechałem się Audi e-tronem z kamerami zamiast lusterek Poznań pobił Genewę. Duet na stoisku Porsche powalił mnie na kolana Pierwsza jazda nowym Porsche 911 Nowości SEAT-a i CUPRA na Salonie Genewskim

Popularne w tym tygodniu:

Mercedes-Benz Safety Experience już działa. Przekonałem się, że każdy wyniesie z tych szkoleń coś dla siebie Varsopolis 2019: polski konkurs elegancji z prawdziwego zdarzenia 24h Le Mans 2019 - relacja na żywo Wyniki 24h Le Mans 2019: to nie był spektakl jednego aktora Mustang Bullit. Jest świetnie, ale nie tak dobrze, jak napisał Mariusz Zmysłowski 15 lat temu bezpieczeństwo oznaczało coś zupełnie innego. Sprawdziłem to na autodromie Škody Odkrywamy tajemnice nowego Forda Puma wraz z jego twórcą Optymalizacja kosztów w firmie jest jak… dieta. Nie oznacza tylko oszczędności