Dwie turbiny zamiast jednej. Nissan Navara stał się dzielniejszym "wołem roboczym"

Dwie turbiny zamiast jednej. Nissan Navara stał się dzielniejszym "wołem roboczym"

Teraz kupując Navarę z krótszą kabiną nie trzeba rezygnować z dobrych właściwości jezdnych.
Teraz kupując Navarę z krótszą kabiną nie trzeba rezygnować z dobrych właściwości jezdnych.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
11.06.2019 08:37, aktualizacja: 28.03.2023 10:45

Nissan przeprowadził drobny lifting swojego pickupa Navara. Niemal wszelkie zmiany, jakie wprowadzono, są mechaniczne. Najważniejsza to zmodernizowany silnik, któremu dołożono kolejną turbosprężarkę.

Dotyczy to modelu dCi 160 z silnikiem 2.3 o mocy 163 KM, który dostosowano do rynku europejskiego tak, by spełniał normy emisji spalin Euro 6d-Temp. Zmianom uległ nie tylko układ doładowania, w którym pojawiła się druga turbosprężarka, ale wymieniono także aluminiowe tłoki na stalowe i podniesiono ciśnienie wtrysku.

W efekcie uzyskano o 10 proc. niższe zużycie paliwa, lepszą reakcję na gaz oraz wyższy maksymalny moment obrotowy, który wzrósł z 403 Nm do 425 Nm. Lepsza dynamika i niższe spalanie uzyskano także zmieniając przełożenia w skrzyni biegów. Przy okazji skrócono drążek zmiany biegów – teraz będzie wygodniejszy.

Nissan Navara
Nissan Navara© fot. mat. prasowe

Ważną modyfikacją na rok 2019 jest wprowadzenie wielowahaczowego zawieszenia tylnego ze sprężynami do odmiany nadwoziowej King Cab. Jest to wersja z krótszą kabiną i jedną parą pełnowymiarowych drzwi oraz tylnymi drzwiami połówkowymi. Teraz ten samochód, przeznaczony dla bardziej profesjonalnych odbiorców, będzie prowadził się pewniej.

W obu wersjach nadwoziowych ze skrzynią ładunkową (jest jeszcze Navara z samym podwoziem do zabudowy) zwiększono dopuszczalną masę całkowitą - odpowiednio do 3200 kg dla wersji King Cab oraz do 3250 kg dla nadwozia Double Cab. Tym samym zwiększyła się ładowność o 54-135 kg w zależności od wersji.

Nissan Navara dostał nowy system multimedialny z większym ekranem
Nissan Navara dostał nowy system multimedialny z większym ekranem© fot. mat. prasowe

Zmodernizowane tylne zawieszenie podniosło się o 25 mm, co przy okazji zwiększyło nieznacznie dzielność terenową samochodu. Poprawie uległy kąty - rampowy z 22 st. na 23 st. i zejścia z 25 st. do 27 st.

Profesjonaliści skorzystają z systemu Trailer Sway Assist, który zwiększa stabilność toru jazdy holowanej przyczepy, a także z mocniejszych uchwytów do mocowania ładunku na pace. Natomiast osoby dużo podróżujące Navarą z nowego systemu multimedialnego NissanConnect. Ma powiększony do 8 cali ekran i usługi oparte na połączeniu z Internetem, które umożliwiają zdalne sterowanie niektórymi funkcjami pojazdu.

Przydało się skrócenie zbyt długiego drążka zmiany biegów.
Przydało się skrócenie zbyt długiego drążka zmiany biegów.© fot. mat. prasowe

Choć model oficjalnie trafi do salonów 1 lipca, Nissan ustalił już ceny na polski rynek. Wersja King Cab dostępna wyłącznie z opisanym tu silnikiem kosztuje od 108 821 zł netto, natomiast Double Cab w cenie promocyjnej od 103 862 zł netto.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)