Nowe Audi A6 debiutuje w wersji Allroad. Pod maską wyłącznie diesle

Po sedanie i klasycznym kombi nadszedł czas na uterenowioną odmianę nowego Audi A6. Mowa o wersji Allroad, która w wielu przypadkach może okazać się świetną alternatywą dla SUV-ów. Tym bardziej, że posiada regulowane zawieszenie i mocne silniki.
Czy tego chcemy, czy nie, diesle mają się świetnie, a obecna oferta Audi jest tego najlepszym przykładem. Kilka tygodni temu koncern z Ingolstadt zaprezentował usportowione modele z linii "S", które od teraz będą oferowane wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku wersji Allroad. Klienci mogą wybrać jednego z trzech dostępnych diesli.
Pod względem wizualnym Allroad różni się od zwykłego A6 Avant przede wszystkim dodatkowymi osłonami nadwozia i podwozia, innnym wzorem felg oraz specjalną kolorystyką. Reszta jest bardzo podobna, nawet prześwit, który w standardowym ustawieniu wynosi 139 mm, niczym nie różni się od bazowego kombi.
Warto jednak wspomnieć, że zawieszenie posiada możliwość regulacji w zakresie 6 cm. W trybie Dynamic prześwit można zmniejszyć o 1,5 cm, a w najbardziej terenowym — Offroad — podnieść go o 4,5 cm. Szkoda tylko, że przy wyższych prędkościach system działa w pełni automatycznie, co wyklucza np. szybką jazdę po nieutwardzonych drogach.
Ponadto "terenowe" A6 może pochwalić się asystentami zjazdu i wjazdu, które przydadzą się podczas pokonywania wzniesień. Ich działanie polega głównie na utrzymywaniu odpowiednich obrotów silnika oraz dohamowywaniu poszczególnych kół w zależności od poziomu przyczepności. Największe ograniczenie podczas jazdy w terenie stanowić będzie prześwit oraz rozmiary nadwozia. Mocy natomiast nie powinno zabraknąć.
Zobacz również: Audi e-tron Sportback w LA
Rolę podstawowej jednostki pełni tu 3-litrowy diesel V6 zapewniający 231 KM mocy oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dalej mamy ten sam silnik, lecz podkręcony do 286 KM i 620 Nm. Na szczycie cennika zagości natomiast wersja 55 TDI oferująca 349 KM i 700 Nm. To jednostka znana chociażby ze sportowego S6. Co ciekawe, niezależnie od wersji będziemy mieli do czynienia z tzw. miękką hybrydą oraz 8-stopniowym automatem.
Sprzedaż nowego Audi A6 Allroad ruszy jeszcze w czerwcu. Chętni mogą już składać zamówienia. Na rodzimym, niemieckim rynku auto zostało wycenione na co najmniej 61 500 euro, co stanowi równowartość około 260 tys. zł.
Ten artykuł ma 17 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze