Mini Cooper Hatch, czyli "gokart" nie musi być niepraktyczny

Mini Cooper Hatch, czyli "gokart" nie musi być niepraktyczny

Pięciodrzwiowe Mini pełni rolę samochodu rodzinnego. Jeśli potrzebujesz więcej, jest jeszcze Clubman i Countryman.
Pięciodrzwiowe Mini pełni rolę samochodu rodzinnego. Jeśli potrzebujesz więcej, jest jeszcze Clubman i Countryman.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Julian Grabowski
21.08.2019 08:41, aktualizacja: 24.03.2023 16:37

Przez lata postrzegany jako niepraktyczny i dla dwóch osób, Mini Cooper Hatch musiał się zmienić. Ale… nie zmienił się. Dodano jego pięciodrzwiową wersję, która eliminuje problemy trzydrzwiowej.

Dodatkowa para drzwi otwiera nowe możliwości – bez rezygnacji z typowych dla Mini gokartowych właściwości jezdnych może nim podróżować czwórka, a nawet piątka pasażerów.

Samochód łączy charakter, zwinność i typowy dla Mini wygląd z funkcjonalnością w codziennej eksploatacji. Miejsce dla pięciu osób to nie wszystko.

Bagażnik zwiększył się o 67 litrów, co pozwoli zabrać na pokład jedną dużą torbę dodatkowego pasażera. Całkowita pojemność bagażnika to 278 litrów. Po złożeniu siedzeń można uzyskać dłuższą przestrzeń ładunkową, która pozwoli przewieźć większe przedmioty. Uzyskując jednocześnie 941-litrową przestrzeń bagażową.

Dzięki dłuższemu rozstawowi osi, w pięciodrzwiowym Mini bez problemu usiądzie z tyłu dziecko w foteliku.
Dzięki dłuższemu rozstawowi osi, w pięciodrzwiowym Mini bez problemu usiądzie z tyłu dziecko w foteliku.© fot. mat. prasowe

Pięciodrzwiowe nadwozie jest dłuższe o 161 mm i ma zwiększony o 72 mm rozstaw osi. Przyczyniło się to do zwiększenia przestrzeni na nogi pasażerów z tyłu, ale by zadbać o ich głowy, podniesiono auto o 11 mm. Jednak największą wartością jest fakt, że osoby mające dzieci nie muszą rezygnować ze swojego Mini. Z tyłu bez trudu można zapiąć fotelik i posadzić w nim dziecko, a w razie czego do bagażnika włożyć składany wózek.

A mimo to nic się nie zmienia

Większy rozstaw osi i minimalnie wyższe nadwozie nie zmieniają charakteru samochodu. Tylko 65 kg dodatkowej masy, ale za to nisko umieszczonej, a także sztywna karoseria i sportowy układ jezdny dbają o to, by Hatch 5D prowadził się tak samo dobrze jak jego trzydrzwiowa odmiana.

Pod maską pięciodrzwiowego Mini pracują te same silniki co w trzydrzwiowym, przy czym najmocniejsze to warianty Cooper S i SD odpowiednio 190 i 170 KM. Obie topowe wersje uzyskują rewelacyjne przyspieszenie do prędkości 100 km/h. Benzynowa potrzebuje na 6,8 s i maksymalnie rozpędza samochód do 232 km/h. Diesel przyspiesza do setki w 7,3 s i może pojechać 223 km/h.

Jeśli zaś szukasz optymalnego źródła napędu do swojego pięciodrzwiowego Mini, najlepszym kompromisem wydaje się być model Cooper D z silnikiem wysokoprężnym o mocy 116 KM, który zapewnia przyspieszenie do setki w 9,5 s. Natomiast zużycie paliwa wyniesie niespełna 4 l/100 km.

Pomóż nam tworzyć Autokult!

Partnerem artykułu jest MINI

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)