Idealny kompakt do miasta? Mały na zewnątrz, obszerny wewnątrz, czyli... Golf

Samochody kompaktowe muszą być niezwykle wszechstronne. Na wielu rynkach określane mianem aut rodzinnych, mają również wypełniać rolę aut miejskich. Idealny byłby więc kompakt, który jest mały na zewnątrz, ale wielki wewnątrz. Nie dziwi więc fakt, że to właśnie Volkswagen Golf jest najczęściej wybieranym modelem w Europie.

VW Golf VII

VW Golf VII (fot. mat. prasowe)

Wystarczająco mały, by być miejski

Nadwozie Volkswagena Golfa mierzące 4255 mm to obecnie najkrótsze nadwozie w segmencie aut kompaktowych. Nieduże rozmiary sprawiają, że łatwiej takim samochodem zaparkować, łatwiej też manewrować. Sprzyjają także zawracaniu. Również szerokość golfa jest jedna z najmniejszych w segmencie, co pozwala wcisnąć się w wąskie miejsca postojowe i wygodnie wysiąść. Osoby, które nie lubią parkować, mogą skorzystać z asystenta, który w tym pomoże.

W przeciwieństwie do najnowszych modeli konkurencyjnych marek, Golf VII jest jeszcze samochodem kończącej się już generacji kompaktów. Oznacza to, że sylwetka jest dość wysoka i zwarta. Sprzyja to ocenie odległości do przeszkody, więc również manewrowaniu.

VW Golf VII

Golf ma jednak więcej atutów typowo miejskich. Pod maską ma oszczędne silniki, a wszystkie jego mechanizmy pracują bardzo lekko. Skrzynia manualna jest jedną z najprecyzyjniejszych na rynku.

Atutami golfa są także systemy bezpieczeństwa, które chronią kierowcę, pasażerów oraz innych użytkowników przed kolizją. Już w podstawowej wersji Trendline na liście wyposażenia jest system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania przed przeszkodą. Od standardu Comfortline system ten jest rozwinięty o funkcję adaptacyjnego tempomatu, który pomaga utrzymac stałą odległość od poprzedzającego auta.

Golf może być wyposażony w Traffic Jam Assist, czyli asystenta jazdy w korku. Przyda się nie tylko w mieście, ale także podczas wyjazdu na wakacje, gdy nawet na autostradzie można utknąć w korku.

VW Golf VII

Traffic Jam Assist odciąża kierowcę i w ramach możliwości systemu utrzymuje stałą odległość od samochodu z przodu oraz unika kolizji typowych w takich warunkach, wynikających ze znużenia lub nieuwagi kierowcy. Samochód śledzi też tor jazdy auta z przodu i podąża za nim samodzielnie wykonując drobne korekty kierownicą.

Wystarczająco obszerny, by być rodzinny

Volkswagen Golf pomimo najmniejszych gabarytów zewnętrznych w swojej klasie, jest jednocześnie jednym z najprzestronniejszych kompaktów. Zwłaszcza, gdy mowa o miejscu z tyłu. Zmieszczą się tam zarówno osoby dorosłe jak i dzieci w fotelikach, których montaż należy do najłatwiejszych, dzięki bardzo dobremu dostępowi do uchwytów ISOFIX. Również 380-litrowy bagażnik nie odstaje specjalnie od konkurencji.

VW Golf VII

Golf jest też jednym z najwygodniejszych samochodów kompaktowych dzięki wzorowej ergonomii, świetnym fotelom i znakomitej pozycji za kierownicą. Podróżowanie tym autem jest czystą przyjemnością zarówno w mieście jak i poza nim. Spełnia więc tak samo rolę samochodu miejskiego, jak i rodzinnego.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

SLR McLaren od Brabusa Fisker Karma - sport, luksus i baterie [wideo] Egzamin teoretyczny obowiązkowy dla wszystkich. Służy "odświeżeniu" wiedzy Lista 100 najlepszych miast dla kierowców na świecie. Warszawa daleko w tyle Mercedes SLS AMG GT3 45th Anniversary - urodzinowe szaleństwo Nowe Audi A6 oficjalnie! [wideo] Znalezione na aukcji: Pontiac GTO z xXx Need For Speed SHIFT - lista aut i 2 nowe trailery Lotus - kolejna sportowa marka w Polsce Nowy Opel Corsa OPC – komplet informacji Shelby Daytona Cobra Coupe CSX2601 Toyota iQ EV - elektryczny mieszczuch dla 100 wybrańców

Popularne w tym tygodniu:

Zmiana przepisów od 6 grudnia. Korytarz życia i jazda na suwak będą obowiązkowe Wyprzedził policjantów jadąc 300 km/h. Dostał 10 punktów karnych i 500 zł mandatu Ford zbudował elektrycznego Mustanga, który ma 900 KM i manualną skrzynię Afrykański Król Mswati III kupił 19 rolls-royce'ów dla swoich żon Szalony Volkswagen T5 z silnikiem z Porsche 911 Turbo i kierownicą pośrodku Filmowy Ford Mustang GT500 wystawiony na aukcję. Mówcie jej Eleanor Kreatywne ogłoszenie o sprzedaży samochodu. Nakręcili prawdziwy reportaż Zmierzyli policyjnym radarem prędkość domu. Wynik to 12 km/h BMW rozważa bardzo mocnego diesla dla Serii 3. Audi ma się czego bać Spełnili ostatnie życzenie nastolatka. Na jego pogrzeb przybyło ponad 2 tysiące aut Aspark Owl to najmocniejszy fabryczny samochód świata. W dodatku jest napędzany prądem Nowe Porsche 911 Turbo S w drodze. Znamy dane techniczne