Idealny kompakt do miasta? Mały na zewnątrz, obszerny wewnątrz, czyli... Golf

Samochody kompaktowe muszą być niezwykle wszechstronne. Na wielu rynkach określane mianem aut rodzinnych, mają również wypełniać rolę aut miejskich. Idealny byłby więc kompakt, który jest mały na zewnątrz, ale wielki wewnątrz. Nie dziwi więc fakt, że to właśnie Volkswagen Golf jest najczęściej wybieranym modelem w Europie.

VW Golf VII

VW Golf VII (fot. mat. prasowe)

Wystarczająco mały, by być miejski

Nadwozie Volkswagena Golfa mierzące 4255 mm to obecnie najkrótsze nadwozie w segmencie aut kompaktowych. Nieduże rozmiary sprawiają, że łatwiej takim samochodem zaparkować, łatwiej też manewrować. Sprzyjają także zawracaniu. Również szerokość golfa jest jedna z najmniejszych w segmencie, co pozwala wcisnąć się w wąskie miejsca postojowe i wygodnie wysiąść. Osoby, które nie lubią parkować, mogą skorzystać z asystenta, który w tym pomoże.

W przeciwieństwie do najnowszych modeli konkurencyjnych marek, Golf VII jest jeszcze samochodem kończącej się już generacji kompaktów. Oznacza to, że sylwetka jest dość wysoka i zwarta. Sprzyja to ocenie odległości do przeszkody, więc również manewrowaniu.

VW Golf VII

Golf ma jednak więcej atutów typowo miejskich. Pod maską ma oszczędne silniki, a wszystkie jego mechanizmy pracują bardzo lekko. Skrzynia manualna jest jedną z najprecyzyjniejszych na rynku.

Atutami golfa są także systemy bezpieczeństwa, które chronią kierowcę, pasażerów oraz innych użytkowników przed kolizją. Już w podstawowej wersji Trendline na liście wyposażenia jest system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania przed przeszkodą. Od standardu Comfortline system ten jest rozwinięty o funkcję adaptacyjnego tempomatu, który pomaga utrzymac stałą odległość od poprzedzającego auta.

Golf może być wyposażony w Traffic Jam Assist, czyli asystenta jazdy w korku. Przyda się nie tylko w mieście, ale także podczas wyjazdu na wakacje, gdy nawet na autostradzie można utknąć w korku.

VW Golf VII

Traffic Jam Assist odciąża kierowcę i w ramach możliwości systemu utrzymuje stałą odległość od samochodu z przodu oraz unika kolizji typowych w takich warunkach, wynikających ze znużenia lub nieuwagi kierowcy. Samochód śledzi też tor jazdy auta z przodu i podąża za nim samodzielnie wykonując drobne korekty kierownicą.

Wystarczająco obszerny, by być rodzinny

Volkswagen Golf pomimo najmniejszych gabarytów zewnętrznych w swojej klasie, jest jednocześnie jednym z najprzestronniejszych kompaktów. Zwłaszcza, gdy mowa o miejscu z tyłu. Zmieszczą się tam zarówno osoby dorosłe jak i dzieci w fotelikach, których montaż należy do najłatwiejszych, dzięki bardzo dobremu dostępowi do uchwytów ISOFIX. Również 380-litrowy bagażnik nie odstaje specjalnie od konkurencji.

VW Golf VII

Golf jest też jednym z najwygodniejszych samochodów kompaktowych dzięki wzorowej ergonomii, świetnym fotelom i znakomitej pozycji za kierownicą. Podróżowanie tym autem jest czystą przyjemnością zarówno w mieście jak i poza nim. Spełnia więc tak samo rolę samochodu miejskiego, jak i rodzinnego.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny bierze się za oszustów. Oto metody naciągaczy Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz CEP przygotowywana na profesjonalną rejestrację. Termin zostanie dotrzymany Mercedes-AMG S 65 Final Edition pojedzie 300 km/h. Ostatni z V12 pod maską Będą nowe fotoradary. ITS czeka na analizę CANARD Aston Martin DBS Superleggera Volante. Najszybszy kabriolet w historii marki Mercedes-AMG G63 Lumma Design. Rzuca się w oczy BMW M2 Competition G-Power. 670 KM w małym coupé Trabant z wyjątkowym wnętrzem. Stworzyli go bułgarscy specjaliści Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Volkswagen Golf i Passat Alltrack – gdy potrzebujesz kombi, ale podobają ci się SUV-y Na przykładzie Volkswagena Tiguana tłumaczymy, dlaczego SUV jest lepszy Volkswagen Tiguan Allspace – SUV zamiast minivana? To możliwe Kary za cofanie liczników wejdą w życie. Prezydent podpisał ustawę GITD zatrzymało lawetę. Kierowcy grozi 16 tys. zł kary Pokazaliście, jak zmienił się świat. Oto laureaci konkursu "20 lat minęło" Kontrole prędkości w Polsce. Miejsca, które najczęściej wybiera policja Zmiany przy zakupie używanego auta. Jedna tablica na całe życie pojazdu Volkswagen Golf VII ma już siedem lat, a wciąż jest na szczycie Land Rover Defender nie chce odejść. Polska firma buduje fabrycznie nowe egzemplarze Volkswagen Passat pojedzie sam. Wystarczy, że mu zaufasz Mitsubishi, nie idź tą drogą. Pajero wypada z oferty Ford Driving Skills for Life po raz czwarty rusza w Polsce Tesla po cichu zwiększyła zasięg Modeli S oraz X do nawet 610 km

Popularne w tym tygodniu:

Tragedia w Rybniku. Kursantka śmiertelnie potrąciła egzaminatora Nowe Audi SQ8 TDI to 435-konna machina do pożerania autobahnów Prawo jazdy można stracić też na łodzi. Przepisy są takie, jak na drodze Koniec z zabytkową patologią. Ministerstwo Kultury ustali nowe warunki dla żółtych tablic Piesi nie będą mieć pierwszeństwa przed przejściem. Klęska inicjatywy RPO Dlaczego tiry na autostradach wyprzedzają się tak długo? Takie są przepisy Prawo jazdy w telefonie w 2020 r. Data potwierdzona Jeździł czołgiem po ulicach Pajęczna. 49-latek był pijany Debiut polskiego zespołu w Le Mans. Rozmawiamy z kierowcą Kubą Śmiechowskim Mandaty do 11 tys. zł. Uważaj podczas wakacji w Chorwacji Shelby GT500 z oficjalnymi danymi technicznymi. Ma więcej koni niż McLaren 720S Już wiadomo, ile państwo dopłaci do zakupu ekologicznych aut