Volkswagen Golf i Passat Alltrack – gdy potrzebujesz kombi, ale podobają ci się SUV-y

Co jeśli podobają ci się SUV-y, ale nie spełniają twoich oczekiwań? Jeśli potrzebujesz ich możliwości, ale nie chcesz rezygnować z cech samochodu osobowego? Wybierz kombi z rodziny Alltrack, które poradzi sobie w trudniejszym terenie i ma wygląd SUV-a.

Volkswagen Golf Alltrack

Volkswagen Golf Alltrack (fot. mat. prasowe)

Doskonałym przykładem alternatywy dla SUV-a jest rodzina Alltrack, składająca się z dwóch członków – Golfa i Passata. Tradycyjne samochody z nadwoziem kombi mają wszelkie walory ich standardowych odpowiedników. Z tą tylko różnicą, że ich podniesione zawieszenia oraz napęd na cztery koła, dają możliwości do jazdy poza drogami utwardzonymi, porównywalne z SUV-ami.

Volkswagen Golf Alltrack ma wyższy o 20 mm prześwit, a Passat Alltrack o 27,5 mm. To wystarczająco dużo, by realnie większyć możliwości terenowe samochodu. Do tego dochodzi skutecznie działający napęd na cztery koła 4MOTION, którego centralnym elementem jest szybkie sprzęgło wielopłytkowe dołączające napęd tylnej osi. Z trybem Offroad napęd i system kontroli trakcji współpracują tak, by przenieść moment obrotowy na koło o najlepszej przyczepności.

Volkswagen Passat Alltrack

Nadwozie chronią elementy z tworzyw sztucznych, które także tworzą stylizację auta terenowego. Tak obecnie modną. Natomiast podwozie jest dodatkowo zabezpieczone przed uszkodzeniami po najechaniu na przeszkody.

Najważniejsze w tych samochodach jest to, że nie tracą absolutnie niczego ze swojej funkcjonalności, a na drodze zachowują się tak samo jak standardowe wersje osobowe. Nieznaczne podniesienie prześwitu nie wpływa na zachowanie przy zmianie kierunku jazdy czy podczas gwałtownych manewrów. Nie są też wyraźnie mniej ekonomiczne.

Ich zawieszenia są też nadzwyczaj komfortowe. Zmiany w charakterystyce tłumienia amortyzatorów w kierunku poprawienia sprawności w terenie, przyniosły także poprawę komfortu resorowania.

Każda wersja Golfa i Passata Alltrack jest wyposażona w automatyczną skrzynię biegów i mocny silnik, zatem jazda tymi samochodami to czysta przyjemność. To modele stworzone do przełamywania schematów i podążania szlakami, które do tej pory nie były dla ciebie dostępne.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Co można robić nudząc się w aucie z automatyczną skrzynią? Dubai Roadster - zawodnik wagi lekkiej Nie będzie wspólnego DTM i GT500 [wyścigi] Mercedes pokonał BMW i Audi w Stanach Zjednoczonych Binz XTEND, czyli przedłużony Mercedes E-klasy kombi W jakim wieku należy przestać kierować samochodem? Najmniejszy Aston Martin doczekał się wersji V8. Silnik zajmuje połowę auta Ceny polis OC mogą niebawem wzrosnąć jeszcze bardziej Najlepiej sprzedające się auto w USA to Little Tikes Lancia Thema na bazie Chryslera 300 Rajd Wysp Kanaryjskich 2012 - do ostatniego oesu [IRC] BMW i3 po tuningu w SR Auto Group

Popularne w tym tygodniu:

Anonimowy darczyńca podarował rolls-royce'a 2-latkowi. Mikołaj zbiera na kosztowną terapię Skarb Państwa przejmuje Izerę. To kolejny etap w przygotowaniu produkcji Ferrari F40 skradło show premierowi. Niezwykły "gość" konferencji w Katowicach Europejczycy chcą zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2030 r. Polacy podzielają to zdanie Pierwszeństwo pieszych od 1 czerwca: mamy problem, który wywoła chaos Toyota GR Yaris przegoniona po Nürburgringu. Była niemal tak szybka, jak BMW M5 z V10 Oszczędny i dynamiczny. Lexus NX to SUV do miasta i na długie trasy Dacia Spring wyceniona w Polsce. Tak taniego elektryka jeszcze nie było BMW E38 z V8 i manualem to rarytas w czasach downsizingu. Tak, jest na sprzedaż Konfiskata i licytacja samochodu w Danii. Czy tak też powinno być w Polsce? Kolejna próba kradzieży auta na myjni. Chyba pojawiła się nowa metoda Mercedes-Benz EQS to luksusowy powerbank na kołach. Takiego elektryka jeszcze nie było