Volkswagen Golf i Passat Alltrack – gdy potrzebujesz kombi, ale podobają ci się SUV-y

Co jeśli podobają ci się SUV-y, ale nie spełniają twoich oczekiwań? Jeśli potrzebujesz ich możliwości, ale nie chcesz rezygnować z cech samochodu osobowego? Wybierz kombi z rodziny Alltrack, które poradzi sobie w trudniejszym terenie i ma wygląd SUV-a.

Volkswagen Golf Alltrack

Volkswagen Golf Alltrack (fot. mat. prasowe)

Doskonałym przykładem alternatywy dla SUV-a jest rodzina Alltrack, składająca się z dwóch członków – Golfa i Passata. Tradycyjne samochody z nadwoziem kombi mają wszelkie walory ich standardowych odpowiedników. Z tą tylko różnicą, że ich podniesione zawieszenia oraz napęd na cztery koła, dają możliwości do jazdy poza drogami utwardzonymi, porównywalne z SUV-ami.

Volkswagen Golf Alltrack ma wyższy o 20 mm prześwit, a Passat Alltrack o 27,5 mm. To wystarczająco dużo, by realnie większyć możliwości terenowe samochodu. Do tego dochodzi skutecznie działający napęd na cztery koła 4MOTION, którego centralnym elementem jest szybkie sprzęgło wielopłytkowe dołączające napęd tylnej osi. Z trybem Offroad napęd i system kontroli trakcji współpracują tak, by przenieść moment obrotowy na koło o najlepszej przyczepności.

Volkswagen Passat Alltrack

Nadwozie chronią elementy z tworzyw sztucznych, które także tworzą stylizację auta terenowego. Tak obecnie modną. Natomiast podwozie jest dodatkowo zabezpieczone przed uszkodzeniami po najechaniu na przeszkody.

Najważniejsze w tych samochodach jest to, że nie tracą absolutnie niczego ze swojej funkcjonalności, a na drodze zachowują się tak samo jak standardowe wersje osobowe. Nieznaczne podniesienie prześwitu nie wpływa na zachowanie przy zmianie kierunku jazdy czy podczas gwałtownych manewrów. Nie są też wyraźnie mniej ekonomiczne.

Ich zawieszenia są też nadzwyczaj komfortowe. Zmiany w charakterystyce tłumienia amortyzatorów w kierunku poprawienia sprawności w terenie, przyniosły także poprawę komfortu resorowania.

Każda wersja Golfa i Passata Alltrack jest wyposażona w automatyczną skrzynię biegów i mocny silnik, zatem jazda tymi samochodami to czysta przyjemność. To modele stworzone do przełamywania schematów i podążania szlakami, które do tej pory nie były dla ciebie dostępne.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Honda pojedzie z gniazdka Mercedes SL65 AMG Black Series Jaguary i Land Rovery będą nosiły oznaczenie SVR zamiast R-S Proces likwidacji szkód. Jak to wygląda od kuchni? [poradnik] Latający Bentley Continental GT V8 [wideo] Nissan 370Z na brytyjski jubileusz MINI Countryman w stylu steampunk - projekt polskiego Carlex Design Chrysler Concorde w stylu El Camino Premiera: Kawasaki KX450F BMW serii 2 Coupé - w trasę czy na tor? [aktualizacja] Silniki w F1: Ecclestone chce V8! Citroen GT z Gran Turismo 5 na ulicach Londynu

Popularne w tym tygodniu:

500 zł za nietrzymanie rąk na kierownicy? Nowe przepisy jeszcze w tym roku Przepłynęli 5000 km passatem przez ocean. Podróż zajęła aż 119 dni Hyundai iMax N Drift to 8-osobowa, 407-konna zabawka do jazdy bokiem Ojciec wydrukował lamborghini aventadora na drukarce 3D dla syna – jeździ, skręca i hamuje Monstrualny Volkswagen Lupo, przy którym nawet Bugatti Chiron wymięka 14-latek w kradzionym Subaru zderzył się z Lamborghini Urusem Mountune wycisnęło 684 KM z 2,3-litrowego silnika Forda Focusa RS Nowy Mercedes-AMG C63 będzie czterocylindrową hybrydą? Rolls-Royce Ghost za 1,5 mln złotych zderzył się z taksówką w Warszawie Ktoś próbuje sprzedać zgliszcza po Ferrari 458 Spider. Jacyś chętni? Wywiadówka nie skończyła się dla nich dobrze. 44 rodziców wróciło z mandatami za parkowanie Hyundai pokazuje, że spalinami Nexo można oddychać