Volkswagen Golf VII ma już siedem lat, a wciąż jest na szczycie

29 marca obchodziliśmy 45-lecie Volkswagena Golfa. Jeszcze w tym roku poznamy nową generację. I choć od premiery obecnej minęło prawie siedem lat – tak, aż tyle – to nie sposób nie dostrzec, że to wciąż jedno z najlepszych aut kompaktowych na rynku.

Golf to już "staruszek" patrząc na wiek, ale technicznie jest młodszy niż niektóre najnowsze dzieci segmentu C.

Golf to już "staruszek" patrząc na wiek, ale technicznie jest młodszy niż niektóre najnowsze dzieci segmentu C. (fot. Konrad Skura)

Po pierwsze wygląd

Choć auto jest oferowane od 2012 roku, to konserwatywny, ponadczasowy wygląd Golfa nie chce się zestarzeć. Mimo to, producent zadbał o jego odświeżenie w 2017 roku, zmieniając lampy na diodowe, jednocześnie dostosowując model do współczesnych standardów w dziedzinie oświetlenia.

Volkswagen Golf po liftingu zyskał w pełni diodowe oświetlenie

Zmieniono także zderzaki, które podkreślają techniczny charakter najlepiej sprzedającego się modelu w Europie. Dzięki nim przód jest bardziej wyrazisty i dynamiczny, w specyfikacji R Line czy sportowych odmianach GTI wręcz sportowy. Na tle konkurentów prezentuje się jak dobrze wytrenowany, dojrzały facet.

Po drugie wnętrze

Wzorzec w dziedzinie ergonomii, komfortu, przestrzeni, ale też jakości wykonania czy technologii multimediów.

Do dziś Golf jest modelem, który mógłby wyznaczać standardy w klasie kompakt w dziedzinie ergonomii, komfortu oraz przestronności. Pozycja za kierownicą jest doskonała, a sama kierownica leży w dłoni idealnie. Fotele ergoActive z 14-kierunkową regulacją, podgrzewaniem oraz funkcją masażu należą do najwygodniejszych w segmencie.

Przestrzeni z przodu nie brakuje w żadnym oferowanym na rynku samochodzie kompaktowym, ale z tyłu bywa różnie. Golf jest obecnie liderem w zakresie miejsca na nogi. Na kanapie z tyłu wygodnie usiądzie dorosła osoba. I nie odbywa się to kosztem bagażnika, którego pojemność to 380 litrów – standard w klasie kompaktów.

Pierwsza jazda ostatnim Volkswagenem Golfem GTI VII. TCR to najlepsza wersja

To już najprawdopodobniej ostatnia wersja Volkswagena Golfa GTI tej generacji, a skoro tak, to musiała być wyjątkowa. Nawiązanie do świata wyścigów,…

Po trzecie bezpieczeństwo

Samo prowadzenie Volkswagena Golfa można określić jednym słowem – "pewne". Nie jest sportowy, ale bezpieczny i komfortowy. W opcji jest adaptacyjne zawieszenie, które wciąż pozostaje poza zasięgiem wielu konkurentów. Odpowiednio wyposażony Golf ma na pokładzie wszystkie systemy wspomagające kierowcę, jakie ten znajdzie u konkurentów:

  • Adaptacyjny tempomat
  • System przeciwkolizyjny z funkcją hamowania awaryjnego
  • Asystent utrzymania pasa ruchu
  • Asystent jazdy w korku
  • System ostrzegania o obiektach w martwym polu
  • System ułatwiający wyjazd tyłem z miejsca parkowania
  • Czujnik zmęczenia kierowcy
  • System skanowania znaków drogowych,
  • System stabilizujący przyczepę
  • System ułatwiający manewrowanie z przyczepą
  • Autonomiczny system parkowania i wyjeżdżania z miejsca parkingowego
  • System automatycznego hamowania po kolizji
  • System automatycznego zatrzymania, który rozpoznaje, że kierowca nie panuje nad autem
  • System wzywania pomocy po wypadku

Po czwarte napęd

Volkswagen Golf to model wyposażony w najnowocześniejszy silnik benzynowy w klasie kompakt na rynku. 150-konna jednostka 1.5 TSI Evo już w 2017 roku została wyposażona w filtr cząstek stałych (u większości konkurentów dopiero w drugiej połowie 2018 r.) oraz unikatową w tym segmencie turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Dzięki niej maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm rozwija już przy 1500 obr./min.

Silnik 1.5 EcoTSI to najnowocześniejsza jednostka benzynowa o takiej pojemności w klasie kompakt.

W celu zmniejszenia zużycia paliwa zastosowano system wyłączania dwóch z czterech cylindrów ACT. Na początku 2018 r. zadebiutowała nieco słabsza odmiana tego silnika o mocy 130 KM, pracująca w wysokowydajnym cyklu Millera. Generuje maksymalnie 200 Nm momentu obrotowego od 1400 obr./min, a w wersji z automatyczną skrzynią biegów napęd przechodzi w tryb żeglowania – wyłącza się, by silnik pracował na biegu jałowym.

Volkswagen Golf VII 1.4 TSI FL DSG vs Honda Civic X 1.5 CVT – Ikony klasy kompaktowej w nowym wydaniu

Zarówno bestseller Volkswagena, jak i Hondy są ikonami segmentu kompaktów. Mają za sobą już ponad czterdzieści lat rywalizacji. Teraz czas na kolejną…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Audi A6 (2016) - znowu lifting? Stany Zjednoczone wyszły z kryzysu - rewelacyjne wyniki sprzedaży Bardzo szybki Mercedes-AMG S63 Coupe od G-Power Downsizing może dopaść Audi R8 Ekokierowca roku Już wiadomo, ile państwo dopłaci do zakupu ekologicznych aut Avant GT - elektryczny sportowiec z Tajlandii? Nowy Chevy Camaro zaprezentowany na Facebooku Audi R8 Limited Edition - 30 egzemplarzy dla Chin Lamborghini 5-95 Zagato – kolejny egzemplarz gotowy Nagła utrata mocy - problemy VW w Australii Audi TT od MTM

Popularne w tym tygodniu:

500 zł za nietrzymanie rąk na kierownicy? Nowe przepisy jeszcze w tym roku Przepłynęli 5000 km passatem przez ocean. Podróż zajęła aż 119 dni Ojciec wydrukował lamborghini aventadora na drukarce 3D dla syna – jeździ, skręca i hamuje Monstrualny Volkswagen Lupo, przy którym nawet Bugatti Chiron wymięka Australijczyk chciał wymienić akumulator w leafie. Serwis zażądał 88 tys. zł Mountune wycisnęło 684 KM z 2,3-litrowego silnika Forda Focusa RS Hyundai iMax N Drift to 8-osobowa, 407-konna zabawka do jazdy bokiem Rolls-Royce Ghost za 1,5 mln złotych zderzył się z taksówką w Warszawie Wywiadówka nie skończyła się dla nich dobrze. 44 rodziców wróciło z mandatami za parkowanie Ktoś próbuje sprzedać zgliszcza po Ferrari 458 Spider. Jacyś chętni? Hyundai pokazuje, że spalinami Nexo można oddychać Poznajcie BMW Serii 2 Gran Coupe z trzycylindrowym silnikiem