Volkswagen Golf VII ma już siedem lat, a wciąż jest na szczycie

29 marca obchodziliśmy 45-lecie Volkswagena Golfa. Jeszcze w tym roku poznamy nową generację. I choć od premiery obecnej minęło prawie siedem lat – tak, aż tyle – to nie sposób nie dostrzec, że to wciąż jedno z najlepszych aut kompaktowych na rynku.

Golf to już "staruszek" patrząc na wiek, ale technicznie jest młodszy niż niektóre najnowsze dzieci segmentu C.

Golf to już "staruszek" patrząc na wiek, ale technicznie jest młodszy niż niektóre najnowsze dzieci segmentu C. (fot. Konrad Skura)

Po pierwsze wygląd

Choć auto jest oferowane od 2012 roku, to konserwatywny, ponadczasowy wygląd Golfa nie chce się zestarzeć. Mimo to, producent zadbał o jego odświeżenie w 2017 roku, zmieniając lampy na diodowe, jednocześnie dostosowując model do współczesnych standardów w dziedzinie oświetlenia.

Volkswagen Golf po liftingu zyskał w pełni diodowe oświetlenie

Zmieniono także zderzaki, które podkreślają techniczny charakter najlepiej sprzedającego się modelu w Europie. Dzięki nim przód jest bardziej wyrazisty i dynamiczny, w specyfikacji R Line czy sportowych odmianach GTI wręcz sportowy. Na tle konkurentów prezentuje się jak dobrze wytrenowany, dojrzały facet.

Po drugie wnętrze

Wzorzec w dziedzinie ergonomii, komfortu, przestrzeni, ale też jakości wykonania czy technologii multimediów.

Do dziś Golf jest modelem, który mógłby wyznaczać standardy w klasie kompakt w dziedzinie ergonomii, komfortu oraz przestronności. Pozycja za kierownicą jest doskonała, a sama kierownica leży w dłoni idealnie. Fotele ergoActive z 14-kierunkową regulacją, podgrzewaniem oraz funkcją masażu należą do najwygodniejszych w segmencie.

Przestrzeni z przodu nie brakuje w żadnym oferowanym na rynku samochodzie kompaktowym, ale z tyłu bywa różnie. Golf jest obecnie liderem w zakresie miejsca na nogi. Na kanapie z tyłu wygodnie usiądzie dorosła osoba. I nie odbywa się to kosztem bagażnika, którego pojemność to 380 litrów – standard w klasie kompaktów.

Pierwsza jazda ostatnim Volkswagenem Golfem GTI VII. TCR to najlepsza wersja

To już najprawdopodobniej ostatnia wersja Volkswagena Golfa GTI tej generacji, a skoro tak, to musiała być wyjątkowa. Nawiązanie do świata wyścigów,…

Po trzecie bezpieczeństwo

Samo prowadzenie Volkswagena Golfa można określić jednym słowem – "pewne". Nie jest sportowy, ale bezpieczny i komfortowy. W opcji jest adaptacyjne zawieszenie, które wciąż pozostaje poza zasięgiem wielu konkurentów. Odpowiednio wyposażony Golf ma na pokładzie wszystkie systemy wspomagające kierowcę, jakie ten znajdzie u konkurentów:

  • Adaptacyjny tempomat
  • System przeciwkolizyjny z funkcją hamowania awaryjnego
  • Asystent utrzymania pasa ruchu
  • Asystent jazdy w korku
  • System ostrzegania o obiektach w martwym polu
  • System ułatwiający wyjazd tyłem z miejsca parkowania
  • Czujnik zmęczenia kierowcy
  • System skanowania znaków drogowych,
  • System stabilizujący przyczepę
  • System ułatwiający manewrowanie z przyczepą
  • Autonomiczny system parkowania i wyjeżdżania z miejsca parkingowego
  • System automatycznego hamowania po kolizji
  • System automatycznego zatrzymania, który rozpoznaje, że kierowca nie panuje nad autem
  • System wzywania pomocy po wypadku

Po czwarte napęd

Volkswagen Golf to model wyposażony w najnowocześniejszy silnik benzynowy w klasie kompakt na rynku. 150-konna jednostka 1.5 TSI Evo już w 2017 roku została wyposażona w filtr cząstek stałych (u większości konkurentów dopiero w drugiej połowie 2018 r.) oraz unikatową w tym segmencie turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Dzięki niej maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm rozwija już przy 1500 obr./min.

Silnik 1.5 EcoTSI to najnowocześniejsza jednostka benzynowa o takiej pojemności w klasie kompakt.

W celu zmniejszenia zużycia paliwa zastosowano system wyłączania dwóch z czterech cylindrów ACT. Na początku 2018 r. zadebiutowała nieco słabsza odmiana tego silnika o mocy 130 KM, pracująca w wysokowydajnym cyklu Millera. Generuje maksymalnie 200 Nm momentu obrotowego od 1400 obr./min, a w wersji z automatyczną skrzynią biegów napęd przechodzi w tryb żeglowania – wyłącza się, by silnik pracował na biegu jałowym.

Volkswagen Golf VII 1.4 TSI FL DSG vs Honda Civic X 1.5 CVT – Ikony klasy kompaktowej w nowym wydaniu

Zarówno bestseller Volkswagena, jak i Hondy są ikonami segmentu kompaktów. Mają za sobą już ponad czterdzieści lat rywalizacji. Teraz czas na kolejną…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz CEP przygotowywana na profesjonalną rejestrację. Termin zostanie dotrzymany Mercedes-AMG S 65 Final Edition pojedzie 300 km/h. Ostatni z V12 pod maską Będą nowe fotoradary. ITS czeka na analizę CANARD Aston Martin DBS Superleggera Volante. Najszybszy kabriolet w historii marki Mercedes-AMG G63 Lumma Design. Rzuca się w oczy BMW M2 Competition G-Power. 670 KM w małym coupé Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Land Rover Defender nie chce odejść. Polska firma buduje fabrycznie nowe egzemplarze Volkswagen Passat pojedzie sam. Wystarczy, że mu zaufasz Mitsubishi, nie idź tą drogą. Pajero wypada z oferty Ford Driving Skills for Life po raz czwarty rusza w Polsce Tesla po cichu zwiększyła zasięg Modeli S oraz X do nawet 610 km Ford zainwestował 500 mln dolarów w markę Rivian. Dziwne, że nie słyszeliśmy o niej wcześniej Kanapa mniej bezpieczna. Jadący na przednich fotelach mają lepiej Auta z silnikami TDI wciąż trują w Polsce. Teraz to wina kierowców Kia Platinum Cup startuje już w ten weekend. Przed nami widowiskowa rywalizacja na Hungaroringu Škoda Octavia RS ABT. Solidny tuning szybkiego kombi Aston Martin DBS 59. Edycja specjalna na uczczenie zwycięstwa w LeMans Nim Kapitan Marvel uratuje Avengersów, musi poznać Audi e-trona Porsche Cayman i Boxster będą ekologiczne. W planach hybrydy i napęd elektryczny Kilkuletnie samochody, które najrzadziej zawodzą. Ranking ADAC 2019 Raporty dot. wypadków drogowych nie są publikowane. Poseł PO pyta o przyczynę Miliard dolarów dla Ubera. 2/3 tej kwoty będzie od Toyoty

Popularne w tym tygodniu:

Policja testuje nowe malowania radiowozów. Mamy pierwsze zdjęcia Polak zrobił replikę Mercedesa SLS, która tak naprawdę jest rowerem Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz Mopar zrobił siedmiolitrowy silnik o mocy 1000 KM. Wyprzedał się w dwa dni Kary za "kręcenie" liczników od 25 maja. Pozostałe przepisy wejdą w życie później Odebrane prawo jazdy i sprawy w sądzie. Koszmar niewinnego kierowcy przez niedbalstwo policji Oznakowane radiowozy BMW serii 3 coraz bliżej. Wyglądają naprawdę dobrze Prowadził pod wpływem alkoholu. Stracił wszystkie kategorie prawa jazdy Polski Triggo wyjeżdża na ulice. W 2020 r. ma trafić do produkcji Plan Morawieckiego nie wypali. Polska w elektrycznym ogonie Europy Nie żyje Niki Lauda. Miał 70 lat Jaki downsizing? Mazda stworzy duży silnik sześciocylindrowy