Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Volkswagen Golf VII ma już siedem lat, a wciąż jest na szczycie

29 marca obchodziliśmy 45-lecie Volkswagena Golfa. Jeszcze w tym roku poznamy nową generację. I choć od premiery obecnej minęło prawie siedem lat – tak, aż tyle – to nie sposób nie dostrzec, że to wciąż jedno z najlepszych aut kompaktowych na rynku.

Golf to już "staruszek" patrząc na wiek, ale technicznie jest młodszy niż niektóre najnowsze dzieci segmentu C.

Golf to już "staruszek" patrząc na wiek, ale technicznie jest młodszy niż niektóre najnowsze dzieci segmentu C. (fot. Konrad Skura)

Po pierwsze wygląd

Choć auto jest oferowane od 2012 roku, to konserwatywny, ponadczasowy wygląd Golfa nie chce się zestarzeć. Mimo to, producent zadbał o jego odświeżenie w 2017 roku, zmieniając lampy na diodowe, jednocześnie dostosowując model do współczesnych standardów w dziedzinie oświetlenia.

Volkswagen Golf po liftingu zyskał w pełni diodowe oświetlenie

Zmieniono także zderzaki, które podkreślają techniczny charakter najlepiej sprzedającego się modelu w Europie. Dzięki nim przód jest bardziej wyrazisty i dynamiczny, w specyfikacji R Line czy sportowych odmianach GTI wręcz sportowy. Na tle konkurentów prezentuje się jak dobrze wytrenowany, dojrzały facet.

Po drugie wnętrze

Wzorzec w dziedzinie ergonomii, komfortu, przestrzeni, ale też jakości wykonania czy technologii multimediów.

Do dziś Golf jest modelem, który mógłby wyznaczać standardy w klasie kompakt w dziedzinie ergonomii, komfortu oraz przestronności. Pozycja za kierownicą jest doskonała, a sama kierownica leży w dłoni idealnie. Fotele ergoActive z 14-kierunkową regulacją, podgrzewaniem oraz funkcją masażu należą do najwygodniejszych w segmencie.

Przestrzeni z przodu nie brakuje w żadnym oferowanym na rynku samochodzie kompaktowym, ale z tyłu bywa różnie. Golf jest obecnie liderem w zakresie miejsca na nogi. Na kanapie z tyłu wygodnie usiądzie dorosła osoba. I nie odbywa się to kosztem bagażnika, którego pojemność to 380 litrów – standard w klasie kompaktów.

Pierwsza jazda ostatnim Volkswagenem Golfem GTI VII. TCR to najlepsza wersja

To już najprawdopodobniej ostatnia wersja Volkswagena Golfa GTI tej generacji, a skoro tak, to musiała być wyjątkowa. Nawiązanie do świata wyścigów,…

Po trzecie bezpieczeństwo

Samo prowadzenie Volkswagena Golfa można określić jednym słowem – "pewne". Nie jest sportowy, ale bezpieczny i komfortowy. W opcji jest adaptacyjne zawieszenie, które wciąż pozostaje poza zasięgiem wielu konkurentów. Odpowiednio wyposażony Golf ma na pokładzie wszystkie systemy wspomagające kierowcę, jakie ten znajdzie u konkurentów:

  • Adaptacyjny tempomat
  • System przeciwkolizyjny z funkcją hamowania awaryjnego
  • Asystent utrzymania pasa ruchu
  • Asystent jazdy w korku
  • System ostrzegania o obiektach w martwym polu
  • System ułatwiający wyjazd tyłem z miejsca parkowania
  • Czujnik zmęczenia kierowcy
  • System skanowania znaków drogowych,
  • System stabilizujący przyczepę
  • System ułatwiający manewrowanie z przyczepą
  • Autonomiczny system parkowania i wyjeżdżania z miejsca parkingowego
  • System automatycznego hamowania po kolizji
  • System automatycznego zatrzymania, który rozpoznaje, że kierowca nie panuje nad autem
  • System wzywania pomocy po wypadku

Po czwarte napęd

Volkswagen Golf to model wyposażony w najnowocześniejszy silnik benzynowy w klasie kompakt na rynku. 150-konna jednostka 1.5 TSI Evo już w 2017 roku została wyposażona w filtr cząstek stałych (u większości konkurentów dopiero w drugiej połowie 2018 r.) oraz unikatową w tym segmencie turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Dzięki niej maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm rozwija już przy 1500 obr./min.

Silnik 1.5 EcoTSI to najnowocześniejsza jednostka benzynowa o takiej pojemności w klasie kompakt.

W celu zmniejszenia zużycia paliwa zastosowano system wyłączania dwóch z czterech cylindrów ACT. Na początku 2018 r. zadebiutowała nieco słabsza odmiana tego silnika o mocy 130 KM, pracująca w wysokowydajnym cyklu Millera. Generuje maksymalnie 200 Nm momentu obrotowego od 1400 obr./min, a w wersji z automatyczną skrzynią biegów napęd przechodzi w tryb żeglowania – wyłącza się, by silnik pracował na biegu jałowym.

Volkswagen Golf VII 1.4 TSI FL DSG vs Honda Civic X 1.5 CVT – Ikony klasy kompaktowej w nowym wydaniu

Zarówno bestseller Volkswagena, jak i Hondy są ikonami segmentu kompaktów. Mają za sobą już ponad czterdzieści lat rywalizacji. Teraz czas na kolejną…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

De Tomaso Deauville - przerośnięta baletnica BMW M powraca do silników czterocylindrowych. X2 M35i to początek końca rzędowej szóstki Nowa twarz marki Lincoln dymi na scenie - MKZ nadzieją na lepszą przyszłość? [NAIAS 2012] Policja pozwała policjanta i przegrała. Poszło o uszkodzony radiowóz Ile kosztuje współczesny samochód WRC w całości i w częściach? Plany Rufa i Gemballi na Genewę [aktualizacja] Następca Ferrari 599 przyłapany po raz kolejny Król Lew - Peugeot 608 TOP 8: największe seryjne fury świata Odświeżone Porsche Macan już w cenniku. Bazowa wersja kosztuje 248 800 zł Toyota 86GRMN – odchudzony sportowiec tylko dla Japonii Gdy zobaczyliśmy to zdjęcie, opadły nam kopary. Musieliśmy się dowiedzieć co to za Polonez

Popularne w tym tygodniu:

Żandarmeria wojskowa ma dostać nowe uprawnienia. Kontrola kierowców i liczników pojazdów Dodge Charger SRT Hellcat Redeye, czyli najszybszy seryjny sedan na świecie Nowy Dodge Durango otrzymał 720-konny silnik. To rodzinny SUV do wyścigów na 1/4 mili Ford oferuje nowiutki silnik 7.3 V8 Godzilla za nieco ponad 30 tys. zł. To idealna baza do tuningu Škoda uzupełnia gamę Octavii RS o diesla i mocny silnik TSI Dodge Challenger SRT Super Stock debiutuje. Pod maską ma ponad 810 KM "Łysy" z kanału "Miłośnicy czterech kółek" ma nowe auto. To Dodge Challenger SRT Hellcat Nowy Ford F-150 wygląda jak idealne auto (nie tylko) do brudnej roboty 22-latek rozbił ferrari, bo chciał ominąć psa. Na szczęście nikt nie zginął "Zgarnął" busem stację benzynową. Na szczęście nikomu nic się nie stało Niemcy zaostrzają prawo wobec gapiów. Robienie zdjęć ofiarom wypadków będzie traktowane jak przestępstwo Kierowca tego lamborghini przesadził. Zajął dwa miejsca dla niepełnosprawnych