Land Rover Defender nie chce odejść. Polska firma buduje fabrycznie nowe egzemplarze

Dobra wiadomość dla wszystkich fanów legendarnej terenówki z Wielkiej Brytanii. Trzy lata po zakończeniu produkcji w Solihull fabrycznie nowe egzemplarze Land Rovera Defendera znów budzą się do życia. Tym razem składa je firma z Wieliczki.

Land Rover Defender od Land Serwis (2019) (fot. Land Serwis)

Land Rover Defender od Land Serwis (2019) (fot. Land Serwis)

Produkowany w latach 1948–2016 klasyczny Land Rover przeszedł do historii jako jeden z najbardziej uznanych wozów terenowych w dziejach motoryzacji. Choć brytyjski producent ma już prawie gotowego następcę tego kultowego modelu, to wiadomo, że będzie to zupełnie inny samochód.

Fani Defendera na całym świecie nie mogli się pogodzić z tą stratą, ale sprawy w swoje ręce wzięli Polacy. W ofercie firmy Land Serwis z Wieliczki można znaleźć fabrycznie nowe egzemplarze Defendera. Budowane są one w naszym kraju praktycznie od podstaw z wykorzystaniem samodzielnie wykonanych podzespołów o specyfikacji równej lub lepszej od oryginałów z Wielkiej Brytanii.

Nowy Land Rover Defender ma zadebiutować już we wrześniu

Wszystko wskazuje na to, że prace nad nowym Land Roverem Defenderem są już na ukończeniu. Producent nie zdradza, kiedy auto będzie oficjalne pokazane,…

Za takie wyzwanie nie wziął się naturalnie przypadkowy warsztat. Działający od 1995 roku Land Serwis jest jednym z najbardziej uznanych specjalistów od Land Roverów w tej części Europy. Przez ostatnie lata, obok regularnej pracy serwisowej, przygotował on także wiele Defenderów do rajdów, przepraw terenowych, a także specjalnego przeznaczenia, na przykład do kopalni.

Land Rover Defender od Land Serwis (2019) (fot. Land Serwis)

Land Rover Defender od Land Serwis: inny od oryginału, bo lepszy

De facto działalność warsztatu z Wieliczki opiera się o renowację, jako że podstawę do prac i homologacji zawsze stanowią już istniejące egzemplarze Defendera. Zakres możliwych zmian jest jednak na tyle duży, że możemy mówić o samochodach zbudowanych od podstaw. Polska firma prezentuje swoje możliwości na przykładzie odbudowanego egzemplarza z roku 2010, ale w teorii do firmy można przyjść tylko z dowodem i tablicami rejestracyjnymi.

Nowe części sięgają tutaj w końcu samej warstwy konstrukcyjnej auta. Land Serwis jest jednym z zaledwie czterech producentów na świecie (i jedynym spoza Wielkiej Brytanii), który wytwarza własne ramy do Defendera. Zaprojektowane w Wieliczce podzespoły są sztywniejsze i bardziej wytrzymałe od oryginałów dzięki dodatkowym wzmocnieniom i ocynkowaniu zanurzeniowym.

Land Rover Defender od Land Serwis (2019) (fot. Land Serwis)

Zobacz również: Dlaczego SUV-y i crossovery mają problem z pokonaniem prostej górki?

Od tego etapu każdy kolejny element samochodu jest już indywidualnie ustalany z klientem. Zmiany mogą być wprowadzone już w samej ramie, tak by przystosować ją do montażu dodatkowych zbiorników, mocniejszego zawieszenia, innego silnika czy specjalnej zabudowy nadwozia.

Jak duże są możliwości firmy z Wieliczki najlepiej widać po ukończonym na początku 2019 roku prezentowanym egzemplarzu. Nadwozie zyskało rzadko spotykaną w oryginale formę pick-upa z podwójna kabiną. Pokryto je lakierem Grasmere Green, który wykorzystany był też do pomalowania ostatnich oryginalnych Defenderów z limitowanej serii Heritage.

Land Rover Defender od Land Serwis (2019) (fot. Land Serwis)

Detale ozdabiające karoserię to prawdziwa uczta dla znawców (czy raczej fanów) historii Defendera. Odbudowany w Wieliczce egzemplarz zyskał klasyczną atrapę chłodnicy, srebrny przedni zderzak i wiele innych drobiazgów z ostatniej serii modelu. Na bokach pojawiły się tymczasem grafiki udające słynną w kręgach entuzjastów marki tablicę HUE 166, którą nosił pierwszy egzemplarz modelu z roku 1947.

"Nowy" Defender z Polski wyróżnia się także bogatszym wyposażeniem kabiny. Pojawiło się w nim lepsze wykończenie oraz różne rozwiązania izolujące, dzięki którym jazda tym egzemplarzem ma szansę być choć trochę bardziej komfortowa.

Land Rover Defender od Land Serwis (2019) (fot. Land Serwis)

Żywiołem nawet tak wychuchanego egzemplarza pozostaje nadal trudny teren. Z tego powodu odnowiono tu cały silnik wraz z układem przeniesienia napędu. Wyposażono go w nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Specjaliści z Wieliczki zdecydowali się także na zawieszenie SuperGaz, które podniosło całe auto o 2 cale. Polska firma sama wykonuje także z nowych komponentów układ hamulcowy.

Land Serwis na swoje autorskie Defendery daje gwarancję 3 lat lub 100 tys. km – tak jak dawniej Land Rover na swoje egzemplarze. Na koniec strategiczne pytanie – ile kosztuje fabrycznie nowy Defender z Wieliczki? Cena zależna jest naturalnie od stopnia potrzebnej ingerencji warsztatu, ale zbudowanie samochodu praktycznie od zera będzie właściciela kosztowało tyle, co zakup bazy i około dodatkowe 200 tys. zł.

Land Rover Defender od Land Serwis (2019) (fot. Land Serwis)

Czy to dużo? Analizując rynek, to naprawdę dobra cena. Wychodzi bardzo podobnie do ostatnich oryginalnych Defenderów dostępnych na rynku polskim. Egzemplarze z finalnej serii Heritage były dostępne w polskich salonach od 240 tys. zł. Biorąc pod uwagę zapotrzebowanie na ten model na rynku wtórnym, właściciel na pewno nie straci na tej inwestycji. Chętnym pozostaje tylko… czekać. Czas realizacji takiego projektu w Land Serwis wynosi pół roku i jest obecnie poprzedzony półrocznym okresem oczekiwania w kolejce.

Land Rover Defender od Land Serwis (2019) (fot. Land Serwis)
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Chevrolet Corvette Convertible wygląda naprawdę dobrze Samochód dla ludu, czyli historii Volkswagena część 1 [geneza motoryzacji] Lifting Porsche Macana. Będzie dostępny wyłącznie w Chinach Nowa ewolucja Hondy Jazz Tuning SLS ciąg dalszy, tym razem Kicherer Renault Megane Trophy V6 w roli paryskiej taksówki [wideo] Wadliwe poduszki Takaty także w Tesli, Ferrari i McLarenie Mercedes i Aston Martin nawiążą bliską współpracę? Apokaliptyczna podróż Aventadora [wideo] Ciężarówka podróżująca dookoła świata rozbiła się pod Płońskiem Poprawianie Brabusa – GAD Motors C V12 Bullit (2013) Pagani Huayra BC Roadster - wyjątkowość w wydaniu topless

Popularne w tym tygodniu:

Ford Mustang Shelby GT350 Fathouse ma 1400 KM i rozpędza się do setki w 1,9 sekundy SUV-y są groźne dla pieszych. ETCS proponuje zakazać im wjazdu do miast Porsche 911 Turbo z przebiegiem 1,2 mln km. Właściciel jeździ nim od 44 lat W środę 19 lutego policyjna akcja "Smog". Na celowniku starsze diesle Przyszedł na komendę z "niewybuchem". Okazało się, że to element zawieszenia Rozszerzona historia pojazdu w CEPiK 2.0. Bardzo przydatne zmiany Policja ogłosiła przetarg na nowe radiowozy. (Prawie) żaden samochód nie spełnia wymagań Nawet 15 tys. osób straci pracę w fabrykach Mercedesa. Winne coraz ostrzejsze normy emisji spalin Podwyżki na autostradzie A2. Zapłacimy więcej od 2 marca 2020 roku Land Rover Defender w "No time to die". Reklama w starym, dobrym stylu Przekroczysz prędkość - stracisz auto. Duńskie władze wypowiadają wojnę piratom drogowym Dożywocie dla kierowcy w Niemczech. Sąd potraktował wypadek jak morderstwo