Volvo S60 już jest w Polsce. Oto, czego dowiedziałem się z wizyty w salonie

Pierwsze egzemplarze Volvo S60 dotarły już do polskich salonów. Nowy sedan klasy średniej nie różni się wiele od obecnego już od roku na polskim rynku kombi V60, ale i tak pod paroma względami stanowi zaskoczenie.

Volvo S60 T5 (2019) (fot. Mateusz Żuchowski)

Volvo S60 T5 (2019) (fot. Mateusz Żuchowski)

Choć rynek sedanów klasy średniej nie ma obecnie już tak wielkiego znaczenia jak przed erą SUV-ów, to jednak nowe S60 jest modelem, z którym Volvo wiąże duże nadzieje sprzedażowe. Większe zapewne w innych częściach świata niż w Europie, ale w Polsce nazwa ta cieszyła się dużą estymą od samego momentu, gdy tylko pojawiła się na rynku w 2000 roku.

Debiutująca trzecia generacja to kolejny element nowej fali Volvo, która zaczęła się w roku 2014 od SUV-a XC90. S60 jest dopiero drugim sedanem w tej układance, po większym (choć zbudowanym na tej samej płycie podłogowej SPA) S90, który jest z nami od roku 2016. Dopełnia on gamę serii 60, z której zdążyliśmy już poznać na przestrzeni ostatnich dwóch lat SUV-a XC60 i kombi V60.

Pierwsze fakty i wrażenia

S60 naturalnie jest bardzo zbliżone do swojego odpowiednika kombi: posiada tę samą kabinę oraz projekt przedniej części nadwozia. Przy tworzeniu trójbryłowego odpowiednika projektanci zdecydowali się jednak nadać temu modelowi trochę innego charakteru. Stąd też dość zaskakujący projekt tylnych świateł, który odbiega nawet od tego, do czego przyzwyczaił nas S90.

Volvo S60 T5 (2019) (fot. Mateusz Żuchowski)

Przynajmniej patrząc z tyłu nie można powiedzieć, by S60 był po prostu kolejnym nowym Volvo, tylko przeskalowanym do innego rozmiaru. Można za to przyznać, że jest to jeden z najpiękniejszych sedanów dostępnych obecnie na rynku.

Pewna niespodzianka czeka także we wnętrzu. Choć sam projekt i materiały to ta sama mieszanka skandynawskiej nieformalnej elegancji i przytulności, którą znamy ze wszystkich nowych modeli, to zwróciłem tutaj uwagę na zaskakująco niską pozycję za kierownicą. Czyżby miała ona wskazywać na sportowy charakter prowadzenia? Odpowiedź zna już Błażej Żuławski i podzielił się nią w swojej relacji z pierwszej jazdy tym modelem.

Moje ulubione Volvo to nowe S60 T6 i wcale nie jest najmocniejsze w gamie

Przeddzień premiery nowego Volvo S60 w polskich salonach to dobra okazja, by poruszyć temat najmocniejszych odmian tego modelu — T6 oraz T8 Polestar…

Po wyjątkowo pojemnym V60, S60 może rozczarować mniejszą przestrzenią. Z tyłu ilość miejsca jest przeciętna nawet jak na ten segment, a bagażnik o pojemności 442 litrów jest mniejszy niż u kluczowych rywali (debiutujące prawie równolegle BMW serii 3 generacji G20 mieści 480 litrów). Funkcjonalność tej przestrzeni w szwedzkim aucie ogranicza także nieregularny kształt, wpływający nawet na podłogę.

Zobacz również: Mateusz kontra Mateusz: mierzymy Volvo XC90 z Land Roverem Discovery

I tu pojawia się jeszcze jedna kwestia – czy na pewno szwedzkim? Nie chodzi nawet o chińskich właścicieli marki, ale o miejsce wytwarzania nowej generacji. Debiutujące S60 jest pierwszym modelem Volvo "made in USA". Produkowane jest w zbudowanej specjalnie w tym celu nowej fabryce w Południowej Karolinie.

Prezentowany model zapisze się na kartach historii marki z jeszcze jednego powodu: jest to pierwsze od wielu lat Volvo, w którym nie są oferowane żadne silniki wysokoprężne. S60 dostępne jest w tej chwili wyłącznie z jednostkami benzynowymi T4 o mocy 190 KM i T5 o mocy 250 KM. Obydwie parowane są z ośmiobiegową przekładnią Geartronic oraz napędem na przednią oś. Wkrótce dołączą także mocniejsze hybrydy. Już w 2025 roku połowę produkcji marki mają stanowić za to samochody elektryczne.

Ceny i wnioski

Nowy sedan Volvo dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia. Obydwie zaczynają się od ceny 165 000 zł. Na tę chwilę próg wejścia ustawiony jest tu więc wyżej niż w przypadku konkurencyjnych modeli Audi czy BMW, ale S60 gwarantuje jednak od razu dużo wyższy poziom wyposażenia. Obydwie wersje standardowo gwarantują między innymi tapicerkę ze skóry, cyfrowe zegary, duży, dotykowy wyświetlacz środkowy z nawigacją, Apple Carplay i Android Auto, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, światła LED oraz systemy wspierające w prowadzeniu.

Volvo S60 T5 (2019) (fot. Mateusz Żuchowski)

Co ciekawe, podobnie skonfigurowana pochodna V60 wychodzi znacznie drożej. Różnica w cenie przy 250-konnej wersji napędowej T5 wynosi aż 26 900 zł. Nawet jeśli S60 nie zagrozi dominującej pozycji SUV-ów w wynikach sprzedażowych marki, to na pewno jeszcze zwiększy popularność nowych Volvo na naszych drogach.

Szwedzka marka jest teraz na fali. W 2018 r. po raz pierwszy sprzedała na polskim rynku ponad dziesięć tysięcy samochodów. Tylko w zlokalizowany w samym centrum stolicy efektownym butiku Volvo Car Warszawa, w którym odbyła się premiera S60, sprzedano 207 samochodów w ciągu zaledwie pierwszych ośmiu miesięcy funkcjonowania tego miejsca.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny bierze się za oszustów. Oto metody naciągaczy Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz CEP przygotowywana na profesjonalną rejestrację. Termin zostanie dotrzymany Mercedes-AMG S 65 Final Edition pojedzie 300 km/h. Ostatni z V12 pod maską Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Wlał 5 litrów wody do układu wydechowego. Silnik odpalił, ale nie róbcie tego w domu Parkowanie na chodniku problemem dla pieszych. Możliwe zmiany "20 lat minęło". Weź udział w konkursie i wygraj atrakcyjne nagrody Bentley rozważa kolejnego SUV-a. Będzie większy niż Bentayga To już oficjalne. Kolejne Corvette będzie miało silnik umieszczony centralnie Ostra Mazda 3 w planach? Przedstawiciele nie zaprzeczają Peugeot zrezygnuje z 308 GT oraz wstrzyma na 2 miesiące produkcję GTi. Powodem są normy emisji spalin Zginęły pieniądze na seicento dla Sebastiana K., który zderzył się z kolumną BOR Dziel i rządź. Geely podpatruje i uczy się na błędach Europy Alfa Romeo Giulietta po liftingu. Prawdziwy dinozaur wciąż tylko odświeżony Pogoda dla kierowców na weekend (13-14 kwietnia) Kalendarz Kia Platinum Cup 2019. Zawodnicy wystartują na torach znanych z Formuły 1 Kary za emisję CO2 mogą sięgnąć nawet 9 mld euro. Przed branżą ciężkie czasy Coraz chętniej wybierane kursy na kat. B z automatem. Sprawdziliśmy cenę i ograniczenia Przejedź się Maluchem w carsharingu. Panek rozszerza flotę o Fiata 126p Ford Fiesta ST w ostrzejszej odmianie Performance. Jest tylko jeden problem Sieć dealerów marek Dodge i Ram w Polsce. Trzech importerów, dziewięć salonów Odcinkowy pomiar prędkości zaskarżony. Kierowca z Tychów nie godzi się na nagrywanie Policyjne mierniki prędkości nie tak skuteczne. Instrukcje sobie, policjanci sobie

Popularne w tym tygodniu:

Tragedia w Rybniku. Kursantka śmiertelnie potrąciła egzaminatora Nowe Audi SQ8 TDI to 435-konna machina do pożerania autobahnów Prawo jazdy można stracić też na łodzi. Przepisy są takie, jak na drodze Koniec z zabytkową patologią. Ministerstwo Kultury ustali nowe warunki dla żółtych tablic Piesi nie będą mieć pierwszeństwa przed przejściem. Klęska inicjatywy RPO Dlaczego tiry na autostradach wyprzedzają się tak długo? Takie są przepisy Prawo jazdy w telefonie w 2020 r. Data potwierdzona Jeździł czołgiem po ulicach Pajęczna. 49-latek był pijany Debiut polskiego zespołu w Le Mans. Rozmawiamy z kierowcą Kubą Śmiechowskim Mandaty do 11 tys. zł. Uważaj podczas wakacji w Chorwacji Shelby GT500 z oficjalnymi danymi technicznymi. Ma więcej koni niż McLaren 720S Już wiadomo, ile państwo dopłaci do zakupu ekologicznych aut