Test 300-konnego hot SUV-a. Cupra Ateca przeciera szlaki dla nowej marki

Ten artykuł ma 2 strony:

Cupra Ateca — dane techniczne, osiągi, spalanie

Cupra Ateca

Silnik i napęd:

Układ i doładowanie: R4, turbo  
Rodzaj paliwa: benzyna  
Ustawienie: poprzeczne  
Rozrząd: 16V  
Objętość skokowa: 1984 cm³  
Moc maksymalna: 300 KM przy 5300–6500 rpm  
Moment maksymalny: 400 Nm przy 2000–5200 rpm  
Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna  
Typ napędu: na cztery koła  
Hamulce przednie:

tarczowe, wentylowane

340 x 30 mm

 
Hamulce tylne:

tarczowe, wentylowane

310 x 22 mm

 
Zawieszenie przednie: kolumny MacPhersona  
Zawieszenie tylne: wielowahaczowe  
Koła, ogumienie: 245/40 R19, Pirelli Sottozero 3  

Masy i wymiary:

Typ nadwozia:

SUV

 
Liczba drzwi: 5  
Masa własna: 1615 kg  
Ładowność: 535 kg  
Długość: 4376 mm  
Szerokość: 1841 mm  
Wysokość: 1611 mm  
Rozstaw osi: 2631 mm  
Pojemność zbiornika paliwa: 55 l  
Pojemność bagażnika: 485 l  
Osiągi:
  Katalogowo: Pomiar własny:
Przyspieszenie 0–100 km/h: 5,2 s 4,8 s
Prędkość maksymalna: 247 km/h  
Zużycie paliwa (miasto): --- 11,0 l/100 km
Zużycie paliwa (trasa): --- 7,3 l/100 km
Zużycie paliwa (mieszane): 8,5 – 8,9 l/100 km 10,4 l/100 km
Zużycie paliwa (autostrada): --- 12,0 l/100 km
Emisja CO2: 192 — 201 g/km  
Test zderzeniowy Euro NCAP: nie badany  
Cena:
Model od: 191 900 zł  

Obserwuj nas na Instagramie:

Zobacz również: Wideotest Maserati Ghibli

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mazda 2 świetnie wygląda. To nie koniec jej zalet Pierwsza jazda Volkswagenem T-Cross: gdy funkcjonalność jest na pierwszym miejscu Seat Leon Cupra R ST: 300-konne kombi z napędem na 4 koła Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi: koreańczyk po amerykańsku z europejskim silnikiem Citroën C5 Aircross, czyli SUV klasy komfort. Zgadzam się Test Hyundaia Elantry 1.6 MPI: prosty, tani i oszczędny. Ideał kompaktu Lexus UX: dojrzały SUV w rozmiarze mini BMW X2 20d xDrive: wygląda fantastycznie, ale brakuje mu charakteru Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi: niezrozumiała wersja porządnego auta Test DS7 Crossback PureTech 225: stylowa propozycja dla szukających wygody Dacia Dokker Van 1.5 dCi 90: sprawdzasz cenę i zapominasz o konkurencji Nowy Peugeot 508: auto, którym mogę jechać na koniec świata Toyota Corolla Hybrid. Wielka zmiana w japońskim kompakcie Nowa Mazda 3 zagląda do klasy premium nie tylko ceną Lexus RC 300h po faceliftingu: tylko koni żal… BMW M850i xDrive: test gran turismo przyszłości Hyundai Tucson z systemem 48V Mild Hybrid: czy to w ogóle ma sens? Kia Ceed SW 1,4 T-GDi: kompetentna, lecz pozbawiona charakteru Nissan Micra N-Sport: usportowiony hatchback dla tych, którzy nie lubią szybko jeździć Lexus ES300h: sprawdzamy, czy limuzyna stworzona z myślą o USA ma sens w Europie Seat Ateca FR 2.0 TSI: najmocniejsza i najlepsza Mini Cooper SD po liftingu. Z dieslem pod maską spełni bardzo specyficzne potrzeby Volvo V60 Cross Country i V60 T8: pierwsza jazda nowymi wersjami szwedzkiego kombi Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost: udaje crossovera, ale to udawanie bardzo dobrze wychodzi

Popularne w tym tygodniu:

Lexus UX – ile procent SUV-a w kompakcie i na odwrót? Rajdowy Jaguar F-Type, czyli sztuka taplania się w błocie Jeep Grand Cherokee Trackhawk i Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. (Krótkie) porównanie na torze Modlin Nowy Ford Focus ST - fabryka radości Mazda z silnikiem Skyactiv-X. Jednostka benzynowa działa jak diesel Pierwsza jazda Audi SQ8 TDI: sprintem przez Pireneje Nissan Qashqai z nowym dieslem 1.7 dCi. Silnik jest rewelacyjny Z Gdańska do Warszawy na jednym ładowaniu, czyli Jaguar I-Pace w trasie Skoda Superb Scout: pierwsza jazda nową wersją modelu po face liftingu Pierwsza jazda Porsche 911 Cabrioletem: wersja 992, poprawiona Zamiast Singera? Za kierownicą Jaguara E-Type FHC od CKL Developments Zobacz, jak jeździ elektryczny Jaguar I-Pace. Reakcje pasażerów mówią wszystko