Nowości SEAT-a i CUPRA na Salonie Genewskim

Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, SEAT przedstawił swoją wizję e-mobilności, prezentując trzy koncepcyjne samochody. Miejski dwuosobowy Minimó, elektryczny el-Born oraz wysokowydajna hybryda CUPRA Formentor to trzy zupełnie różne modele, które pokazują możliwości technologiczne hiszpańskiej marki i stanowią jej odpowiedź na wyzwania przyszłości motoryzacji oraz potrzeby mobilności w miastach.

Na początek przyjżyjmy się najbardziej intrygującemu z aut na stoisku marki: Minimo, to mikrosamochód SEAT-a, i jednocześnie kolejny krok firmy w kreowaniu przyszłości mikromobilności. Auto, które łączy w sobie zalety motocykla – zwinność i łatwość parkowania, z bezpieczeństwem i komfortem, jakie oferuje samochód osobowy.

SEAT Minimó

Minimó zawdzięcza swoją nazwę kompaktowym rozmiarom, które zapewniają maksimum mobilności. Zaprojektowany został z myślą o miastach przyszłości, jest w pełni zelektryzowany, a bateria ładuje się w kilka minut i pozwala na pokonanie nawet 100 km.

Zintegrowany system wymiany baterii uniezależnia pojazd od punktów ładowania aut elektrycznych, dzięki czemu koszty jego eksploatacji np. w ramach carsharingu mogą spaść nawet o 50%. Minimó można skonfigurować ze smartfonem, a odpowiednią łączność ma zapewniać technologia 5G. Technologia Android Auto™ umożliwi korzystanie z telefonu podczas jazdy, bez konieczności odrywania rąk od kierownicy, a uruchamianie i zamykanie pojazdu będzie odbywać się za pomocą aplikacji Digital Key.

SEAT el-Born to z kolei pierwszy w 100% elektryczny pojazd zbudowany na platformie MEB zaprojektowanej przez Volkswagena. Samochód przyjął nazwę jednej z najbardziej ikonicznych dzielnic Barcelony, która stała się źródłem inspiracji dla projektantów i inżynierów SEAT-a. Projekt el-Born – auta o sportowym charakterze, naszpikowanego najnowocześniejszą technologią – narodził się i został rozwinięty w stolicy Katalonii.

Produkcja seryjna rozpocznie się w 2020 roku w niemieckim Zwickau. Sercem pojazdu jest 204-konny silnik elektryczny zasilany zestawem akumulatorów o wydajności 62 kWh. Dzięki tym parametrom, zasięg el-Born wydłuża się do 420 km (wg WLTP), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 sekundy. Z kolei specjalnie zaprojektowana ładowarka pozwala na naładowanie akumulatorów do 80% w 47 minut.

SEAT świętuje także pierwsze urodziny marki CUPRA. Przy tej okazji w Genewie zaprezentowano koncepcyjny samochód o nazwie Formentor, który jest pierwszym opracowanym specjalnie dla niej modelem i wyraża wartości takie jak wyjątkowość, wyrafinowanie i sportowe osiągi.

Cupra planuje 7 nowych modeli. Trafią na rynek nie później niż w 2021 roku

Sportowy oddział Seata, który od niedawna pełni rolę oddzielnej marki, ma bardzo śmiałe plany na przyszłość. W ciągu niecałych 3 lat Hiszpanie…

Łączy w sobie najnowsze technologie, które mają zapewniać niepowtarzalne wrażenia z jazdy, a jego sercem jest wysoce wydajny silnik hybrydowy plug-in. W połączeniu z przyciągającym uwagę designem, Formentor jest skokiem w przyszłość i wyznacza kierunek, w jakim będzie podążać CUPRA.

A teraz przyjrzyjmy się wspólnie wszystkim nowościom, jakie na swoim stoisku na tegorocznym Geneva Motor Show zaprezentowała marka SEAT

Partnerem treści jest SEAT

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Relacje:

Lexus ES prezentuje: Opowieść o dobrym designie Drugie oblicze mistrza właściwości jezdnych. Nowy Ford Focus prowadzi się sam Stoisko BMW w Genewie pod znakiem elektryfikacji. Dla bawarskiej marki to nowa era Skoda Kamiq: nowy crossover Škody debiutuje w Genewie Na spotkanie z TOPR - film z wyprawy Škodą Kodiaq w Tatry Kodiaq Laurin & Klement - na spotkanie z TOPR Dzień Arteona - czyli jak wczuć się w potencjalnego właściciela takiego auta? Genewa 2019: Grupa FCA odkryła karty. Nowa 500, kompaktowy SUV Alfy Romeo Peugeot prezentuje w Genewie przyszłość motoryzacji. Będzie ekologicznie i emocjonująco Škoda Kamiq - spotkanie oko w oko Honda e Prototype wygląda tak uroczo jak koncept. Premiera już wkrótce Wywiad z "panem 911". Szef inżynierów Porsche szczerze o swojej pracy, autach sportowych i… elektrycznych Nowy Ford Focus sprawił, że zapomniałem o nawigacji w telefonie. W końcu ktoś ją zrobił lepiej Nowy Ford Focus na Torze Łódź. Kompaktowy hatchback prowadzi się jak żaden inny Filozofia duńskich mistrzów dźwięku w Fordzie Focusie, czyli o komforcie i braku kompromisów Szybka runda z Markiem Webberem. Rozmawiamy o życiu po F1, Kubicy i nowym 911 Widziałem odświeżonego Volkswagena Passata. Wygląda jak obecny, ale jest mądrzejszy Ski-tour w Tatrach: na szlaku ze Skodą Kodiaq 4x4 Golf Variant. Jak jeździ i dlaczego warto go kupić (oraz jak to zrobić)? SUV to luksus, na który cię stać! O ile dobrze policzysz... Podróż na dziki wschód - notatki zza kierownicy Škody Kodiaq Sportline 4x4 Wzdłuż ściany wschodniej - film z wyprawy Różnice pomiędzy napędem na dwa i na cztery koła - test na Autodromie Poznań Co konkretnie daje napęd na cztery koła? Eksperyment na Autodromie Poznań

Popularne w tym tygodniu:

Byłem gdzieś na końcu Polski i złapałem bakcyla. Wrócę tam jako zawodnik Lexus ES prezentuje: Opowieść o dobrym designie Dostawczy "elektryk" ma sens, nawet jeśli nie ma dopłat. Tu nie chodzi tylko o ekologię