Samochód Roku Wirtualnej Polski 2018: Miejski wojownik

Miasto to żywioł wielu samochodów, poddawanych ciężkiej próbie. Jazda w korku, jazda w gęstym ruchu, jazda na krótkich dystansach, parkowanie, walka ze studzienkami i krawężnikami, ciasnymi przestrzeniami, a w tym wszystkim musi sprostać naszym indywidualnym wymaganiom. Który model ubiegłego roku był w tym naszym zdaniem najlepszy?

Miejski nie znaczy mały. Miejskim wojownikiem może być każdy samochód, którego atuty są wystarczająco mocne.

Miejski nie znaczy mały. Miejskim wojownikiem może być każdy samochód, którego atuty są wystarczająco mocne. (fot. Konrad Skura / Mariusz Zmysłowski)

Ten artykuł ma 10 stron:

Miejski wojownik

Niezależnie od segmentu, wiele aut sporą część swojego przebiegu robi po mieście. Pomimo publicznej komunikacji, wciąż oczekujemy od samochodu pełnej swobody i niezależności. W naszym plebiscycie nie ma sztywnego podziału na klasy według wielkości, bo to nie ma sensu. Równie dobrym miejskim wojownikiem będzie nieduży samochód segmentu A, jak i kompaktowy SUV.

Idealne auto do miasta musi spełniać szereg sprzecznych ze sobą wymagań. Ale nasz miejski wojownik musi być też samochodem walecznym w szeroko rozumianym sensie tego określenia.

Mini Hatch dzięki dobremu prowadzeniu i świetnym osiągom szybko dowiezie nas do celu, a małe gabaryty pozwolą znaleźć łatwo miejsce parkingowe. Kia Sportage pomieści całą rodzinę, która wybiera się na zakupy do hipermarketu raz w tygodniu. Fiat 500X zada szyku, a jednocześnie poradzi sobie z wysokim krawężnikiem, a Nissan Leaf bezszelestnie i tanio będzie woził kierowcę na dystansach, które nawet nie wzbudzą niepokoju o zasięg.

Ale to nie koniec listy kandydatów. Pełną znajdziecie na kolejnych stronach. Który z nich przejmie status miejskiego wojownika po ubiegłorocznym zwycięzcy – Volvo XC40?

Zobacz również: WP kontra auto: VOLVO XC90

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Nowy silnik Opla - 3 cylindry, turbosprężarka i 1,0 litr pojemności Mamba GT3 Street Concept - BMW M4 w wersji hardcore Red Bull Racing RB12 – czy dołączy do walki o mistrzostwo? McLaren Ultimate Vision GT - supersamochód, którym może pojechać każdy Od 1 lipca mieliśmy mieć naklejki dla elektryków. Nikt nie wie, kiedy i gdzie będą Bluebird GTL - elektryczna wyścigówka Formuły E ze 100-letnią tradycją Nowa Toyota Supra - debiut w 2018 roku i hybrydowy napęd 4x4 Nowy Peugeot 508 zadebiutuje w marcu. Mondeo, Passat i Insignia już drżą Drugi zestaw Gemballi – Gemballa Cayenne GT Aero 2 (2012) 500 czarnych koni – Anderson Germany GranTurismo S Superior Black Edition (2011) Nowe Noble, jednak już nie "Noble" Bugatti Veyron z pudełek po papierosach!

Popularne w tym tygodniu:

Polak potrafi! BMW M5 CS nie miało jeszcze premiery, ale części do niego są już na Allegro Mercedes-Maybach Klasy S wjeżdża na rynek. 5,5 m popisu luksusu i innowacji Mazda zapowiedziała 6-cylindrówkę. Może mieć nawet 350 KM Zimowe paliwo na stacjach od 16 listopada. Co oferują najwięksi gracze? Kia Carnival Hi Limousine przewiezie w luksusie aż 7 osób, a do tego ma V6 pod maską Lamborghini nie miało szans. Biała skoda z Rosji była o wiele szybsza Maserati MC20 i MC12 z wizytą w Polsce. W grudniu będzie je można zobaczyć w Katowicach Ostatnie auto Piłsudskiego. "Trumnę mi tu kupiliście" Bak był dziurawy. Właściciel audi włożył więc do auta kanister Maxus od 2021 r. także w Polsce. Stara marka wraca w nowym wydaniu Bez mandatu za wymianę opon podczas pandemii. Jest stanowisko ministerstwa Rząd wraca do przepisów o pieszych. Idą zmiany w pierwszeństwie