Samochód Roku Wirtualnej Polski 2018: Torowa rakieta roku

Czysta radość z szybkiej jazdy, choć nie tylko po torze. Konstrukcja, z której wyciskając ostatnie soki będziesz najbardziej zadowolony. Osiągi i emocje, a to wszystko musi być pod kontrolą. Oto czego szukamy w tej kategorii.

Aż sześć modeli zgłoszono do tegorocznego plebiscytu w kategorii "Torowa rakieta roku" Wirtualnej Polski

Aż sześć modeli zgłoszono do tegorocznego plebiscytu w kategorii "Torowa rakieta roku" Wirtualnej Polski (fot. Konrad Skura / Mariusz Zmysłowski)

Ten artykuł ma 7 stron:

Torowa rakieta roku

Osoby, które krytykują producentów za wprowadzanie małych silników i hybrydowych napędów wszędzie gdzie się da, najpewniej nie dostrzegają rynku aut sportowych, który rozwija się w niesamowity sposób.

Dziś porządny hot hatch segmentu C musi mieć minimum 280 KM mocy. W latach 90. wystarczyło niewiele więcej niż połowa tego. Dziś czterodrzwiowe modele w sportowych odmianach osiągami, nie tylko na prostej, dorównują lekkim i zwartym rasowym coupé. Dziś auto z tylnym napędem i silnikiem umieszczonym centralnie wcale nie musi być przerażająco trudne w prowadzeniu. Tak obecnie wyglądają samochody tego segmentu.

Wybieramy Samochód Roku Wirtualnej Polski! Najlepszy model w 2018 roku

Blisko czterdzieści samochodów, dziewięć kategorii i jedna nagroda główna dla Samochodu Roku Wirtualnej Polski oraz, po raz pierwszy, Samochód Roku…

Kategoria aut sportowych to wyścig mocy i precyzji prowadzenia. To także pokaz coraz wyższych kompetencji inżynierów, którzy latami zbierając doświadczenia tworzą nowy, lepszy model, choć wydawało się, że poprzedni jest już doskonały. To pokaz techniki zaczerpniętej ze sportów motorowych.

Czego oczekujemy od samochodów zgłoszonych do tej kategorii? Wbrew jej nazwie nie tylko najlepszego i najszybszego auta na torze. Również wszechstronnego, którym na tor dojedziesz i wrócisz na kołach. Ale przede wszystkim maszyny, która daje najwięcej satysfakcji z prowadzenia.

W ubiegłorocznym plebiscycie zwyciężyła Honda Civic Type R. W tegorocznym w szranki staje sześciu kandydatów z pięciu zupełnie różnych segmentów. Ich listę i opis znajdziecie na kolejnych stronach.

Zobacz również: Czy opłaca się kupować nowe opony zimowe w naszym klimacie?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Vivid SRT Viper (2013) Fiat 500 i ecoDrive nagrodzone Koniec produkcji BMW M6 | V10 odchodzi do lamusa Zaskakująco dobre wyniki na rynku meksykańskim Honda S2000 z piekła rodem BMW Gran Coupe potwierdzone! Avant GT - elektryczny sportowiec z Tajlandii? Komunijny hit 2010: MINI-Monster Truck SSC Tuatara odsłonięte w Szanghaju [wideo] Nowy Dodge Ram Power Wagon przyłapany podczas jazdy Audi A1 - oficjalnie, bez teaserów, w całej krasie! Najczarniejszy dzień w histori BMW?

Popularne w tym tygodniu:

Ma dwa 14-litrowe silniki i prawie 4000 KM. Ciężarówka Peterbilt 359 nie bierze jeńców V12 nie umarło. Nowy Mercedes Klasy S będzie dostępny z takim silnikiem BMW grupy Speed kontra mocny mercedes. Polscy policjanci pokazali umiejętności Audi RS4 ABT przerobione na radiowóz w szczytnym celu Czołgi trafiły na policyjny parking. Przewoźnik nie miał zezwoleń Wątpliwości odnośnie jazdy na suwak rozwiane? Mamy oficjalne stanowisko policji Lista stacji z paliwem złej jakości. Zobacz, gdzie uważać z tankowaniem Jeep Grand Wagoneer z 707-konnym silnikiem Hellcata to idealny sleeper Syrena Toma Hanksa odsłonięta. Pieniądze z jej licytacji trafią do potrzebujących Pagani Zonda Riviera została sprzedana za ponad 20 mln złotych Porsche rozważa wykorzystanie silnika z F1 w swoim nowym hiperaucie Dacia Duster jako papamobile. Papież Franciszek ma nowe auto