Używane hybrydy zyskują na popularności. W 2018 padł rekord

Używane hybrydy zyskują na popularności. W 2018 padł rekord

Kiedyś silnik Diesla był wabikiem na rynku wtórnym. Wygląda na to, że jego rolę zaczyna przejmować jednostka hybrydowa
Kiedyś silnik Diesla był wabikiem na rynku wtórnym. Wygląda na to, że jego rolę zaczyna przejmować jednostka hybrydowa
Źródło zdjęć: © WP.PL
Tomasz Budzik
20.02.2019 16:43, aktualizacja: 28.03.2023 11:47

Samochody hybrydowe cieszą się szybko rosnącym zainteresowaniem Polaków. Z danych AAA Auto wynika, że w 2018 r. wystawiono na sprzedaż aż o 52 proc. więcej aut z takim napędem.

W 2018 r. Polacy wystawili na sprzedaż 6057 używanych hybryd. Rok 2017 zamknął się wynikiem 3988. Informacje zostały przygotowane w oparciu o analizę danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych.

Niekwestionowanym liderem wśród marek używanych samochodów hybrydowych w 2018 r. była Toyota. Na drugim miejscu znalazł się Lexus, a na trzecim Peugeot. Z analizy AAA AUTO wynika, że mediana ceny używanej hybrydy wynosiła 61,2 tys. zł. Oferowane do sprzedaży używane auta hybrydowe są bardzo młode, ponieważ mediana wieku wyniosła niecałe 3,5 roku. Podobnie mediana przebiegu była relatywnie niska, nieco ponad 60 tys. km.

Najczęściej oferowane do sprzedaży używane auta hybrydowe w 2018 roku:

Rosnąca popularność samochodów hybrydowych na rynku wtórnym jest związana nie tylko z rozczarowaniem dieslami po słynnej aferze. Zmotoryzowani przekonują się, ze auta, w których silnik spalinowy jest wspomagany elektrycznym, mogą być również niezawodne. Można znaleźć je na wysokich pozycjach w rankingach niezawodności, stały się również jednymi z ulubionych modeli taksówkarzy, a ci potrafią kalkulować swoje wybory.

Niskie spalanie szczególnie w mieście i mniejsza emisja szkodliwych substancji jest jednak przeważnie okupiona nieco niższym komfortem użytkowania. Przyzwyczajenia wymagają przede wszystkim te modele, w których wykorzystywana jest bezstopniowa przekładnia. Jak wynika ze statystyk sprzedaży, takie niedogodności przeszkadzają jednak coraz mniejszej liczbie zmotoryzowanych – zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (37)