Nowy Hyundai Elantra na horyzoncie. Zmiany są zaskakująco duże

Nowy Hyundai Elantra na horyzoncie. Zmiany są zaskakująco duże

Nadchodzi nowy Hyundai Elantra. U dilerów już w styczniu 2019 roku.
Nadchodzi nowy Hyundai Elantra. U dilerów już w styczniu 2019 roku.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
09.01.2019 09:44, aktualizacja: 28.03.2023 12:11

Odświeżony przez Hyundaia w ubiegłym roku globalny model Elantra zawita do polskich salonów jeszcze w styczniu 2019 roku. Pierwsze cenniki mają się pojawić w przyszłym tygodniu. Zmiany są zaskakująco duże.

Zmiany są przede wszystkim wizualne, choć wiadomo, że odświeżona zostanie także lista wyposażenia o elementy z zakresu bezpieczeństwa jazdy. Kierowca ma mieć do dyspozycji układy wspomagające, takie jak asystent pasa ruchu czy martwego pola, a także asystent parkowania.

Jednak to zmiana wyglądu jest tu na pierwszym miejscu. Do tej pory ładna i dość konserwatywnie narysowana Elantra radykalnie się zmienia. Określenie "radykalnie" padło tu z mojej strony nieprzypadkowo, bo uważam, że najładniejszy kompaktowy sedan na rynku stanie się przez to najbrzydszym. Nie mogę się też oprzeć wrażeniu, że przód upodobnił się do Toyoty Prius.

Obraz
Obraz;

Przemodelowano całkowicie przedni pas, który zmienił nawet linię boczną. Tradycyjny grill stał się wklęsły po bokach, a światła przeciwmgielne, do tej pory okrągłe, stały się trójkątne. Całkowicie nowe są także reflektory.

Tył także mocno się zmienił, a dotyczy to zarówno świateł, jak i klapy bagażnika, z której usunięto tablicę rejestracyjną czy tylnego zderzaka, na którym się teraz pojawiła. Samochód, pomimo linii typowej dla liftbacka, oczywiście wciąż pozostaje sedanem.

Obraz
Obraz;

Wnętrze także przeszło równie daleko posunięte modyfikacje. Jedną z ważniejszych zmian jest pojawienie się nowego systemu multimedialnego z większym ekranem. Inny jest także panel klimatyzacji, w którym regulacja prędkości wentylatora jest teraz realizowana pokrętłem. Część środkowa bardziej przypomina model i30 niż poprzednią Elantrę.

Obraz
Obraz;

Zmieniona jest także kierownica z układem przycisków podobnym jak w nowszych modelach czy komputer pokładowy pomiędzy zegarami z odświeżoną grafiką. Zmodyfikowano nawet kształt obudowy wskaźników, listwy wykończeniowe na desce rozdzielczej czy kształt kratek wentylacyjnych. Bez dwóch zdań jest to daleko zaawansowany lifting modelu.

Nowa Elantra, stary silnik

Jedyne, co w ogóle się nie zmieni, to silnik 1.6 MPI z pośrednim wtryskiem benzyny – jeden z ostatnich tego typu w ofercie europejskiej w tym segmencie. To wada? Raczej zaleta, ponieważ dla żądnych mniejszych pojemności i doładowania jest alternatywa w postaci Hyundai i30. Natomiast jednostkę MPI cechuje tradycyjna charakterystyka pracy, prostota oraz wysoka trwałość.

Stare dobre jednostki MPI wciąż w służbie modeli globalnych Hyundaia
Stare dobre jednostki MPI wciąż w służbie modeli globalnych Hyundaia© fot. mat. prasowe

Motor, tak jak do tej pory, będzie oferowany ze skrzynią manualną lub automatyczną. Producent nie przewiduje na Europę wprowadzenia diesla, ani tym bardziej dostępnego za oceanem 2-litrowego silnika benzynowego.

Kiedy nowa Elantra w Polsce?

Właściwie na dniach. Już teraz trwają prace nad cennikami, które u dilerów powinny się pojawić w ciągu tygodnia. Można zapytać: dlaczego Hyundai tego nie ogłasza? Prawdopodobnie chodzi o konieczność wyprzedania aut przedliftowych, ale też warto zauważyć, że lifting modelu i20 nie był specjalnie huczny. Znam też dilera, który otrzymał odświeżonego i30 nawet nie wiedząc o faceliftingu.

W artykule i galerii wykorzystano zdjęcia zewnętrzne modelu z rynku australijskiego oraz wnętrza modelu z rynku amerykańskiego.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)