Pierwsza jazda Infiniti QX60: przestronny SUV zrobiony jak dawniej

Nie ma turbodoładowanego silnika, cyfrowych zegarów, elektronicznego "ręcznego", rozbudowanego systemu inforozrywki. Pod wieloma względami Infiniti QX60 odstaje od konkurencji. Wbrew pozorom, to może być zaleta, a tutaj lista plusów się nie kończy.

Infiniti QX60

Infiniti QX60

W 2012 roku świat po raz pierwszy usłyszał "Gangnam Style", Felix Baumgartner skoczył z 37 km, a w Warszawie otwarto stadion narodowy. Wtedy też debiutowało Infiniti QX60, które właśnie — po sześciu latach obecności w np. USA — trafia do Polski. Za sprowadzenie wozu odpowiedzialne jest Centrum Infiniti, stąd też próżno szukać tego SUV-a u naszych zachodnich sąsiadów. To po prostu odpowiedź na zapotrzebowanie polskich klientów, a auta pochodzą z bułgarskiej dystrybucji.

Dotychczas bowiem największym autem japońskiej marki, jakie można było dostać nad Wisłą było QX70, którego sportowa sylwetka wymuszała mniejszą pojemność bagażnika. Nowowprowadzany model – mimo mniejszej liczby w nazwie – rozwiązuje ten problem. Mierząc od podłogi po dach, do QX60 można zapakować 1155 l bagażu przy rozłożonych dwóch rzędach siedzeń. Ponadto, miejsca jest tyle, że auto w standardzie weźmie na pokład siedem osób, co w tej klasie nie jest oczywistością.

Nietypowym rozwiązaniem jest zamontowanie tylnej kanapy wyżej niż przednich foteli. W teorii ma to sprawić, że podróżujące tam dzieci mogą bez problemu wyglądać przez okno i podziwiać świat. Tego nie miałem jak sprawdzić, natomiast odbyłem krótką przejażdżkę z tyłu i nie jestem fanem tego pomysłu. Doceniłem natomiast regulowaną kanapę – można ją przesuwać i pochylać jej oparcie.

Przejdźmy jednak do przodu. Najbardziej widać wiek auta patrząc na konsolę centralną. Trudny w ogarnięciu gąszcz przycisków, staroświecki projekt systemu inforozrywki i brak możliwości podłączenia telefonu przez CarPlay czy Android Auto sprawiły, że poczułem się, jakbym cofnął się w czasie. Przyciskiem odpaliłem silnik, przesunąłem dźwignię skrzyni CVT w pozycję "D" i kolejne zaskoczenie. Hamulec "ręczny" zwalnia się tutaj nie przyciskiem, a stopą, czyli po amerykańsku.

Z wrażenia podróży w czasie wyrwały mnie kamera 360 oraz jeden przycisk na kierownicy. To tzw. tarcza bezpieczeństwa, która pozwala się poczuć, jakby dookoła auta powstała bańka pilnująca, byśmy w nic nie wjechali. Tak naprawdę to zestaw systemów bezpieczeństwa, które czuwają, by nic nam się nie stało. Dzięki temu, przykładowo, QX60 zwolni, gdy pojazd przed nami zacznie hamować. O skuteczności działania tej funkcji mogłem się przekonać, gdy pewien jegomość w kombi postanowił wjechać na trzypasmową drogę z pasu zieleni.

Zobacz również: Mateusz kontra Mateusz: mierzymy Volvo XC90 z Land Roverem Discovery

Skoro już wyjechałem na drogę, to kilka słów o silniku. Przyzwyczaiłem się, że pod maską dużego SUV-a pracuje turbodoładowana jednostka lub nawet hybryda. Infiniti stawia jednak na tradycję i oferuje wolnossące V6 o pojemności 3,5 l pamiętające czasy Nissana 350Z. Po wkręceniu się na wyższe obroty motor ochoczo przypomina o swojej obecności i w tym wypadku nie sposób tego nie wpisać po stronie zalet. Moc to 262 KM i w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się po mieście i obwodnicy. Gorzej jest ze spalaniem. Wynik nie chciał spaść poniżej 16 l/100 km. Nowoczesne silniki tutaj jednak wygrywają. Niepotrzebnie natomiast obawiałem się bezstopniowego CVT. Działa poprawnie i bardzo szybko zapomniałem, że nie ma tutaj tradycyjnego "automatu".

Po QX60 widać, że jest to auto, które w pierwszej kolejności ma być komfortowe i faktycznie takie jest. Samochodem podróżuje się wygodnie, dzięki trójwarstwowym szybom jest dobrze wyciszone, a zawieszenie miękko wybiera nierówności. W połączeniu z przestronnym i świetnie wykonanym wnętrzem, tym SUV-em aż chce się pojechać na dłuższą wyprawę. Szczególnie, że na pokładzie znajduje się system audio od Bose, który gra naprawdę dobrze.

Duży SUV Infiniti jest już dostępny w polskich salonach, a ceny zaczynają się od 359 900 zł za bazową wersję z V6 i napędem na cztery koła. W standardzie dostępne są m.in. trzystrefowa klimatyzacja automatyczna, okno dachowe, dostęp bezkluczykowy, kamera 360, skórzana tapicerka, automatyczne reflektory biksenonowe, zestaw audio Bose oraz podstawowe systemy bezpieczeństwa. Za dodatkowe 10 tys. zł dostępna jest wersja Hi-Tech, która dodaje chociażby adaptacyjny tempomat czy asystenta utrzymywania pasa ruchu.

Ta cena może wydawać się duża, ale trzeba pamiętać, że QX60 wymiarami konkuruje z takimi autami jak Volvo XC90, Audi Q7 czy Mercedes GLE. Z kolei dla kogoś, kto szuka samochodu zrobionego wg "starej szkoły", duże infiniti może okazać się wręcz bezkonkurencyjne.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDi: gdy dużo to wciąż za mało Test: Aston Martin DB11 - czy film o 007 mógłby dziać się w Polsce? Volvo XC60 D5 AWD Summum - test Praktyczne rozwiązania w Skodzie Superb Volkswagen Golf Variant VII 2,0 TDI Highline vs. Ford Focus Kombi 1,6 EcoBoost Titanium - test Citroën DS3 1,6 THP Dark Pink - test Mercedes Klasy V po liftingu chce być Klasą S. Na długie trasy trudno o wygodniejsze auto Nawigacja Navigon 8410 [test autokult.pl] Ostatni test 991: za kierownicą Porsche 911 Carrery T Peugeot Expert Tepee 2,0 HDi Active L2 - van uniwersalny? [test autokult.pl] Ford Grand Tourneo Connect może być alternatywą dla minivana. Trzeba tylko pamiętać o kilku ograniczeniach Volkswagen Caddy TGI na gaz ziemny: sprawdzamy, czy CNG to dobry wybór

Popularne w tym tygodniu:

Test BMW M5 Competition w warunkach drogowych. Auto imponuje wszechstronnością Test BMW M135i xDrive. Seria 1 straciła napęd na tył, ale to nie jest największym problemem Jeździłem toyotą 2000GT, AE86 i suprą mk IV. Teraz rozumiem korzenie GR supry Test Range Rovera Sport HST. Z nowym silnikiem wysuwa się na prowadzenie Volkswagen California 6.1: sprawdzam, co można robić z kamperem po sezonie Nowe Renault Zoe to miejski elektryk, którym możesz wyjechać daleko za miasto Pasażerowie o elektrycznym BMW i3s. Ten samochód jest po prostu fajny Lexus UX kontra Mini Countryman i Range Rover Evoque: który hybrydowy crossover najlepszy do miasta? Volkswagen Golf GTI TCR: dawka szaleństwa na pożegnanie modelu Toyota Yaris czwartej generacji. Najważniejsza jest hybryda