Nowy Fiat 500X na polskim rynku. Ile kosztuje krewny Renegade'a?

Nowy Fiat 500X na polskim rynku. Ile kosztuje krewny Renegade'a?

Nowy Fiat 500X na polskim rynku. Ile kosztuje krewny Renegade'a?
Mariusz Zmysłowski
19.10.2018 15:26, aktualizacja: 14.10.2022 14:59

Tej jesieni na polski rynek wszedł odświeżony Fiat 500X. Klienci dostali do wyboru 3 diesle i 2 silniki benzynowe. Producent wraz z wprowadzeniem 500X po liftingu, wprowadził do standardowego wyposażenia kilka wartych uwagi dodatków.

Ceny Fiata 500X z rocznika produkcji 2018 startują od 67 tys. zł. W tej kwocie otrzymamy silnik 1.6 E-Torq o mocy 110 KM oraz wersję wyposażeniową Urban. 3 tys. zł trzeba dopłacić do odmiany City Cross, a do Cross kolejne 5 tys.

Mniejszy, ale mocniejszy silnik benzynowy to litrowa jednostka o mocy 120 KM. Jej cennik otwiera wersja Urban za 73 tys. zł. Najmocniejszy benzyniak ma pojemność 1,3 l i rozwija 150 KM. Oferowany jest z automatem DCT, a jego ceny zaczynają się od 88 tys. zł w wersji City Cross (nie jest dostępny z wariantem Urban). Wszystkie silniki benzynowe w Fiacie 500X po liftingu mają napęd na przednią oś (FWD).

Obraz

Diesel w Fiacie 500X

Cennik Fiata 500X z silnikami Diesla zaczyna kwota 78 tys. zł. Dostaniemy w niej motor 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM oraz wyposażenie Urban. To jedyny diesel, który oferowany jest z całym zestawem wariantów wyposażeniowych. Druga wersja napędowa, z takim samym dieslem jak wyżej, ale ze skrzynią DCT, oferowana jest wyłącznie jako 500X Cross. Cena wyjściowa to w tym przypadku 92 tys. zł. Za 104 tys. zł dostaniemy 2.0 MultiJet II o mocy 150 KM, sprzężony z przekładnią AT9. Jest to też jedyna odmiana z napędem na cztery koła.

Obraz

Standardowe wyposażenie (Urban) Fiata 500X po liftingu obejmuje między innymi: komplet (6, w tym kurtynowe) poduszek powietrznych, monitoring ciśnienia w oponach, 3,5-calowy ekran monochromatyczny między zegarami, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, elektryczny hamulec postojowy, regulacja wysokości fotela kierowcy, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, sterowanie radiem z kierownicy, tempomat z ogranicznikiem prędkości, radio Uconnect z 7-calowym ekranem dotykowym, Bluetooth oraz Apple Car Play i Android Auto, port USB. Auto jest standardowo stawiane jest na 16-calowych felgach z kołpakami.

Fiat 500X to bardzo ważny model w gamie włoskiego producenta. Aż 62 proc. jego nabywców to kierowcy, którzy nie mieli wcześniej samochodu FCA. Model ten ma więc dużą siłę akwizycyjną - klienta raz przyciągniętego można utrzymać przy kolejnych samochodach. Najtrudniej jest go przekonać do "pierwszego razu". 500X to też popularny samochód wśród kobiet - stanowią one 40 proc. nabywców.

Obraz

Co ciekawe, silniki benzynowe w nowym Fiacie 500X są już przygotowane na nowość napędową, która pojawi się na początku przyszłego roku. Mogą one być parowane z jednostkami elektrycznymi w układ hybrydowy. Taki typ napędu pojawi się w Fiacie 500X już w 2019 roku.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (23)