Mercedes-AMG 4-Door Coupé wjechał na polski rynek. Na start cztery mocne wersje

Mercedes-AMG GT jest wyjątkowo ostrą i wymagającą maszyną sportową. Dzikość jego V8 można było dotychczas dzielić jednak tylko z jednym pasażerem. Teraz producent z Affalterbach wkracza na rynek z dłuższą, maksymalnie 5-miejscową wersją, która staje w szranki między innymi z Panamerą ze stajni Porsche. W Polsce zadebiutował model GT 4-Door Coupé.

Mercedes-AMG GT 63S 4Matic+ 4-Door Coupé

Mercedes-AMG GT 63S 4Matic+ 4-Door Coupé (fot. Mariusz Zmysłowski)

Historia AMG zaczęła się w 1967 roku, kiedy byli inżynierowie Mercedesa: Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher założyli firmę, zajmującą się budową wyczynowych silników. Skrót AMG pochodzi od Aufrecht, Melcher i Großaspach, czyli miasta w którym urodził się Aufrecht. W 1976 roku część firmy przeniosła się do miejsca, z którym teraz jest jednoznacznie kojarzona: Affalterbach.

Porsche 911 Carrera 4 GTS i Mercedes AMG GT S — test, opinia, spalanie, cena

Porsche 911 to bezsprzecznie jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów świata i jednocześnie obiekt marzeń milionów fanów na wszystkich…

Współpracę z Mercedesem AMG sformalizowało w 1990 roku, gdy podpisana została umowa z firmą Daimler-Benz. 9 lat później Daimler Chrysler AG kupiło pakiet kontrolny AMG. Wtedy też auta z tym logo pojawiły się oficjalnie w cennikach Mercedesa. W 2005 roku Hans Aufrecht sprzedał Daimlerowi resztę swoich udziałów, oddając AMG już w pełni w ręce koncernu.

Mercedes-AMG GT 63S 4Matic+ 4-Door Coupé

W 2010 roku na rynek wszedł Mercedes SLS AMG – pierwszy samochód zaprojektowany w całości w Affalterbach. W 2014 Mercedes-AMG wprowadziło drugi taki model – GT. Wariacją na jego temat, chociaż solidnie różniącą się, to jednak blisko spokrewnioną, jest 4-drzwiowa maszyna, która właśnie zadebiutowała w Polsce. Ma konkurować między innymi z Porsche Panamerą. Na dobry początek auta łączy długość nazw. Niemcy powinni wziąć przykład z Amerykanów i zamiast Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ 4 Door Coupé lub Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo, mogliby nazywać swoje auta np. tak: Challenger Demon. Proste, z jasnym przekazem. Jest sportowy i bardzo szybki. Rozumiem jednak, że niemieckie zamiłowanie do techniki wyklucza takie rozwiązania, jako mało precyzyjne.

Mogę się podśmiewać z tych długich nazw, że są mało sexy i strasznie nudne, ale klienci zdają się mieć to w nosie. W końcu – tych samochodów nie kupuje się dla nazw. Szczególnie dobrze swoje zdanie portfelami wyrażają polscy klienci. W ubiegłym roku wzrost sprzedaży modeli AMG na świecie wyniósł 177 proc., a w Polsce 354 proc. Jesteśmy 4. rynkiem w Europie i 12. globalnie. To nie koniec. Na świecie modele AMG mają 6-procentowy udział w sprzedaży Mercedesa. W Polsce? 11 proc.

Mercedes-AMG GT 63S 4Matic+ 4-Door Coupé

Jeśli ktoś nadal wątpi w sens rozwoju tej gamy modelowej w naszym kraju, to niech o zainteresowaniu polskich klientów świadczy fakt, że w 2017 roku mieliśmy ceny transakcyjne wyższe niż w Niemczech. I to wciąż nie koniec sukcesu Mercedesa na polskim rynku. Są na świecie tylko dwa kraje, które miały w minionym roku 2-cyfrowy wzrost sprzedaży. Chiny i Polska.

Zobacz również: Mercedes-Benz Klasy S - odc. 2 "Sanktuarium"

Mercedes-AMG nie mógł nie zauważyć wielkiego zainteresowania polskich klientów autami z Affalterbach. Firma otwiera na całym świecie salony typu AMG Standalone, czyli miejsca, które przeznaczone są do sprzedaży wyłącznie topowych sportowych maszyn z gwiazdą na masce. Przy czym „otwiera” może brzmieć trochę na wyrost – na razie powstały tylko dwa takie specjalizowane miejsca: w Tokio i w Sydney. Trzecie zostanie otwarte w Gdańsku na początku roku 2019.

Mercedes-AMG GT 63S 4Matic+ 4-Door Coupé

Będziecie tam mogli kupić między innymi najnowsze dziecko Mercedes-AMG, wspomnianego, uzbrojonego w zestaw przydługich nazw, GT 4-Door Coupé. Podstawowa wersja oferowana w Polsce to GT 43 4Matic+. Ma 6-cylindrowy motor generujący 367 KM. Cena startuje od 430 500 zł. Następny w kolejności pod względem ceny i mocy jest wariant GT 53 4Matic+. Tutaj za 530 tys. zł dostajemy 435 KM.

Znamy cenę superlimuzyny Mercedesa. 4-drzwiowy odpowiednik AMG GT w Polsce

Choć jeszcze nie ma go w konfiguratorze, to znamy już ceny nowego Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupé. Sportowa limuzyna to konkurent najbliższy Porsche Panamery.

Kolejnym krokiem są warianty 63 i 63 S. W ich przypadku mamy już do czynienia z widlastą ósemką, która rozwija odpowiednio 585 i 639 KM. Ceny to 736 500 zł i 793 500 zł.

Mercedes-AMG GT 63S 4Matic+ 4-Door Coupé

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé oferowany jest w trzech układach foteli. Podstawowy to 2+2. Za dopłatą można otrzymać 3-osobową kanapę. Topową wersją jest 2+2 z wielofunkcyjną konsolą środkową między tylnymi miejscami.

Mercedes-AMG GT R: jak zbliżyliśmy się do 100% możliwości nowego władcy torów wyścigowych

Jeśli model AMG GT powstał jako odpowiedź na kultowe Porsche 911, to GT R jest długo wyczekiwanym rywalem boskiego 911 GT3 RS. By GT miał szanse z nim…

Jak jeździ ta niesamowita maszyna? Tego na razie nie wiem. Wie to za to Błażej Żuławski, który już miał okazję sprawdzić AMG GT 4-Door Coupé na torze w Austin i wkrótce opisze Wam to spotkanie. Polska prezentacja póki co objęła tylko statyczne przedstawienie auta. Wiem po niej jedno – 4-drzwiowe GT jednak mi się podoba. Po samych zdjęciach – łagodnie mówiąc – nie zachwycił mnie. Po spotkaniu w Genewie – nic się nie zmieniło. I tak mam z większością Mercedesów, poczynając od SLS-a AMG. Nie zachwycają mnie na zdjęciach, a dopiero na żywo dają się pokochać. Mam nadzieję, że wrażenia z jazdy dotrzymają słowa danego przez widowiskowy wygląd tej maszyny.

Mercedes-AMG GT 63S 4Matic+ 4-Door Coupé — zdjęcia

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé — zdjęcia producenta

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Relacje:

W Paryżu Hyundai prezentuje trzy oblicza. Każde z nich powinno was zachwycić Bridgestone Weather Control A005: druga na rynku letnia opona na zimę Debiutuje europejska Toyota Camry. Już niebawem wróci do Polski BMW iFE.18 to ważna premiera nie tylko dla fanów Formuły E. Od niego zależy przyszłość BMW i Gratka dla miłośników Porsche. Para wyjątkowych 911 prezentowana w Warszawie Dopiero na 70. urodzinach samochodu sportowego zrozumiałem w czym tkwi fenomen Porsche Rodzinny weekend na zakręcie: VW Polo GTI w Ojcowskim Parku Narodowym Ile jest w nim dawnego DNA i czy nadal może być uważany za wzór – jak zmienił się nowy Volkswagen Polo Volkswagen Grand California. Pierwszy kamper tej marki dający całkowitą niezależność McLaren 600LT: w cztery oczy z limitowanym superautem wagi piórkowej Superauta szturmują Pomorze: relacja z Cars & Coffee Gdynia W cztery oczy z Burkardem Bovensiepenem, 81-letnim założycielem Alpina GmbH GT-R50 by Italdesign: twórcy opowiadają nam o kulisach powstania Nissana za blisko milion euro Żeglarstwo to nie szampan i truskawki. Volvo Gdynia Sailing Days odkrywa piękno regat Mój pierwszy raz na Goodwood Festival of Speed: nic już nie będzie niesamowite Motorrad Days - odwiedzamy wielkie święto motocykli BMW Czy nowy Rolls-Royce Ghost ma DNA przedwojennych samochodów marki? Samochód Roborace pierwszą, działającą, autonomiczna wyścigówką świata! Niezwykły hołd "Srebrnej Wenus" dla wolnej Polski Polak, który wstawił porsche z Lego na ulice Warszawy. Tomek Mąkolski opowiada o swoim projekcie Muzyka w fabryce i optymalizacja totalna: tak powstaje Toyota Aygo po liftingu Hyundai KONA prezentuje: EMOCJA Hyundai KONA prezentuje: EMISJA On, Ona, Hyundai Kona - jego recenzja

Popularne w tym tygodniu:

Debiutuje europejska Toyota Camry. Już niebawem wróci do Polski Bridgestone Weather Control A005: druga na rynku letnia opona na zimę Mercedes-AMG 4-Door Coupé wjechał na polski rynek. Na start cztery mocne wersje W Paryżu Hyundai prezentuje trzy oblicza. Każde z nich powinno was zachwycić