Ford wprowadza na rynek szereg nowości. Do gry wchodzi Ka+ Active, Focus i Mustang Bullitt

Wielkie zmiany w Fordzie - polski rynek przywitał szereg nowości, które pokrywają potrzeby niemal całego spektrum klientów: od szukających tanich aut, po tych, marzących by poczuć się jak Steve McQueen.
Nieczęsto producenci na raz na rynek wprowadzają tak dużo modeli. Ford ruszył z jesienną ofensywą, która wpuszcza do salonów kilka szczególnych modeli. Najbardziej wyczekiwanym, wolumenowym samochodem jest oczywiście nowa generacja Focusa. Auto cenione za rewelacyjne właściwości jezdne jest już oferowane klientom. Cena bazowa wynosi 72 200 zł.
Jeśli szukacie czegoś tańszego — Ford ma odpowiedź i na tę potrzebę. Nowe, poliftowe Ka+ kosztuje od 41 650 zł. Podwyższone zawieszenie, pakiet stylistyczny i szereg dodatków wspierających kierowców wymaga dopłaty. Za mocarnie wyglądającego malca trzeba zapłacić od 55 950 zł.
Przeczytaj nasz test Forda Ka+:
Zobacz również: Ford Fiesta Black Edition - test
Na liście nowości jest też Ford Mustang w wersji Bullitt. To odmiana, która hołduje legendarnej maszynie Steve'a McQueena, którą stoczył pojedynek z czarnym Dodgem Chargerem. Zwykłego Mustanga, z silnikiem 2.3 EcoBoost można dostać w polskim salonie za 170 300 zł. V8 wymaga wyłożenia więcej, bo 195 300 zł.
Przeczytaj moje wrażenia z jazdy nowymi Mustangami po liftingu:
Na rynku zadebiutowały także odświeżone modele Custom, Courier i Connect. Zestawienie cen tych modeli przeczytacie u nas wkrótce.
Jednocześnie wraz z wprowadzeniem świeżych modeli do Polski, Ford przeprowadził spore zmiany personalne w naszym krajowym oddziale marki. Po blisko 18 latach pracy i sprzedaniu niemal pół miliona fordów, dotychczasowy Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska Adam Kołodziejczyk zdecydował o przejściu na emeryturę. Jest on między innymi założycielem i prezesem Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego — organizacji zrzeszającej 40 firm z branży.
Adama Kołodziejczyka zastąpił Bogusław Głód, który do tej pory pełnił rolę Dyrektora Zarządzającego marki Ford w Szwecji. Z motoryzacją związany jest od 1990 roku, a z firmą Ford od 2001. Pełnił tu rolę Dyrektora Działu Serwisu i Części Zamiennych. Potem pracował również na stanowisku Dyrektora ds. Sprzedaży i Marketingu. W 2013 roku pełnił ważną rolę w opracowaniu strategii rozwoju sieci dilerskiej Forda w Europie. Równolegle Ford przeprowadził więc w Polsce spore zmiany produktowe — w salonach, ale i personalne w strukturach firmy.

Polecane przez autora:
- Kupisz go dwa razy. Lego ma nowy zestaw: Porsche 911 Turbo i Targa w jednym
- Lotnisko Chopina zza sterów oczyszczarki. Poznaliśmy logistyczny majstersztyk na EPWA
- Test: Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDI - kiedy zdajesz sobie sprawę, że nie potrzebujesz SUV-a
Ten artykuł ma 9 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze