Škoda Karoq w wersjach Scout i Sportline: kompaktowy SUV poszerza swoją specjalizację

Obok radykalnego Vision RS i flagowego Kodiaqa RS, do Paryża Škoda przywiozła także model Karoq w dwóch nowych wydaniach. Nadają one temu popularnemu SUV-owi bardziej sportowe lub terenowe oblicze, wzbogacając jego charakter o nowe elementy optyczne i mechaniczne.

Obecny od 2017 roku na polskim rynku Karoq, drugi SUV w historii Škody, zdążył dołączyć już do najpopularniejszych pozycji w swoim segmencie dzięki połączeniu tradycyjnych dla czeskiej marki praktycznych walorów z ciekawym wzornictwem i bogatym wyposażeniem gwarantowanym już w standardzie. Startujący od ceny 88 750 zł model wyróżnia się przede wszystkim nowym, emocjonalnym językiem stylistycznym oraz oryginalnymi, przemyślanymi rozwiązaniami zwiększającymi jego praktyczność, takimi jak tylna kanapa VarioFlex, w której każde z trzech siedzisk da się oddzielnie przesunąć, złożyć lub całkowicie wyjąć.

Do listy swoich talentów mniejszy z SUV-ów Škody może teraz dopisać kolejne, które przynoszą mu dwie nowe, specjalne pochodne: Karoq Scout i Karoq Sportline. Dzięki nim model ten zyskuje jeszcze atrakcyjniejszą formę, precyzyjniej dostosowaną do potrzeb i gustów szerszej grupy odbiorców, od młodych rodzin po singli aktywnie spędzających swój wolny czas.

Skoda Karoq Scout: głodna przygód

Karoq doczekał się rozwinięcia dobrze znanego już z wielu modeli Škody ostatnich lat, czyli przygotowującej do podboju bezdroży wersji Scout. Jak zawsze w takim przypadku, wyrazista karoseria kompaktowego SUV-a zyskała bardziej zabudowane zderzaki i listwy boczne oraz kontrastowe srebrne akcenty. Z dedykowanymi tej wersji wzorami alufelg o średnicy 18 lub 19 cali i chromowymi dodatkami nadwozie robi teraz bardziej efektowne wrażenie nie tylko na leśnych szlakach, ale i w miejskiej dżungli…

Twórcy modelu zadbali o szczegóły także we wnętrzu, które wykończyli z użyciem wielu nowych materiałów imitujących jesion lub chłodny metal. Wyjątkowość tej specjalnej wersji potwierdza lepsza tapicerka ze skórzanymi elementami, liczne oznaczenia oraz zarezerwowana dla tej wersji kolorystyka.

W Karoqu Scout nie chodzi jednak o same dodatki na pokaz. Wersja ta jest dostępna z trzema mocnymi silnikami (1.5 TSI 150 KM, 2.0 TDI 150 KM lub 190 KM), z których wszystkie standardowo są łączone z napędem na cztery koła opartym o sprzęgło Haldex piątej generacji. Dla lepszego radzenia sobie z terenem, wśród trybów jazdy jest także ten dedykowany jeździe Off-Road. Po jego uruchomieniu układ przeniesienia napędu stosuje oprogramowanie skuteczniej przenoszące moc na podłoże, a kierowca może kontrolować jazdę z użyciem dodatkowych grafik i wykresów przedstawianych na wyświetlaczu.

Škoda Karoq Sportline: dynamiczny wygląd, nowy silnik

Druga z nowości stosuje podobny zakres modyfikacji, ale dla jakże innego efektu. Choć to jeszcze nie RS, to Karoqowi Sportline już niewiele do niego brakuje. Atletyczny wygląd nadają mu nowe zderzaki mieszczące duże wloty powietrza z przodu i imitację dyfuzora z tyłu. Trzeba przyznać, że wraz z czarnymi akcentami grilla, świateł, lusterek bocznych, relingów dachowych i obręczy kół o średnicy 18 lub 19 cali, Karoq w tym wydaniu prezentuje się już naprawdę charakternie.

W środku to dobre wrażenie utrzymuje dedykowane tej wersji wykończenie z perforowanej skóry ze srebrnymi przeszyciami oraz tworzyw imitujących włókno węglowe i czarny lakier fortepianowy. W kabinie pojawiły się także nowe elementy: pedały wykonane ze stali, oznaczenia wersji oraz bardziej rozbudowane fotele. Te ostatnie oferują nie tylko skuteczniejsze trzymanie boczne, ale i dodatkowe wsparcie lędźwiowe oraz lepszą przepuszczalność powietrza dzięki wykonaniu z opatentowanego materiału ThermoFlux. Docenią je więc nie tylko ci żądni sportowych wrażeń.

Dla zachowania większej wszechstronności Karoq Sportline oferowany będzie z czterema zróżnicowanymi jednostkami, począwszy od wysokoprężnego 2.0 TDI o mocy 150 lub 190 KM, przez benzynowe 1.5 TSI o mocy 150 KM po 2.0 TSI o mocy 190 KM. Ostatnia z wymienionych jednostek to nowa opcja napędowa dla Karoqa, dostępna tylko w tej wersji. Standardowo będzie łączona z napędem na cztery koła i siedmiobiegową skrzynią DSG.

Karoq Sportline może dostarczyć jeszcze dodatkowych wrażeń kierowcy pod warunkiem, że ten dobierze opcjonalny "wirtualny kokpit" zastępujący analogowe wskazówki deski rozdzielczej. Wyświetlacz ten oferuje różne sposoby przedstawiania informacji, wśród których pojawił się teraz nowy, nazwany Sport. Centralne miejsce na ekranie zajmuje w nim prędkościomierz, a poniżej przedstawiane są informacje na temat aktualnie wykorzystywanej mocy silnika i temperatury oleju.

Dzięki takim zaawansowanym funkcjom obejmującym tak multimedia, jak i systemy bezpieczeństwa czy po prostu rozwiązania ułatwiające codzienne życie z samochodem, Karoq w dwóch nowych wersjach stanowi już całkiem kompletny, zagrażający wyżej pozycjonowanym rywalom produkt. Ceny Karoqa Scout i Karoqa Sportline poznamy jeszcze w tym roku.

Artykuł powstał we współpracy z marką Škoda

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Mercedes wprowadza trzecią generację minivana Klasy B. To nawet dobra informacja Indian zapowiadał brutala, a wprowadza do sprzedaży łobuza. Do tego ta cena… Mazda wraca do silnika Wankla. Jednostki trafią do aut o napędzie elektrycznym Salon Samochodowy w Paryżu 2018 – najważniejsze premiery z bliska Premiera nowego BMW Serii 3. Z siódmą generacją możesz już porozmawiać Pierwszy kontakt ze Škodą Vision RS: Czesi przenoszą rywalizację hot-hatchów na hybrydy! Hyundai i30 N Option jako nośnik akcesoriów. Każde będzie można zamówić osobno Ferrari 250 GTO powraca w nowym wydaniu. Będzie bazować na 812 Superfast Gdy zwykły Cullinan to za mało. Klassen przedłużył SUV-a Rolls-Royce'a WLTP dotknęło także hybryd. VW, Mercedes i Porsche wstrzymują sprzedaż aut Ford Mondeo w kombi i hybrydzie. Wreszcie coś praktycznego Volkswagen i Microsoft wspólnie stworzą chmurę danych. Każde auto będzie "organizmem ekosystemu" Oznakowano tysiące przejazdów kolejowych. Teraz łatwiej wezwać pomoc Test opon zimowych i całorocznych GTU. Ogumienie w rozmiarze 185/65 R15 Premiera Skody Kodiaq RS: w cztery oczy z pierwszym SUV-em w wydaniu RS W Jaworznie jest autostrada dla rowerów. Brzmi jak żart, ale Velostrada to dobry pomysł Wyciekły zdjęcia nowego BMW Serii 3 (G20). Mamy premierę wyglądu przed premierą auta Elon Musk żegna się z fotelem prezesa Tesli. Pozostaje dyrektorem generalnym Nowa Toyota Supra może dostać manualną skrzynię biegów. "Element jest gotowy" Audi SQ2 będzie miało 300-konny silnik. To jedyny taki samochód w klasie Historyczna Toyota Celica GT-Four ST185 wystawiona na sprzedaż. Cena zwala z nóg Wyposażenie warsztatu. Jak i gdzie kupować? Salon Samochodowy w Paryżu już 2 października. Mocna reprezentacja BMW, duże oczekiwania wobec Peugeota Ruszyła policyjna akcja "Pasy". Na drogach 5 tys. funkcjonariuszy

Popularne w tym tygodniu:

Škoda Superb o mocy 560 KM. Jest szybsza niż BMW M5 Od dziś nowe oznaczenia na stacjach. Trudniej o pomyłkę przy tankowaniu Mazda wraca do silnika Wankla. Jednostki trafią do aut o napędzie elektrycznym Kolejne nieoznakowane BMW rozbite. Policjantom wyjechał polonez Okazja była zbyt dobra. Sprzedawca z niemieckiego komisu oszukał czytelnika Samochód Lecha Wałęsy do kupienia w Gdańsku. Cena zaskakuje, ale warto ją rozważyć Motoryzacyjne mity, w które wciąż wierzymy. Lepiej poznać prawdę BMW twierdzi, że ma najlepsze diesle. Nie zamierza się z nich wycofywać Strajk policjantów daje się we znaki. Wpływy z mandatów spadły drastycznie Wycisz silnik za 8 zł, a sąsiedzi pokochają sportowe auta Elektryczny hamulec "ręczny" niezgodny z prawem. Poseł pyta, czy wolno go stosować Mercedes Klasy X 6x6 z Polski. Carlex Design chwali się planami