Samochód, do którego mówisz. Sprawdzamy asystenta w Mercedesie Klasy A

Po świetnie przyjętej trzeciej generacji Klasy A, Mercedes idzie za ciosem. Nowa wersja jest ciągle kierowana do młodych odbiorców, ale tym razem producent stawia na technologię. Chce, żeby z tym samochodem rozmawiać.

Mercedes-Benz A200 (2018) - test

Asystenty głosowe to coś, do czego zdążyły przyzwyczaić nas smartfony. Teraz pojawiają się w samochodach. Ten w Mercedesie Klasy A nie jest idealny, ale pokazuje fantastyczny kierunek, w którym będzie rozwijać się motoryzacja.

A jaka jest sama w sobie najnowsza odsłona kompaktu ze Stuttgartu? Po weekendzie z tym samochodem miałem mieszane uczucia. Choć początkowo nie byłem fanem nowego wyglądu, konfiguracja, którą przypadło mi testować absolutnie mnie do niego przekonała. Opcjonalny pakiet stylistyczny AMG i szary matowy lakier sprawiają, że obok tego auta nie można przejść obojętnie. Jednocześnie wygląda, jakby pod maską pracował naprawdę potężny silnik.

Tymczasem odmianę A200 (skąd ta nazwa?) napędza jednostka o pojemności 1,3 litra stworzona w kooperacji z Renault. Motor jest fantastyczny. Oferuje bardziej niż zadowalającą dynamikę – niezależenie od prędkości obrotowej chętnie rozpędza samochód – i pracuje kulturalnie, choć jest głośny. Więcej zastrzeżeń miałem do siedmiostopniowej skrzyni automatycznej, która lubi szarpnąć. Być może to dlatego, że testowany egzemplarz był autem przedprodukcyjnym.

To też mogłoby tłumaczyć, dlaczego plastiki we wnętrzu miały tendencję do skrzypienia. Psuło to efekt nowoczesnego i luksusowego kokpitu, o który zadbali projektanci. Deska rozdzielcza jest pełna małych smaczków, które cieszą oko. Szczególnie do gustu przypadły mi okrągłe wyloty powietrza. Zmieniając temperaturę klimatyzacji podświetlają się na – odpowiednio – niebiesko lub czerwono. Spodobało mi się też zastosowanie portów USB-C. Wiem, że dzisiaj to wiąże się z koniecznością noszenia przejściówek, ale przecież auta kupuje się na lata.

Po stronie plusów należy wymienić układ jezdny. Nowa Klasa A prowadzi się pewnie, a nadwozie nie przechyla się za bardzo. Aż chce się zobaczyć, jak będzie sprawowała się z mocniejszą jednostką pod maską. Problem w tym, że nawet w tej wersji silnikowej kompakt Mercedesa jest bardzo drogi. Cennik otwiera kwota 123 200 zł, a ta konfiguracja kosztowała ponad 200 tys. zł. Czy warto? Na to pytanie już każdy musi odpowiedzieć sobie sam.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Hyundai Ioniq plug-in: hybryda doskonała i przeciętny kompakt Ile nowa Octavia czerpie z pierwowzoru? Sprawdziłem to, jeżdżąc jej pierwszą generacją Test Škody Superb iV: hybryda, która rozczarowuje w kwestii spalania Volkswagen Multivan Life 2,0 BiTDI DSG & Ogórek [test] Honda Jazz 1.3 i-VTEC Comfort - test, opinia, spalanie, cena Hyundai i10: trzecia generacja to (prawie) koreańska broń małego kalibru Test: Citroën Berlingo 1.2 PureTech - propozycja dla tych, którzy nie potrzebują SUV-a Peugeot 3008 2,0 HDi HYbrid4 - crossover po francusku [test autokult.pl] Toyota Corolla 2,0 D4D Prestige - wszystko w normie [test autokult.pl] Fiat Panda vs. Hyundai i10 vs. Volkswagen up! - test Test: Seat Ateca FR Black Edition – miał chwytać za serce, przemawia do rozumu Test: BMW X5 M Competition – jednostronny pojedynek z prawami fizyki

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Škoda Fabia 4. generacji – ma ogromną szansę powtórzyć sukces poprzednika Test: BMW M850i Gran Coupe nie jest prawdziwym BMW. Ale pierwsza Seria 8 też nim nie była Pierwsza jazda: Opel Mokka e – już ładniej, ale teraz to bym chciał coś większego Test: Ford Focus Hybrid 1.0 EcoBoost 155 KM - hybrydyzacja wyszła mu na zdrowie Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Test: Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid - to nie mogło się udać Test: Smart EQ Fortwo – założenia były doskonałe, wykonanie i efekt już nieco gorsze Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł