Fabryka Audi na Węgrzech zaczęła produkować silniki elektryczne. Nowy etap na drodze do elektromobilności

Fabryka Audi na Węgrzech zaczęła produkować silniki elektryczne. Nowy etap na drodze do elektromobilności

Fabryka Audi na Węgrzech
Fabryka Audi na Węgrzech
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
25.07.2018 10:42, aktualizacja: 14.10.2022 14:49

Węgierski oddział Audi uruchamia produkcje silników elektrycznych, które wprowadzą markę w nowy etap motoryzacji.

24 lipca rozpoczęto wytwarzanie silników elektrycznych w węgierskiej fabryce w Győr. Linię produkcyjną uruchomili uroczyście Péter Szijjártó, minister spraw zagranicznych i handlu zagranicznego Węgier, Peter Kössler, członek zarządu Audi AG odpowiedzialny za produkcję i logistykę oraz Achim Heinfling, dyrektor zarządzający Audi Hungaria Zrt.

– Przez ostatnich 25 lat, fabryka Audi Hungaria pisała wraz z innymi zakładami historię rozwoju czterech pierścieni. Nasz węgierski oddział wchodzi dziś na zupełnie nowy poziom ekspercki, poziom produkcji silników elektrycznych. Ta ekskluzywna wiedza i wyjątkowa produkcja czyni Győr jednym z naszych kluczowych zakładów i ucieleśnia strategiczne założenia transformacji koncernu w dostarczyciela zrównoważonych rozwiązań dla mobilności – powiedział podczas symbolicznego uruchomienia wydziału Peter Kössler, członek zarządu AUDI AG ds. produkcji i logistyki.

– Audi Hungaria podjęło się pionierskiego zadania produkcji silników elektrycznych. Jestem bardzo dumny z naszych pracowników, wysokiego poziomu ich wiedzy eksperckiej i ogromnej motywacji. W proces wytwarzania nowej serii silników elektrycznych zaangażowali się z pełną mocą” – dodał Achim Heinfling.

Fabryka na Węgrzech może wyprodukować ok. 400 silników elektrycznych dziennie, ale ma się to zwiększyć. Obecnie pracuje tam ok. 100 osób, a do końca roku liczba ta urośnie do ponad 130. Pierwsze silniki, jakie opuszczą fabrykę, zostaną zainstalowane w modelu e-tron.

Obok części produkcyjnej powstał również dział rozwoju silników Audi Hungaria z trzema stanowiskami do badań i testów.

Swoją drogą, fabryka ta nie jest nowa. Tylko w ubiegłym roku z tych zakładów wyjechało 1 965 165 silników spalinowych, co jest rekordem, jeśli chodzi o takie właśnie jednostki. Produkowanych jest tam sześć odmian silników benzynowych oraz trzy diesle.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)