Mirosław Staniszewski: od pierwszego rajdu bez prawa jazdy do znanego w całej Europie warsztatu

Już jako nastolatek realizował swoje marzenia, grzebiąc przy Syrenach i startując tym właśnie dziełem polskiej motoryzacji w rajdach dzięki pomocy wówczas wielkiego zawodnika Marka Variselli. W kolejnych dekadach swojej kariery, sięgającej Niemiec, poznał między innymi Waltera Röhrla i Nikiego Laudę, ale po dwóch dekadach mieszkania na zachodzie Europy Staniszewski postanowił wrócić do Polski i poświęcić się samochodom klasycznym. Teraz do jego niewielkiego warsztatu, w którym pracuje tylko kilkoro specjalistów, których raczej trzeba by nazwać artystami niż mechanikami, ściągają kolekcjonerzy klasyków z całej Europy.

Jeździliśmy Porsche odrestaurowanym przez Mirosława Staniszewskiego. Poznaj jedną z doskonałych maszyn z tej stajni:

Porsche 356A: testujemy kultowy model odrestaurowany w Polsce

Nim powstało 911, fundamenty pod legendę sportowego giganta ze Stuttgartu zbudował ten niepozorny, 60-konny Garbus na sterydach. 60 lat później daje on…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Relacje:

Škodami w teren, czyli szkolenie Offroad Driving na Autodromie 4x4 - część 2 i konkurs Mercedes-Benz Klasy S - odc. 3 "Poruszenie" Sztuka ulicy: łódzkie murale zza szyb Hyundaia KONA "Samochód marzeń: kup i zrób" - programy motoryzacyjne od zaplecza Poznań Motor Show: przejechałem się Audi e-tronem z kamerami zamiast lusterek Polska premiera BMW i3 [relacja] Mój pierwszy raz na Goodwood Festival of Speed: nic już nie będzie niesamowite Nowy Range Rover Sport - polska premiera [relacja autokult.pl] "Samochody są moimi dziećmi". Z Akio Toyodą o emocjach w Toyocie i nowym flagowcu Lexusa Finał obchodów X-lecia Szkoła Auto Škoda na torze ADAC Auto Nostalgia 2014 - galeria zdjęć Porsche on Track w Estonii - relacja

Popularne w tym tygodniu:

"Nie wiedzieliśmy, co się stanie". Oliver Webb opowiada o biciu rekordu prędkości w SSC Tuatara