Toyota w końcu wygrała w Le Mans. Prawdziwy wyścig miał miejsce w wolniejszych klasach

Kolejny wyścig 24h Le Mans dobiegł końca. Zwycięstwo zgarnęła Toyota, która przez cały wyścig utrzymywała się na przedzie. Świetny występ zaliczyło Porsche (w rewelacyjnych malowaniach swoich bolidów). Po części pozytywnym zaskoczeniem było również pojawienie się BMW M8.
Samochody Toyoty miały tak naprawdę przed sobą jedno zadanie – jechać równym tempem i unikać niepotrzebnych uszkodzeń. Przez większość Le Mans można było odnieść wrażenie, że jest ona klasą samą dla siebie, a całodobowa rywalizacja to dla zawodników zaledwie trening. Gdyby nie dwie wpadki w ostatnich godzinach, sukces Japończyków mógłby przejść bez echa. Jose Maria Lopez wychłodził niepotrzebnie opony, przez co przekręcił auto podczas wyjścia z zakrętu. Z kolei Kamui Kobayashi "przestrzelił" jedno tankowanie, przez co okrążenie pokonał z mniejszą prędkością. Oczekiwaliśmy awarii, skończyło się na resecie komputera.
Trzeba jednak przyznać, że tegoroczne Le Mans zaczęło się od trzęsienia ziemi. Zespół ByKolles miał problemy z uruchomieniem auta już na starcie (finalnie nie ukończyli Le Mans), a w pierwszym zakręcie spotkali się Rebellion z numerem 1 oraz Dragonspeedem. Rebelliony dojechały na 3 i 4 miejscu. Szkoda Jensona Buttona, który na początku borykał się z problemami mechanicznymi, przejechał sporą część wyścigu (już niestety nie licząc się w walce), po czym zakończył Le Mans ze zniszczoną jednostką w ostatniej godzinie.
Sporo działo się w klasie LM GTE PRO. Porsche w klasycznych malowaniach (Truffle Hunter i Rothmans) zdominowało tę grupę i nawet ataki Forda GT pod koniec wyścigu nie dały pozytywnego efektu. Tylko jedno Porsche 911 RSR zostało w garażu – prowadził je Romain Dumas, a zniszczeniu uległo zawieszenie z tyłu. W pierwszym dniu lśniło debiutujące BMW M8, lecz problemy z zawieszeniem sprawiły, że marka z Bawarii zameldowała się dopiero w środku stawki. Zawiódł Aston Martin z Vantage AMR. Nieco więcej spodziewaliśmy się po Chevroletach Corvette C7.R
Poniżej publikujemy wyniki 24h Le Mans 2018. Galerię zdjęć z tego wydarzenia można znaleźć tutaj.
Zobacz również: Toyota Corolla z gigantycznym przebiegiem. Mechanik był zaskoczony
Wyniki Le Mans 24h (2018)
1. #8 Toyota Gazoo Racing Toyota TS050 Hybrid (Alonso/Buemi/Nakajima) 388 okrążeń
2. #7 Toyota Gazoo Racing Toyota TS050 Hybrid (Conway/Kobayashi/Lopez) Strata: 2 okrążenia
3. #3 Rebellion Racing Rebellion R13 Gibson (Beche/Laurent/Menezes) Strata: 12 okrążeń
4. #1 Rebellion Racing Rebellion R13 Gibson (Jani/Lotterer/Senna) Strata: 13 okrążeń
5. #26 LMP2 G-Drive Racing Oreca 07 Gibson (Rusinov/Vergne/Pizzitola) Strata: 19 okrążeń
6. #36 LMP2 Signatech Alpine Matmut Alpine A470 Gibson (Lapierre/Negrao/Thiriet) Strata: 21 okrążeń
7. #39 LMP2 Graff-SO24 Oreca 07 Gibson (Capillaire/Hirschi/Gommendy) Strata: 22 okrążenia
8. #28 LMP2 TDS Racing Oreca 07 Gibson (Perrodo/Vaxiviere/Duval) Strata: 22 okrążenia
9. #32 LMP2 United Autosport Ligier JS P217 Gibson (de Sadeleer/Owen/Montoya) Strata: 23 okrążenia
10. #37 LMP2 Jackie Chan DC Racing Oreca 07 Gibson (Jaafar/Tan/Jeffri) Strata: 27 okrążeń
11. #31 LMP2 DragonSpeed Oreca 07 Gibson (Gonzalez/Maldonado/Berthon) Strata: 28 okrążeń
12. #38 LMP2 Jackie Chan DC Racing Oreca 07 Gibson (Tung/Aubry/Richelmi) Strata: 32 okrążenia
13. #29 LMP2 Racing Team Nederland Dallara P217 Gibson (van Eerd/van der Garde/Lammers) Strata: 32 okrążenia
14. #33 LMP2 Jackie Chan DC Racing Ligier JS P217 Gibson (Cheng/Boulle/Nicolet) Strata: 33 okrążeń
15. #23 LMP2 Panis Barthez Competition Ligier JS P217 (Buret/Canal/Stevens) Strata: 43 okrążenia
16. #35 LMP2 SMP Racing Dallara P217 Gibson (Shaitar/Newey/Nato) Strata: 44 okrążenia
17. #92 GTE Pro Porsche GT Team Porsche 911 RSR (Christensen/Estre/Vanthoor) Strata: 45 okrążeń
18. #91 GTE Pro Porsche GT Team Porsche 911 RSR (Lietz/Bruni/Makowiecki) Strata: 45 okrążeń
19. #68 GTE Pro Ford Chip Ganassi Racing Team USA Ford GT (Bourdais/Hand/Muller) Strata: 45 okrążeń
20. #67 GTE Pro Ford Chip Ganassi Racing Team UK Ford GT (Priaulx/Tincknell/Kanaan) Strata: 46 okrążeń
21. #63 GTE Pro Corvette Racing Chevrolet Corvette C7.R (Magnussen/Garcia/Rockenfeller) Strata: 46 okrążeń
22. #47 LMP2 Cetilar Villorba Corse Dallara P217 Gibson (Lacorte/Sernagiotto/Nasr) Strata: 47 okrążeń
23. #52 GTE Pro AF Corse Ferrari 488 GTE Evo (Vilander/Giovinazzi/Derani) Strata: 48 okrążeń
24. #66 GTE Pro Ford Chip Ganassi Racing Team UK Ford GT (Mücke/Pla/Johnson) Strata: 49 okrążeń
25. #51 GTE Pro AF Corse Ferrari 488 GTE Evo (Pier Guidi/Calado/Serra) Strata: 49 okrążeń
26. #95 GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin Vantage AMR (Sørensen/Thiim/Turner) Strata: 50 okrążeń
27. #71 GTE Pro AF Corse Ferrari 488 GTE Evo (Rigon/Bird/Molina) Strata: 53 okrążenia
28. #77 GTE Am Dempsey-Proton Racing Porsche 911 RSR (Ried/Andlauer/Campbell) Strata: 53 okrążenia
29. #54 GTE Am Spirit of Race Ferrari 488 GTE (Flohr/Castellacci/Fisichella) Strata: 53 okrążeń
30. #93 GTE Pro Porsche GT Team Porsche 911 RSR (Pilet/Tandy/Bamber) Strata: 54 okrążenia
31. #85 GTE Am Keating Motorsport Ferrari 488 GTE (Keating/Bleekemolen/Stolz) Strata: 54 okrążenia
32. #99 GTE Am Proton Competition Porsche 911 RSR (Long/Pappas/Pumpelly) Strata: 54 okrążenia
33. #84 GTE Am JMW Motorsport Porsche 911 RSR (Griffin/MacNeil/Segal) Strata: 56 okrążeń
34. #80 GTE Am Ebimotors Porsche 911 RSR (Babini/Nielsen/Maris) Strata: 56 okrążeń
35. #50 LMP2 Larbre Competition Ligier JS P217 Gibson (Creed/Ricci/Dagoneau) Strata: 56 okrążeń
36. #81 GTE Pro BMW Team MTEK BMW M8 GTE (Tomczyk/Catsburg/Eng) Strata: 56 okrążeń
37. #56 GTE Am Team Project 1 Porsche 911 RSR (Bergmeister/Lindsey/Perfetti) Strata: 56 okrążeń
38. #61 GTE Am Clearwater Racing Ferrari 488 GTE (Mok/Sawa/Griffin) Strata: 56 okrążeń
39. #97 GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin Vantage AMR (Lynn/Martin/Adam) Strata: 61 okrążeń
40. #70 GTE Am MR Racing Ferrari 488 GTE (Ishikawa/Beretta/Cheever) Strata: 64 okrążenia
41. #69 GTE Pro Ford Chip Ganassi Racing Team USA Ford GT (Briscoe/Westbrook/Dixon) Strata: 77 okrążeń
42. #5 CEFC TRSM Racing Ginetta G60-LT-P1 Mecachrome (Robertson/Simpson/Roussel) Strata: 99 okrążeń
43. GTE Am #86 Gulf Racing Porsche 911 RSR (Wainwright/Barker/Davison) Strata: 105 okrążeń
Ten artykuł ma 3 komentarze
Pokaż wszystkie komentarze