Samochody używanePeugeotUżywany Peugeot 308 I w pigułce. Najlepiej kupić diesla

Używany Peugeot 308 I w pigułce. Najlepiej kupić diesla

Peugeot 308 I
Peugeot 308 I
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Peugeot
Marcin Łobodziński
05.06.2018 16:56, aktualizacja: 30.03.2023 10:30

Stosunkowo nowoczesny, przestronny i nieźle wyglądający kompakt z Francji budzi zainteresowanie dzięki atrakcyjnym cenom na rynku wtórnym. Na co uważać kupując używanego Peugeota 308?

Roczniki: 2007-2013 (lifting techniczny 2009, lifting wizualny 2011),

Ceny rynkowe: 10 000-33 000 zł,

Awaryjność: dość wysoka,

Koszty eksploatacji: przeciętne.

Wersje nadwoziowe: hatchback, kombi, kabriolet.

Pojemność bagażnika: sedan 348 l, kombi 520 l.

Popularne silniki benzynowe Peugeota 308 I:

  • 1.4 VTi (95 i 98 KM),
  • 1.6 VTi (120 KM),
  • 1.6 THP (140, 150, 156, 175 KM).

Popularne silniki Diesla Peugeota 308 I:

  • 1.6 HDi (90 i 92 KM),
  • 1.6 HDi (109 i 112 KM),
  • 2.0 HDi (136 i 140 KM),
  • 2.0 HDi (150 i 163 KM).

Wersja sportowa: GTI 1.6 THP (200 KM)

Peugeot 308 SW jest prawie jak minivan
Peugeot 308 SW jest prawie jak minivan© fot. mat. prasowe / Peugeot

W 2007 roku Peugeot zaprezentował następcę udanego modelu 307, który co prawda mocno zmienił się stylistycznie, natomiast koncepcja samochodu pozostała taka sama. Stosunkowo wysokie nadwozie miało zapewniać dużą przestrzeń, a wersja SW stanowiła coś pomiędzy tradycyjnym kombi a minivanem.

Duży bagażnik i trzy niezależnie składane fotele w drugim rzędzie (każdy z zaczepem ISOFIX) przyjęły się dobrze wśród rodzin. Niektóre egzemplarze mają nawet trzeci rząd siedzeń, pozwalający przewieźć opcjonalnie siedem osób. Auto wyglądało jak na swoje czasy na nowoczesne, choć stylizacja jest dość kontrowersyjna.

Nie mniej jednak, z dzisiejszego punktu widzenia ważnym pytaniem jest: czy Peugeot 308 jest bardziej dopracowanym modelem od pełnego drobnych wad 307? Odpowiedź jest twierdząca, choć wciąż kompakt Peugeota wymaga stałej opieki elektryka.

Samochód nie powinien jednak generować wysokich kosztów pod warunkiem, że wybierze się odpowiedni motor, a z tym jest dość trudno. Użytkownicy wersji benzynowych 1.6 oznaczonych skrótem VTi oraz THP borykają się z łańcuchowym napędem rozrządu, dużym zużyciem oleju, a także awariami elektroniki i sterowania fazami rozrządu. Mniej kłopotliwy jest silnik 1.4 VTi, ale trochę słaby do tego auta.

Znacznie lepiej spisują się diesle i jeżeli chcecie kupić Peugeota 308, powinniście celować właśnie w te silniki. To znane jednostki 1.6 i 2.0 HDi, z którymi też jest trochę problemów, ale na tyle typowych, że ogarnie je przeciętny mechanik. Im nowszy diesel tym lepiej.

Peugeot 308 I ma dość konserwatywny kokpit
Peugeot 308 I ma dość konserwatywny kokpit© fot. mat. prasowe / Peugeot

Typowe usterki Peugeota 308 I:

  • problemy z napędem rozrządu i sterowaniem silników benzynowych,
  • wysoki pobór oleju i zbieranie się nagaru w silniku THP,
  • uszkodzenia turbosprężarki, w tym zatarcie silnika THP wynikające z braku oleju,
  • awarie sterowania zmiennymi fazami rozrządu silnika VTi,
  • awarie typowe dla diesli w silniku 1.6 HDi,
  • wycieki oleju w silniku 2.0 HDi,
  • ogólne awarie elektryki (komputer komfortu, wyposażenie, oświetlenie).

Czego szukać:

Samochodów bez żadnych usterek elektrycznych i komunikatów o błędach. Szczególnie polecam diesle.

Czego unikać:

Samochodów z komunikatami o błędach i zaniedbanych. Trzeba być ostrożnym względem wszystkich silników benzynowych, a zwłaszcza turbodoładowanych THP.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)