Trzy nowe silniki Volkswagena. Nowa rodzina diesli oraz TSI na gaz

Trzy nowe silniki Volkswagena. Nowa rodzina diesli oraz TSI na gaz

Układy hybrydowe niebawem trafią do niemal wszystkich samochodów Volkswagena.
Układy hybrydowe niebawem trafią do niemal wszystkich samochodów Volkswagena.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
04.05.2018 11:35, aktualizacja: 01.10.2022 18:45

Volkswagen nie ustaje w rozwijaniu silników Diesla, choć zgodnie z ich zapowiedziami, spodziewaliśmy się raczej nowych hybryd. I takie pojawią się w przyszłości, a do alternatywnych napędów dołączy motor 1.5 TSI na gaz.

Zacznijmy jednak od łagodnej hybrydy (układ mild hybrid), która jest już standardem np. we wszystkich jednostkach napędowych nowego Audi A6. Pierwszym modelem Volkswagena, w którym pojawi się taki system oparty na instalacji 48V będzie Golf.

Mowa o nowym Golfie VIII, który ma rozpocząć ofensywę w kierunku hybrydyzacji wszystkich silników spalinowych. Firma zdradza, że chodzi o klasyczne rozwiązanie będące jednocześnie alternatorem, rozrusznikiem oraz dodatkowym silnikiem zapewniającym elektryczne doładowanie. Całość ma być podłączona do 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego.

Układ typu mild hybrid pojawi się m.in. w nowej generacji silnika Diesla 2.0 TDI EA 288 evo zaprezentowanego na sympozjum silnikowym w Wiedniu. Zadebiutuje w Audi, m.in. nowym A6, które obecnie jest oferowane wyłącznie z dieslem 3.0 TDI, by potem przejść do innych modeli i marek, również tych z poprzecznym umieszczeniem silnika. Moc nowej jednostki będzie się mieścić w zakresie od 136 do 204 KM.

Nowy 2.0 TDI ma emitować średnio mniej o 10 g CO2 na kilometr, ma być też bardziej komfortowy w użytkowaniu. Moc i moment obrotowy wzrosły średnio o 9 proc. System łagodnej hybrydy pozwoli na tzw. żeglowanie samochodem z wyłączonym silnikiem.

TGI, czyli TSI na gaz

W ofercie VW jest już silnik 1.0 TGI. Teraz czas na mocniejszą jednostkę 1.5.
W ofercie VW jest już silnik 1.0 TGI. Teraz czas na mocniejszą jednostkę 1.5.© fot. mat. prasowe

Jedną z ciekawszych nowości jest motor na gaz ziemny 1.5 TGI bazujący na znanym już 1.5 TSI. Jest to jednostka EA211 evo z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Na paliwie CNG ma rozwijać 130 KM mocy pracując w cyklu Millera. Maksymalny moment obrotowy to 200 Nm dostępny przy 1400 obr./min i wartość ta utrzyma się do 4500 obr./min.

Celem Grupy VW jest promowanie zasilania gazem ziemnym jako alternatywnym paliwem dla tradycyjnej benzyny. Główną zaletą jest niemal zerowa emisja cząstek sadzy, a przypominamy, że wyposażeniem każdego silnika 1.5 TSI jest filtr GPF, czyli filtr cząstek sadzy.

Produkcja silnika 1.5 TGI rozpocznie się w tym roku, a firma szacuje, że w obecnej generacji golfa, gdzie będzie montowany, zapotrzebowanie na paliwo wyniesie 3,5 kg/100 km. Dzięki temu zasięg kompaktu będzie wynosił około 490 kg. Ponadto jest możliwość przejścia na zasilanie benzynowe, co daje dodatkowe 190 km zasięgu.

Warto wspomnieć, że w ofercie na rynku niemieckim jest już nowe Polo z silnikiem na gaz ziemny 1.0 TGI. Oferowany jest także up!, Golf i Caddy.

W Niemczech szybko rozwija się infrastruktura tankowania CNG, więc eksploatacja takiego auta może mieć sens ekonomiczny. Już w 2017 roku rząd niemiecki ogłosił "wsparcie” dla tego paliwa do 2026 roku. W rzeczywistości chodzi o niską stawkę akcyzy, która zacznie rosnąć dopiero w 2024. W żadnym kraju Europy CNG nie jest tak popularnym paliwem do aut jak w Niemczech.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)