Hot hatche jeszcze nigdy nie były tak ostre. Ford bierze na celownik AMG i Audi

Hot hatche jeszcze nigdy nie były tak ostre. Ford bierze na celownik AMG i Audi

Ford najwyraźniej nie może zapomnieć o Volvo i mocno inspiruje się wyglądem szwedzkich młotów Thora
Ford najwyraźniej nie może zapomnieć o Volvo i mocno inspiruje się wyglądem szwedzkich młotów Thora
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański
04.04.2018 09:06, aktualizacja: 14.10.2022 14:39

Jeszcze szybszy, hybrydowy i walczący z modelami z rodziny AMG i Audi RS. Ford nie próżnuje przy tworzeniu nowego Focusa RS. O tym jak będzie wyglądała kolejna generacja kompaktu, dowiemy się już w przyszłym tygodniu.

Ford opóźnił nieco premierę Focusa, przez co na stoisku w Genewie mogliśmy przyjrzeć się np. modelowi Edge po liftingu. Na szczęście auto jest już praktycznie gotowe, a gdy o kompaktowym Fordzie wiemy już niemal wszystko, pojawiają się pierwsze informacje na temat mocnej, sportowej odmiany RS.

Producent doskonale zdaje sobie sprawę, że Focus będzie sprzedawał się w mniejszej liczbie niż poprzednik z racji zmian w preferencjach klientów. Nie oznacza to jednak, że model ten daje za wygraną. W gamie pojawi się wersja Active (dla, jak sama nazwa wskazuje, osób aktywnych) oraz wyżej pozycjonowana Vignale.

Obraz

Również RS jest już najwyraźniej znudzony rywalizacją ze "zwykłymi" hot hatchami i chce rzucić wyzwanie najmocniejszym: Mercedesowi-AMG A45 czy Audi RS3. To oznacza moc – minimum – 400 KM. Według pierwszych informacji producent zamierza to osiągnąć instalując pod maską znany już silnik o pojemności 2,3 litra, lecz dzięki modyfikacjom wprowadzonym przez specjalistów z firmy Montune ma on mieć nieco ponad 370 KM.

Ale to nie wszystko – olbrzymią rolę ma grać moduł ISG, czyli zintegrowany alternator z rozrusznikiem. Ma on zapewnić około 100 Nm dostępnych niemalże natychmiast, wspomagając silnik zanim zdąży on rozkręcić turbosprężarkę.

Ford Focus 2018
Ford Focus 2018© fot. mat. prasowe

Dzięki temu przyspieszenie do setki może wynieść mniej niż 4,5 s. Poza tym, montaż takiego modułu pozwoli Fordowi zmniejszyć średnią emisję CO2. Za 3 lata cała oferta producenta ma emitować średnio 95 g/km. Obecny RS generuje 175 g/km.

Teraz czas na gorsze wiadomości: choć nowy Focus ma być lżejszy od obecnie oferowanego auta o około 50 kg, cała instalacja elektryczna szybkiego Forda może znacząco zmniejszyć tę różnicę. Producent najprawdopodobniej podniesie też ceny nowej generacji – skoro auto będzie w stanie rzucić rękawicę Audi i Mercedesowi-AMG, taki krok nie powinien dziwić.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)