Jakie auto było najlepsze w 2017 roku? Rozstrzygnięcie plebiscytu na Samochód Roku Wirtualnej Polski

Ten artykuł ma 10 stron:

Miejski wojownik

Transport w mieście jeszcze nigdy nie był tak zróżnicowany. Obok taksówek i autobusów przemykają auta "na Uberze", samochody wypożyczone na minuty czy elektryczne skutery odblokowane telefonem. Typowe auto miejskie ma więc znacznie większą konkurencję niż wcześniej.

W dobie aplikacji do zamawiania jedzenia, płacenia za bilety czy nawet umawiania się na randki, auto typowo miejskie wydaje się reliktem przeszłości.
Już nie musi być małe, ale powinno mieć masę elektronicznych udogodnień, sensowny sposób finansowania i szerokie możliwości indywidualizacji. Przecież każdy chce wyróżnić się na ulicy – czy to kolorem czy też fikuśnymi obręczami.

W naszym plebiscycie Samochód Roku Wirtualnej Polski kategoria Miejski Wojownik postawiła naprzeciw siebie rozmaite pojazdy.
Z jednej strony mieliśmy do wyboru auta, których nazwy od lat kojarzone są z wciskaniem się w ciasne miejsca parkingowe. Chodzi oczywiście o nowego Forda Fiestę, urocze Suzuki Swift czy wyróżniającego się Nissana Micra.

Zobacz Volvo XC40 z bliska

Do rywalizacji stanęły też SUV-y pokroju nowego Volvo XC40, ekscentrycznego Hyundaia Kona, nieco szalonego Volkswagena T-Roca, wysoko aspirującego Seata Arony czy najmniejszego z podniesionych Jaguarów, E-Pace'a. Na ringu pojawiły się też auta, których napęd jednoznacznie wskazuje na przynależność do zakorkowanych ulic – w pełni elektrycznego Smarta ForTwo Electric Drive czy Toyotę Prius w wydaniu plug-in.

Wiemy jednak, że miejskie arterie od dawna zawłaszczone są przez SUV-y, a największą ilość głosów w redakcji zdobyło nowe Volvo XC40. Szwedzi są na fali, a najmniejsze z ich dzieł zrywa z powagą znaną z większych modeli XC60 i XC90. Nie oznacza to, że ostatnie dzieło Volvo jest w jakikolwiek sposób niepoważne – to zupełnie inne spojrzenie na linie starszych braci z domieszką dwukolorowego nadwozia.

Volvo punktowało też w kwestii – co zupełnie nie powinno dziwić – bezpieczeństwa i systemów wspomagania kierowcy. Manewrowanie SUV-em w ciasnych uliczkach to przyjemność, tak jak nawet najzwyklejsze stanie w korku. Wszystko to dzięki projektowi wnętrza, który na początku może nie zwraca szczególnej uwagi, lecz robi wrażenie po bliższym poznaniu. Gigantyczne kieszenie w drzwiach pomieszczą wszelkie drobiazgi, kieszeń na chusteczki uratuje nas przy rozlanej kawie, a haczyki pod ręką pozwolą nie rozstawać się z torbą nawet podczas jazdy.

XC40 oferowane jest też w ramach abonamentu – miesięcznej raty, która pokrywa też koszty ubezpieczenia. Szwedzi zauważyli, że nowoczesna motoryzacja to nie tylko technologie, ale i przystępność dla młodych i dynamicznych.

Za pomoc w realizacji sesji zdjęciowej dziękujemy firmie Autlet.pl

Zobacz również: Volvo XC60 - city safety

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Osiągi jak Ferrari, ale w końcu to Maserati. SUV Levante może być najszybszym w klasie Lincoln Aviator przybył by ratować markę. Ma mocne argumenty Odświeżony Mercedes-AMG C63. Więcej drewna i biegów! Volkswagen Atlas Cross Sport. Kształt niby znajomy, ale... Klasyczne Mini z napędem elektrycznym. Nawet takie może być eko Siedem salonów w Polsce przeznaczonych dla marki Cupra. Zobaczycie ją w Poznaniu Walka na najszybszego SUV-a trwa. Na ringu pojawił się Jaguar F-Pace SVR Król polskich dróg po grubym fitnessie. Współczesne wydanie Poloneza Audi RS 5 Sportback: mieszanka osiągów, sportowego stylu i funkcjonalności Zaskakująco udany facelifting. Nowy Hyundai Tucson jeszcze ładniejszy Nowe Subaru Forester nie tak radykalne jak RAV4. Technicznie poszedł mocno do przodu Samochody dla rodziny 2+3. Wybór wcale nie jest duży Nowa Toyota RAV4 szokuje stylistyką. Z każdym modelem marka jest coraz atrakcyjniejsza "Nie jesteś hemoroidem...". Kontrowersyjna naklejka przesłana przez czytelniczkę Małe silniki, spora moc. Peugeot zapowiada mocnego 508 Nowy Ford Focus przyłapany na sesji zdjęciowej. Oto co o nim wiemy Co można zrobić z seryjnego Jeepa? Pokaz możliwości marki na pustyni Alternatywa dla Volvo? Lynk&Co 02 chce powalczyć o europejskiego klienta Co zrobić ze starymi akumulatorami z elektryków? Nissan ma na to sposób Toyota Corolla z 1981 r. jest nie do zajechania. Wszystko przez podobieństwa do Fiata 125p 550-konne BMW od Manharta. Dla tych, co nie załapali się na M4 GTS Poznań Motor Show 2018: polskie targi coraz mocniejsze w kontrze do malejącego Paryża i Frankfurtu

Popularne w tym tygodniu:

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu. Rząd pracuje nad zmianą przepisów Połowa nieoznakowanych radiowozów BMW brała udział w kolizjach. Policja się tłumaczy Policja prowadzi akcję "Alkohol i narkotyki". Będzie sprawdzać kierowców W Krakowie stanął "fotoradar", który sprawdza emisję spalin w jadących autach Przełomowy typ opony coraz bliżej. W pierwszym aucie pojawi się w 2024 roku Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny bierze się za oszustów. Oto metody naciągaczy AMG stworzył najmocniejszy silnik czterocylindrowy w historii. Sprawdzamy, jak to możliwe Dlaczego tiry na autostradach wyprzedzają się tak długo? Takie są przepisy Stłuczka lamborghini huracana evo w Warszawie. Auto spotkało się z renault kangoo Honda zbudowała kosiarkę, która do setki przyspiesza szybciej niż Ferrari 599 GTO Kierowcy będą wyłączać obowiązkowy system. Chcą jeździć szybciej Debiut polskiego zespołu w Le Mans. Rozmawiamy z kierowcą Kubą Śmiechowskim