Piękna replika Porsche 356A Speedster. Kosztowała więcej niż nowe 911

Znaleźć Porsche 356 w idealnym stanie to nie lada wyzwanie, dlatego tak popularne są repliki tego modelu. Na sprzedaż trafiła właśnie jedna z nich, a koszt budowy jej przewyższał cenę nowego 911.

Ten artykuł ma 5 stron:

Samochód bazuje na skróconym i wzmocnionym podwoziu Volkswagena Garbusa z 1964 roku. Podobnie jak oryginał, z tyłu ma silnik bokser, ale ta jednostka ma pojemność 1,9 litra i 153 KM. Moc przekazywana jest za pośrednictwem 4-biegowej, manualnej skrzyni.
Fot. Bring A Trailer

Samochód bazuje na skróconym i wzmocnionym podwoziu Volkswagena Garbusa z 1964 roku. Podobnie jak oryginał, z tyłu ma silnik bokser, ale ta jednostka ma pojemność 1,9 litra i 153 KM. Moc przekazywana jest za pośrednictwem 4-biegowej, manualnej skrzyni.

Nadwozie zostało wykonane z włókna szklanego przez firmę Vintage Speedsters. Kolor pochodzi z palety Audi i nazywa się Nardo Gray. Ta sama barwa trafiła na 15-calowe felgi Fifteen52 Outlaw odziane w opony Firestone P560S. Autor repliki przewidział też materiałowy, burgundowy dach.
Fot. Bring A Trailer

Nadwozie zostało wykonane z włókna szklanego przez firmę Vintage Speedsters. Kolor pochodzi z palety Audi i nazywa się Nardo Gray. Ta sama barwa trafiła na 15-calowe felgi Fifteen52 Outlaw odziane w opony Firestone P560S. Autor repliki przewidział też materiałowy, burgundowy dach.

Ciekawostką jest zbiornik paliwa, który trafił do bagażnika z przodu. Został zaprojektowany specjalnie dla tego auta i z wyglądu ma przypominać walizkę. We wnętrzu na uwagę zasługują też stopery firmy Heuer, dźwignia hamulca ręcznego przypominająca tę z Porsche 550 i kierownica Budnik.
Fot. Bring A Trailer

Ciekawostką jest zbiornik paliwa, który trafił do bagażnika z przodu. Został zaprojektowany specjalnie dla tego auta i z wyglądu ma przypominać walizkę. We wnętrzu na uwagę zasługują też stopery firmy Heuer, dźwignia hamulca ręcznego przypominająca tę z Porsche 550 i kierownica Budnik.

Jak przystało na wóz przystosowany do funkcjonowania w obecnych realiach, nie mogło zabraknąć technologicznych akcentów. "Porsche" ma na pokładzie radio Alpine z odtwarzaczem CD i Bluetoothem. Żeby nie psuć efektu wizualnego, panel został ukryty.
Fot. Bring A Trailer

Jak przystało na wóz przystosowany do funkcjonowania w obecnych realiach, nie mogło zabraknąć technologicznych akcentów. "Porsche" ma na pokładzie radio Alpine z odtwarzaczem CD i Bluetoothem. Żeby nie psuć efektu wizualnego, panel został ukryty.

Auto trafiło na aukcję i póki co osiągnęło cenę 19 tys. dolarów (ok. 65 tys. zł). Z ogłoszenia wynika, że budowa repliki trwała około 3000 godzin i pochłonęła 100 tys. dol. (ok. 340 tys. zł). Taka kwota wystarczyłaby na zakup nowego 911.
Fot. Bring A Trailer

Auto trafiło na aukcję i póki co osiągnęło cenę 19 tys. dolarów (ok. 65 tys. zł). Z ogłoszenia wynika, że budowa repliki trwała około 3000 godzin i pochłonęła 100 tys. dol. (ok. 340 tys. zł). Taka kwota wystarczyłaby na zakup nowego 911.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Czarno-złoty Nissan GT-R na Bahrain International Circuit Fiat 500X - galeria zdjęć: studio, wnętrze i detale Dodge Challenger - w pogoni za Mustangiem [galeria] Galeria zdjęć hostess z Genewy Wyścigowe legendy Porsche [galeria zdjęć] Maybach Exelero - poprzednik nowego coupé? Top Gear w Indiach [wideo i galeria] Hostessy Geneva Motor Show 2011 [megagaleria] Summer Cars Party 2010 - nasza relacja i megagaleria! Nowy Lexus IS w pełnej krasie [galeria] Mercedes-AMG GT w barwach Gulfa z USA Chevrolet Corvette C1 na felgach HRE [galeria zdjęć]