Piękna replika Porsche 356A Speedster. Kosztowała więcej niż nowe 911

Piękna replika Porsche 356A Speedster. Kosztowała więcej niż nowe 911

Samochód bazuje na skróconym i wzmocnionym podwoziu Volkswagena Garbusa z 1964 roku. Podobnie jak oryginał, z tyłu ma silnik bokser, ale ta jednostka ma pojemność 1,9 litra i 153 KM. Moc przekazywana jest za pośrednictwem 4-biegowej, manualnej skrzyni.
Samochód bazuje na skróconym i wzmocnionym podwoziu Volkswagena Garbusa z 1964 roku. Podobnie jak oryginał, z tyłu ma silnik bokser, ale ta jednostka ma pojemność 1,9 litra i 153 KM. Moc przekazywana jest za pośrednictwem 4-biegowej, manualnej skrzyni.
Źródło zdjęć: © Fot. Bring A Trailer
Michał Zieliński
15.03.2018 14:25, aktualizacja: 01.10.2022 18:58

Znaleźć Porsche 356 w idealnym stanie to nie lada wyzwanie, dlatego tak popularne są repliki tego modelu. Na sprzedaż trafiła właśnie jedna z nich, a koszt budowy jej przewyższał cenę nowego 911.

Nadwozie zostało wykonane z włókna szklanego przez firmę Vintage Speedsters. Kolor pochodzi z palety Audi i nazywa się Nardo Gray. Ta sama barwa trafiła na 15-calowe felgi Fifteen52 Outlaw odziane w opony Firestone P560S. Autor repliki przewidział też materiałowy, burgundowy dach.
Nadwozie zostało wykonane z włókna szklanego przez firmę Vintage Speedsters. Kolor pochodzi z palety Audi i nazywa się Nardo Gray. Ta sama barwa trafiła na 15-calowe felgi Fifteen52 Outlaw odziane w opony Firestone P560S. Autor repliki przewidział też materiałowy, burgundowy dach.© Fot. Bring A Trailer
Ciekawostką jest zbiornik paliwa, który trafił do bagażnika z przodu. Został zaprojektowany specjalnie dla tego auta i z wyglądu ma przypominać walizkę. We wnętrzu na uwagę zasługują też stopery firmy Heuer, dźwignia hamulca ręcznego przypominająca tę z Porsche 550 i kierownica Budnik.
Ciekawostką jest zbiornik paliwa, który trafił do bagażnika z przodu. Został zaprojektowany specjalnie dla tego auta i z wyglądu ma przypominać walizkę. We wnętrzu na uwagę zasługują też stopery firmy Heuer, dźwignia hamulca ręcznego przypominająca tę z Porsche 550 i kierownica Budnik.© Fot. Bring A Trailer
Jak przystało na wóz przystosowany do funkcjonowania w obecnych realiach, nie mogło zabraknąć technologicznych akcentów. "Porsche" ma na pokładzie radio Alpine z odtwarzaczem CD i Bluetoothem. Żeby nie psuć efektu wizualnego, panel został ukryty.
Jak przystało na wóz przystosowany do funkcjonowania w obecnych realiach, nie mogło zabraknąć technologicznych akcentów. "Porsche" ma na pokładzie radio Alpine z odtwarzaczem CD i Bluetoothem. Żeby nie psuć efektu wizualnego, panel został ukryty.© Fot. Bring A Trailer
Auto trafiło na aukcję i póki co osiągnęło cenę 19 tys. dolarów (ok. 65 tys. zł). Z ogłoszenia wynika, że budowa repliki trwała około 3000 godzin i pochłonęła 100 tys. dol. (ok. 340 tys. zł). Taka kwota wystarczyłaby na zakup nowego 911.
Auto trafiło na aukcję i póki co osiągnęło cenę 19 tys. dolarów (ok. 65 tys. zł). Z ogłoszenia wynika, że budowa repliki trwała około 3000 godzin i pochłonęła 100 tys. dol. (ok. 340 tys. zł). Taka kwota wystarczyłaby na zakup nowego 911.© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Obraz
© Fot. Bring A Trailer
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)