Samochód Roku Wirtualnej Polski: Na wielką podróż we dwoje

Jedną z kategorii plebiscytu Samochodu Roku WP poświęcamy najlepszej współczesnej interpretacji gran turismo. W kategorii tej pojawiają się samochody, które mają wyrazisty charakter, dają frajdę z jazdy i doskonale nadają się do niezapomnianych podróży we dwoje.

fot. Konrad Skura

Są takie podróże, w których od celu ważniejsza jest sama trasa. Takie chwile są możliwe dzięki nim: samochodom, które są czymś więcej niż tylko środkiem do przemieszczenia się z punktu A do B. Szczęśliwie dla nas – fanów motoryzacji – takie modele są cały czas rozwijane i pojawiają się na polskim rynku, zaskakując swoim ewoluującym, zmieniającym się podejściem do konceptu wielkiej turystyki.

Tradycyjna forma wozu typu GT wywodzi się w końcu z ekskluzywnych, dużych coupé, ale dziś ten gatunek nie ogranicza się do jednego typu nadwozia. Wraz z nieustannymi przemianami motoryzacji, jak i oczekiwań klientów, za współczesne gran turismo można uznać także czterodrzwiowe coupé, czy nawet… SUV-y – kto w końcu, jak nie one, zapewnią możliwość pokonywania długich dystansów w takim komforcie i stylu?

O tym, która z zaprezentowanych w 2017 roku nowości na polskim rynku wywiązuje się z tego zadania najlepiej, dowiemy się już czwartego kwietnia, podczas VIP Night otwierającej Poznań Motor Show. Wirtualna Polska objęła patronat medialny nad tegoroczną edycją tego najważniejszego wydarzenia motoryzacyjnego w naszym kraju.

1. BMW serii 6 GT

BMW wywołało początkowo spore kontrowersje, przydzielając przydomek GT trudnym do zaszufladkowania modelom łączącym cechy czterodrzwiowego coupé, crossovera i liftbacka. Choć dalej ich wygląd spotyka się z różnymi opiniami, to zupełnie nowej serii 6 GT nie można odmówić bardzo wysokich kompetencji w kategoriach, które budują prawdziwy wóz gran turismo: luksusowego, rewelacyjnie wykonanego wnętrza, pojemnego bagażnika (610 litrów), ujmująco komfortowego, relaksującego nawet przez wiele godzin podróży modelu prowadzenia oraz zapewniającej szybkie i bezwysiłkowe dotarcie do celu gamy napędowej stworzonej przez jednostki o mocy od 258 do 340 KM.

2. Kia Stinger

Zaskakująca nowość Kii to najlepszy dowód na to, jak burzliwe przemiany przechodzi przez cały czas motoryzacja. Któż jeszcze niedawno by pomyślał, że w takiej kategorii może liczyć się wytwór producenta z Korei. Tymczasem Stinger ma w zanadrzu wiele atrybutów, które mogą mu nawet przynieść zwycięstwo: niezapomniany, pasujący na wieczorowe okazje wygląd nadwozia, szerokie spektrum talentów dynamicznych, czy w końcu wybijający się nawet w tak zacnym gronie, charyzmatyczny silnik V6 o pojemności 3,3 litra i mocy 370 KM. Z perspektywy długich podróży na minus można wytknąć tu tylko bagażnik o ograniczonej pojemności 406 litrów, ale ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń przekracza oczekiwania.

3. Mazda MX-5 RF

Najpopularniejszy roadster świata w zeszłym roku doczekał się wyjątkowej odmiany nadwozia ze składanym metalowym dachem, która uczyniła z mikroskopijnego MX-5 wóz gran turismo w rozmiarze bonsai. Targa Mazdy posiada wszystkie atrybuty dobrego wozu GT – egzotyczną, muskularną formę nadwozia, rezolutny silnik, wciągające, jakościowe prowadzenie – ale proporcjonalnie zminiaturyzowane. Wtedy, gdy samochód mierzy mniej niż cztery metry i waży zaledwie 1045 kg, do zapewnienia niezapomnianych wrażeń wystarczy dwulitrowy, wolnossący silnik o mocy 160 KM, a to wszystko można zaoferować w cenie zaczynającej się już od 100 900 zł.

4. Mercedes-Benz klasy E Coupé

Wśród wszystkich nowatorskich pomysłów na interpretację wozów gran turismo na szczęście ciągle w formie są także ci najbardziej klasyczni przedstawiciele tego gatunku. Nowa, dwudrzwiowa wersja klasy E jest podręcznikowym przykładem GT. Spełnia wszystkie wymogi tej klasy w 110 proc.: jest tu prestiżowy, pożądany znaczek, bardzo elegancka, nie epatująca niepotrzebną agresją stylistyka klasycznego coupé, któremu przeciwstawia się za to epatujące bogactwem i wygodami wnętrze. Z gamą silnikową sięgającą jednostki o mocy 333 KM i standardowo instalowaną automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC są tu też składniki gwarantujące przyjemną podróż, choć tę idyllę zakłóca słaba izolacja większych nierówności i odstające od najlepszych właściwości dynamiczne.

5. Renault Koleos

Czy w kategoriach samochodu do wielkiej turystyki można rozważać SUV-a? Tak, jeśli to nowy Renault Koleos. Ze swoim przepełnionym paryskim blichtrem designem nadwozia i kabiny, rozbudowanym wyposażeniem zwieńczonym bardzo wygodnymi, idealnymi na dłuższe wypady siedziskami oraz wyjątkowo komfortowymi nawet w tym gronie ustawieniami zawieszenia, ten topowy model Renault przywraca pamięć o najlepszych czasach francuskiej motoryzacji. Nawet jeśli pod spodem to mało wyrafinowana konstrukcja japońskiego Nissana X-Trail.

Za pomoc w realizacji sesji zdjęciowej dziękujemy firmie Autlet.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Renault prezentuje nowy silnik benzynowy. Wbrew trendom nie ma trzech cylindrów W Europie wzrosła ilość CO2 emitowanego przez samochody. Winny odwrót od diesli i SUV-y BMW pokazało przedsmak i4. Ten samochód może zagrozić Serii 3 Hyundai Le Fil Rouge. Zaskakująco piękny koncept z Korei Nowy trend w ogłoszeniach – auta od bezdomnych. Ceny niskie, jak przystało na prezenty Nastolatek sprzedaje swoje wymarzone subaru. Zbiera pieniądze na leczenie Superauto na wodór? Mało kto wierzył, że wejdzie do produkcji Gdy zobaczyliśmy to zdjęcie, opadły nam kopary. Musieliśmy się dowiedzieć co to za Polonez BMW Concept M8 Gran Coupé to widowiskowy powrót serii 8. Tym razem jako model 4-drzwiowy Koncepcyjny sedan Tata Motors. Jeśli dźwigną wykonanie – zapraszamy "Pista" po polsku brzmi niefortunnie. Sprawdziłem, co oznacza w innych językach W Genewie pokazali, na co ich stać. Jeepy o kosmicznej mocy, pięćsetki piękniejsze niż kiedykolwiek Kierowca mclarena porzucił auto na środku skrzyżowania. Nie mógł przejechać przez śnieg Donośne Audi RS6 z wydechem iPE szaleje na ulicach Warszawy. Pod maską blisko 1000 Nm Chłodna kalkulacja. Sergio Marchionne o inwestorach, dieslach i przyszłości Fiata Volkswagen proponuje szkolny autobus bez kierowcy. Dzieci będą zachwycone Cupra e-Racer i nowa seria E TCR. Może zagrozić Formule E Elektryczna bestia z Chorwacji. Prawie 2000 KM mocy i przyspieszenie do setki poniżej 2 sekund! 488 Pista to trzecie najszybsze Ferrari w historii. Ma też niesamowite V8 pod maską IMx KURO odczyta twoje myśli. Osiągi może mieć lepsze od Nissana GT-R Porsche Mission E Cross Turismo: ni to crossover, ni to hatchback. To sportowy CUV Renault pokazuje EX-GO, przyszłość miejskiego transportu. Po takie auto nie pójdziesz do salonu

Popularne w tym tygodniu:

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu. Rząd pracuje nad zmianą przepisów Połowa nieoznakowanych radiowozów BMW brała udział w kolizjach. Policja się tłumaczy Policja prowadzi akcję "Alkohol i narkotyki". Będzie sprawdzać kierowców Będą ograniczenia w wyprzedzaniu się ciężarówek. Ministerstwo zapowiedziało zmiany W Krakowie stanął "fotoradar", który sprawdza emisję spalin w jadących autach Przełomowy typ opony coraz bliżej. W pierwszym aucie pojawi się w 2024 roku Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny bierze się za oszustów. Oto metody naciągaczy AMG stworzył najmocniejszy silnik czterocylindrowy w historii. Sprawdzamy, jak to możliwe Dlaczego tiry na autostradach wyprzedzają się tak długo? Takie są przepisy Stłuczka lamborghini huracana evo w Warszawie. Auto spotkało się z renault kangoo Przewoził kostkę naczepą bez koła. Inspektorzy nie mogli uwierzyć Honda zbudowała kosiarkę, która do setki przyspiesza szybciej niż Ferrari 599 GTO