Samochód Roku Wirtualnej Polski: Na wielką podróż we dwoje© fot. Konrad Skura

Samochód Roku Wirtualnej Polski: Na wielką podróż we dwoje

Mateusz Żuchowski
15 marca 2018

Jedną z kategorii plebiscytu Samochodu Roku WP poświęcamy najlepszej współczesnej interpretacji gran turismo. W kategorii tej pojawiają się samochody, które mają wyrazisty charakter, dają frajdę z jazdy i doskonale nadają się do niezapomnianych podróży we dwoje.

Są takie podróże, w których od celu ważniejsza jest sama trasa. Takie chwile są możliwe dzięki nim: samochodom, które są czymś więcej niż tylko środkiem do przemieszczenia się z punktu A do B. Szczęśliwie dla nas – fanów motoryzacji – takie modele są cały czas rozwijane i pojawiają się na polskim rynku, zaskakując swoim ewoluującym, zmieniającym się podejściem do konceptu wielkiej turystyki.

Tradycyjna forma wozu typu GT wywodzi się w końcu z ekskluzywnych, dużych coupé, ale dziś ten gatunek nie ogranicza się do jednego typu nadwozia. Wraz z nieustannymi przemianami motoryzacji, jak i oczekiwań klientów, za współczesne gran turismo można uznać także czterodrzwiowe coupé, czy nawet… SUV-y – kto w końcu, jak nie one, zapewnią możliwość pokonywania długich dystansów w takim komforcie i stylu?

O tym, która z zaprezentowanych w 2017 roku nowości na polskim rynku wywiązuje się z tego zadania najlepiej, dowiemy się już czwartego kwietnia, podczas VIP Night otwierającej Poznań Motor Show. Wirtualna Polska objęła patronat medialny nad tegoroczną edycją tego najważniejszego wydarzenia motoryzacyjnego w naszym kraju.

1. BMW serii 6 GT

BMW wywołało początkowo spore kontrowersje, przydzielając przydomek GT trudnym do zaszufladkowania modelom łączącym cechy czterodrzwiowego coupé, crossovera i liftbacka. Choć dalej ich wygląd spotyka się z różnymi opiniami, to zupełnie nowej serii 6 GT nie można odmówić bardzo wysokich kompetencji w kategoriach, które budują prawdziwy wóz gran turismo: luksusowego, rewelacyjnie wykonanego wnętrza, pojemnego bagażnika (610 litrów), ujmująco komfortowego, relaksującego nawet przez wiele godzin podróży modelu prowadzenia oraz zapewniającej szybkie i bezwysiłkowe dotarcie do celu gamy napędowej stworzonej przez jednostki o mocy od 258 do 340 KM.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]

2. Kia Stinger

Zaskakująca nowość Kii to najlepszy dowód na to, jak burzliwe przemiany przechodzi przez cały czas motoryzacja. Któż jeszcze niedawno by pomyślał, że w takiej kategorii może liczyć się wytwór producenta z Korei. Tymczasem Stinger ma w zanadrzu wiele atrybutów, które mogą mu nawet przynieść zwycięstwo: niezapomniany, pasujący na wieczorowe okazje wygląd nadwozia, szerokie spektrum talentów dynamicznych, czy w końcu wybijający się nawet w tak zacnym gronie, charyzmatyczny silnik V6 o pojemności 3,3 litra i mocy 370 KM. Z perspektywy długich podróży na minus można wytknąć tu tylko bagażnik o ograniczonej pojemności 406 litrów, ale ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń przekracza oczekiwania.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

3. Mazda MX-5 RF

Najpopularniejszy roadster świata w zeszłym roku doczekał się wyjątkowej odmiany nadwozia ze składanym metalowym dachem, która uczyniła z mikroskopijnego MX-5 wóz gran turismo w rozmiarze bonsai. Targa Mazdy posiada wszystkie atrybuty dobrego wozu GT – egzotyczną, muskularną formę nadwozia, rezolutny silnik, wciągające, jakościowe prowadzenie – ale proporcjonalnie zminiaturyzowane. Wtedy, gdy samochód mierzy mniej niż cztery metry i waży zaledwie 1045 kg, do zapewnienia niezapomnianych wrażeń wystarczy dwulitrowy, wolnossący silnik o mocy 160 KM, a to wszystko można zaoferować w cenie zaczynającej się już od 100 900 zł.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]

4. Mercedes-Benz klasy E Coupé

Wśród wszystkich nowatorskich pomysłów na interpretację wozów gran turismo na szczęście ciągle w formie są także ci najbardziej klasyczni przedstawiciele tego gatunku. Nowa, dwudrzwiowa wersja klasy E jest podręcznikowym przykładem GT. Spełnia wszystkie wymogi tej klasy w 110 proc.: jest tu prestiżowy, pożądany znaczek, bardzo elegancka, nie epatująca niepotrzebną agresją stylistyka klasycznego coupé, któremu przeciwstawia się za to epatujące bogactwem i wygodami wnętrze. Z gamą silnikową sięgającą jednostki o mocy 333 KM i standardowo instalowaną automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC są tu też składniki gwarantujące przyjemną podróż, choć tę idyllę zakłóca słaba izolacja większych nierówności i odstające od najlepszych właściwości dynamiczne.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

5. Renault Koleos

Czy w kategoriach samochodu do wielkiej turystyki można rozważać SUV-a? Tak, jeśli to nowy Renault Koleos. Ze swoim przepełnionym paryskim blichtrem designem nadwozia i kabiny, rozbudowanym wyposażeniem zwieńczonym bardzo wygodnymi, idealnymi na dłuższe wypady siedziskami oraz wyjątkowo komfortowymi nawet w tym gronie ustawieniami zawieszenia, ten topowy model Renault przywraca pamięć o najlepszych czasach francuskiej motoryzacji. Nawet jeśli pod spodem to mało wyrafinowana konstrukcja japońskiego Nissana X-Trail.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

Za pomoc w realizacji sesji zdjęciowej dziękujemy firmie Autlet.pl

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (8)