Koncepcyjny sedan Tata Motors. Jeśli dźwigną wykonanie – zapraszamy

Koncepcyjny sedan Tata Motors. Jeśli dźwigną wykonanie – zapraszamy

EVision ma dorównywać rozmiarami Jaguarowi XE, czyli na rynkach konkurować z Mercedesem klasy C i BMW 3
EVision ma dorównywać rozmiarami Jaguarowi XE, czyli na rynkach konkurować z Mercedesem klasy C i BMW 3
Źródło zdjęć: © Fot. Tata
Jakub Tujaka
09.03.2018 16:10, aktualizacja: 01.10.2022 19:00

Tata Motors pokazała koncepcyjny pojazd EVision. Wbrew panującej modzie na SUV-y hindusi postanowili zaprojektować nadwozie typu sedan. Jeśli samochodowy oddział tego koncernu pójdzie w tę stronę, to bardzo nam się to podoba.

Koncept EVision powstał na platformie Omega. To baza znana już z poprzedniego futurystycznego projektu, który nazywa się H5X crossover.

EVision ma dorównywać rozmiarami Jaguarowi XE, czyli na rynkach konkurować z Mercedesem Klasy C i BMW 3. Przy projektowaniu tego nadwozia designer nie chciał wyzwać na pojedynek gigantów, a raczej się z nimi zakumplować. Auto nie wygląda agresywnie jak wspomniane BMW, ale dzięki niektórym liniom pokazuje swój charakter.

Obraz
© Fot. Tata Motors

Na pierwszy rzut oka niewidoczne, ale po chwili ujawniają się ciekawie wymyślone klamki, duże koła i chromowane detale. Aby auto było "na czasie" dostało oświetlenie LED, szklany dach i oczywiście opadającą linię dachu.

W kabinie nieco czuć Volvo. To bardzo dobra droga. Czasy przeładowanych przyciskami kokpitów mamy już za sobą. Niewielka liczba przełączników nadaje projektowi lekkości. Oczywiście wszystkie mechanizmy przeniesiono do wirtualnej rzeczywistości i możemy nimi sterować jednym palcem.

Obraz
© Fot. Tata Motors

Koncept najwyraźniej nie był robiony przez księgowych, więc znajdziemy w nim drewno i skórę. Wersja produkcyjna zapewne będzie bliższa temu, co widać obecnie na rynku. Jednak nieco spłaszczona kierownica to mógłby być wyróżnik samochodów marki Tata, ale mamy wątpliwości co do wygody korzystania z tego rozwiązania.

Póki co czekamy na opublikowanie danych technicznych i osiągów, ale producent zakłada, że auto będzie przyspieszać do setki w około 7 s, a prędkość maksymalna ma sięgać 200 km/h.

Obraz
© Fot. Tata Motors
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
TATA Nano
TATA Nano
Mateusz Gajewski
Lekko szalona Tata Nano
Lekko szalona Tata Nano
Wojciech Kaczałek
Tata Nano z dieslem
Tata Nano z dieslem
Wojciech Kaczałek
Komentarze (1)