Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Toyota Auris w nowej odsłonie. Kompakt bez diesli

Podczas genewskiego salonu motoryzacyjnego Toyota pokazała nową generację Aurisa. Samochód, który w 2017 r. zajął w Polsce 8. miejsce wśród indywidualnych klientów salonów, w nowej odsłonie nie będzie oferował silnika Diesla. Będą natomiast dwie hybrydy.

Nowy Auris to początek strategii Toyoty, polegającej na oferowaniu w jednym modelu dwóch opcji napędu hybrydowego

Nowy Auris to początek strategii Toyoty, polegającej na oferowaniu w jednym modelu dwóch opcji napędu hybrydowego (mat. pras.)

Z zewnątrz ewolucja

Eksperci przewidują, że w 2030 r. w Europie samochody z silnikami Diesla stanowić będą jedynie 9 proc. aut opuszczających salony. Toyota już przygotowuje się na tę ewentualność, pokazując w Genewie nowego Aurisa. Samochód, w porównaniu z modelem drugiej generacji, charakteryzuje się bardziej zdecydowanym wyglądem, choć tak naprawdę w rysunku karoserii auta nie zaszły rewolucyjne zmiany.

Zawdzięczamy to przede wszystkim nowym światłom. Przedni pas zyskał dużą osłonę chłodnicy, na której wygospodarowano miejsce na tablicę rejestracyjną. Światła z tyłu są węższe, a szyba pokrywy bagażnika jest masywniejsza. Przeprojektowano też pionowe odblaski po obydwu stronach zderzaka. Teraz są one pociągłymi prostokątami. Styliści Toyoty nie zdecydowali się na rewolucję. Ewolucja w ich wykonaniu dała jednak zaskakująco pozytywne rezultaty.

Pod maską rewolucja

Tak naprawdę w przypadku nowego Aurisa najważniejsza jest jednak technika. Model ten jest najlepszym dowodem na to, że Toyota wierzy w zelektryfikowaną przyszłość. Samochód został oparty o platformę TNGA. Zdaniem Japończyków skutkuje to przesunięciem ku dołowi środa ciężkości, a w efekcie lepszym wyczuciem drogi podczas jazdy i większym bezpieczeństwem podczas szybko pokonywanych zakrętów. Nowy Auris jest o 25 mm niższy niż poprzednik i o 40 mm dłuższy od niego. Ma być również bardziej sztywny od Aurisa II generacji.

W tym samochodzie jednak najważniejszy jest napęd. Miłośnicy diesli nie mają to czego szukać. Dla zwolenników klasycznych jednostek spalinowych przygotowano doładowany, czterocylindrowy motor o pojemności 1,2 l. Moc 116 KM powinna wystarczyć zachowawczym kierowcom. Ci, którzy będą chcieli czegoś więcej, będą musieli zdecydować się na jedną z dwóch jednostek hybrydowych.

Hybryda do wyboru

Dostępny do tej pory w Priusie i modelu C-HR zespół z silnikiem 1,8 o łącznej mocy 122 KM świetnie sprawdza się podczas jazdy w mieście i po pozamiejskich drogach. Jak deklaruje producent, na miejskich trasach nowy Auris w tej wersji nawet przez połowę czasu jazdy korzysta wyłącznie z silnika zasilanego prądem.

Bardziej wymagający klienci będą mogli wybrać jednostkę hybrydową z dwulitrowym benzyniakiem. Podobnie jak mniejszy 1,8 ma on rekordową wydajność cieplną w swoim przedziale pojemności. Nowe 2,0 Toyoty może pochwalić się tym parametrem na poziomie 40 proc., a w wersji hybrydowej nawet 41 proc. Wraz z motorem elektrycznym oferuje ono moc 180 KM.

Ekonomikę samochodu mają poprawić też nowe skrzynie. Sześciobiegowy "manual" jest w nowej wersji o 7 kg lżejszy i o 24 mm krótszy od poprzednika. Posiada też funkcję automatycznego dostosowania obrotów do przełożenia podczas zmiany biegu. Przydaje się ona szczególnie przy redukcji przełożenia.

Nowa przekładnia CVT również ma dawać więcej. Skrzynię wyposażono w dodatkowe przełożenie, którego zadaniem jest poprawienie dynamiki auta podczas ruszania i przy niskich prędkościach. Toyota obiecuje też zmniejszenie zużycia paliwa o 6 proc. względem dotychczas stosowanego komponentu.

Zobacz również: Premiera nowej Toyoty Auris. Japończycy w końcu pokazali konkurenta Golfa i Astry

Nowy Auris chce przekonać Europejczyków, że hybrydy nie są takie złe. Ma przed sobą sporo pracy, bo z 11 mln sprzedanych do tej pory hybrydowych samochodów tego koncernu tylko 1,5 mln trafiło na Stary Kontynent. Mamy sporo do nadrobienia.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy Solaris Urbino - ewolucja polskiego flagowca Podmuch kompresora w modelu Lotus Evora Nissan Land Glider Concept Deszczowa Suzuka - kwalifikacje przełożone na jutro! Ferrari California (2012) w sprzedaży [wideo] Ant-Kahn zbuduje nowe interpretacje klasyków Berlingo, Partner i Combo w nowej odsłonie. Oficjalna premiera dostawczego trio Szpiegowskie wideo nowego Opla Astry LaFerrari zostało sprzedane za rekordową kwotę Etap 12 Rajdu Dakar 2015 - każdy jedzie po swoje Nowe Audi A6 debiutuje w wersji Allroad. Pod maską wyłącznie diesle Nowe Mini Countryman (2017) - premiera

Popularne w tym tygodniu:

Kierowcy nie wiedzą o nowych przepisach od 1 lipca. Przekonają się dopiero, gdy stracą prawo jazdy 30-metrowy cadillac eldorado niebawem będzie jak nowy. Najdłuższe auto świata miało basen i lądowisko dla helikoptera Zaskoczenie na budowie drogi S61. Wykopali dobrze zachowane szczątki radzieckiego myśliwca z II WŚ Jechał 308 km/h. Policjant myślał, że "suszono" samolot Podejrzewali go o kradzież sprzętu budowlanego. W garażu znaleźli 26 legend motoryzacji Ubezpieczenie na kierowcę, a nie na samochód. Zmiany w systemie pozbawione są sensu UE twierdzi, że Polska buduje nie te drogi, co trzeba, zaniedbuje je i przekazuje niewiarygodne dane. GDDKiA i ekspert odpierają zarzuty Prowadzi komis na osiedlowym parkingu. Policja jest bezradna Tańsze paliwo od miasta. Samorządowe stacje alternatywą dla sieciówek Greccy policjanci walczyli z ulicznymi wyścigami. Do dyspozycji mieli BMW E30 M3 czy porsche 911 turbo Ford wycofuje z gamy Focusa 1.5 EcoBoost z manualem. Zastąpi go hybryda 1.0 To koniec downsizingu? Porsche twierdzi, że norma Euro 7 da nam większe silniki