Toyota Auris w nowej odsłonie. Kompakt bez diesli

Podczas genewskiego salonu motoryzacyjnego Toyota pokazała nową generację Aurisa. Samochód, który w 2017 r. zajął w Polsce 8. miejsce wśród indywidualnych klientów salonów, w nowej odsłonie nie będzie oferował silnika Diesla. Będą natomiast dwie hybrydy.

Nowy Auris to początek strategii Toyoty, polegającej na oferowaniu w jednym modelu dwóch opcji napędu hybrydowego

Nowy Auris to początek strategii Toyoty, polegającej na oferowaniu w jednym modelu dwóch opcji napędu hybrydowego (mat. pras.)

Z zewnątrz ewolucja

Eksperci przewidują, że w 2030 r. w Europie samochody z silnikami Diesla stanowić będą jedynie 9 proc. aut opuszczających salony. Toyota już przygotowuje się na tę ewentualność, pokazując w Genewie nowego Aurisa. Samochód, w porównaniu z modelem drugiej generacji, charakteryzuje się bardziej zdecydowanym wyglądem, choć tak naprawdę w rysunku karoserii auta nie zaszły rewolucyjne zmiany.

Zawdzięczamy to przede wszystkim nowym światłom. Przedni pas zyskał dużą osłonę chłodnicy, na której wygospodarowano miejsce na tablicę rejestracyjną. Światła z tyłu są węższe, a szyba pokrywy bagażnika jest masywniejsza. Przeprojektowano też pionowe odblaski po obydwu stronach zderzaka. Teraz są one pociągłymi prostokątami. Styliści Toyoty nie zdecydowali się na rewolucję. Ewolucja w ich wykonaniu dała jednak zaskakująco pozytywne rezultaty.

Pod maską rewolucja

Tak naprawdę w przypadku nowego Aurisa najważniejsza jest jednak technika. Model ten jest najlepszym dowodem na to, że Toyota wierzy w zelektryfikowaną przyszłość. Samochód został oparty o platformę TNGA. Zdaniem Japończyków skutkuje to przesunięciem ku dołowi środa ciężkości, a w efekcie lepszym wyczuciem drogi podczas jazdy i większym bezpieczeństwem podczas szybko pokonywanych zakrętów. Nowy Auris jest o 25 mm niższy niż poprzednik i o 40 mm dłuższy od niego. Ma być również bardziej sztywny od Aurisa II generacji.

W tym samochodzie jednak najważniejszy jest napęd. Miłośnicy diesli nie mają to czego szukać. Dla zwolenników klasycznych jednostek spalinowych przygotowano doładowany, czterocylindrowy motor o pojemności 1,2 l. Moc 116 KM powinna wystarczyć zachowawczym kierowcom. Ci, którzy będą chcieli czegoś więcej, będą musieli zdecydować się na jedną z dwóch jednostek hybrydowych.

Hybryda do wyboru

Dostępny do tej pory w Priusie i modelu C-HR zespół z silnikiem 1,8 o łącznej mocy 122 KM świetnie sprawdza się podczas jazdy w mieście i po pozamiejskich drogach. Jak deklaruje producent, na miejskich trasach nowy Auris w tej wersji nawet przez połowę czasu jazdy korzysta wyłącznie z silnika zasilanego prądem.

Bardziej wymagający klienci będą mogli wybrać jednostkę hybrydową z dwulitrowym benzyniakiem. Podobnie jak mniejszy 1,8 ma on rekordową wydajność cieplną w swoim przedziale pojemności. Nowe 2,0 Toyoty może pochwalić się tym parametrem na poziomie 40 proc., a w wersji hybrydowej nawet 41 proc. Wraz z motorem elektrycznym oferuje ono moc 180 KM.

Ekonomikę samochodu mają poprawić też nowe skrzynie. Sześciobiegowy "manual" jest w nowej wersji o 7 kg lżejszy i o 24 mm krótszy od poprzednika. Posiada też funkcję automatycznego dostosowania obrotów do przełożenia podczas zmiany biegu. Przydaje się ona szczególnie przy redukcji przełożenia.

Nowa przekładnia CVT również ma dawać więcej. Skrzynię wyposażono w dodatkowe przełożenie, którego zadaniem jest poprawienie dynamiki auta podczas ruszania i przy niskich prędkościach. Toyota obiecuje też zmniejszenie zużycia paliwa o 6 proc. względem dotychczas stosowanego komponentu.

Zobacz również: Toyota pokazała nową Suprę. Legendarna sportowa maszyna niebawem pojawi się w Polsce

Nowy Auris chce przekonać Europejczyków, że hybrydy nie są takie złe. Ma przed sobą sporo pracy, bo z 11 mln sprzedanych do tej pory hybrydowych samochodów tego koncernu tylko 1,5 mln trafiło na Stary Kontynent. Mamy sporo do nadrobienia.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Audi pokazało kamuflaż. Zapomnieli powiedzieć cokolwiek o samochodzie Flagowy SUV Škody w topowej wersji wyposażenia. Debiut Kodiaqa L&K Genewa 2018: Volkswagen I.D. VIZZION. Elektryczne odkupienie Niemców Car of the Year 2018. Znamy zwycięzcę! Oddzielne salony czy u Seata? Wiemy, gdzie kupicie Cuprę w Polsce Skórzane kurtki i wielkie maszyny. Polski klub motocyklowy w Chicago jest znany w całym mieście Czego nie wolno robić w tunelu i na autostradzie? Słowacki kierowca złamał wszystkie reguły Jaguar pokazał elektrycznego I-Pace'a. Byłby doskonały, gdyby nie cena Rozbite bmw i zdziwiona mina młodego kierowcy. Tak skończyło się driftowanie w Sopocie Ceny OC w 2018 r. raczej nie spadną. W 2017 r. ubezpieczyciele wypłacili większe odszkodowania Hybryda na gaz, (chwilowy) napęd na tył i sportowe proporcje: pierwsze fakty o Škodzie Vision X Australijski oddział BMW uważa, że mają za mało modeli. Ich klienci bardzo chcą pickupa 88. Salon Samochodowy w Genewie już za tydzień. Oto, co powinieneś o nim wiedzieć Rozczarowujący Fiat 124 Spider S-Design. Szkoda, że zmieniło się tak mało Audi testuje nowe modele w Polsce. Mamy zdjęcia zamaskowanego A6 Avanta Separatory na jezdniach. Do czego służą i czy w ogóle są potrzebne Audi prezentuje nowe A6. Trzeci gracz w niemieckiej trójce walczy o przewagę techniką Hyundai Kona Electric liderem w swojej klasie. Pierwszy miejski SUV z takim napędem Nowy Volkswagen Polo to najlepszy możliwy zakup? Może się bardziej opłacać niż Toyota Yaris To nie żart. Volkswagen wprowadzi do oferty T-Roca bez dachu Toyota wraca na dobrą drogę. Nowy Auris z dużym silnikiem i ciekawą stylistyką Co robimy przy autach samodzielnie? Kończy się na myciu i dolewaniu płynów Lexus LFA z minimalnym przebieg trafił na sprzedaż. Cena robi wrażenie Peugeot Rifter 4x4 Concept jako terenowy kombivan. Idealny dla podróżnika

Popularne w tym tygodniu:

Warszawa M20 GT - nowy, polski samochód sportowy. Wreszcie bez porywania się z motyką na Słońce Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz Płonąca tesla to większy problem, niż mogłoby się wydawać. Trzeba wiedzieć, jak ją gasić Opel Kadett, którego już trudno spotkać na ulicy. Pod maską 2,5-litrowe V6 Znowu nie wyjdzie? Twórcy Warszawy M20 GT wcale nie współpracują z Fordem Internauci pokochali wymyślone Audi. R8 V10 Avant to strzał w dziesiątkę Dostawczy Ford Transit z litrowym silnikiem benzynowym. Przez hybrydy świat staje na głowie Premiera nowego Actrosa: Mercedes w wydaniu XXL Płaca minimalna wpłynie na wysokość mandatów. Za brak OC zapłacimy więcej Odważna decyzja Kii. Nowy ProCeed to eleganckie kombi Kamery na skrzyżowaniach nie muszą być oznakowane. Tak mówi prawo Policja prowadzi akcję "Telefon". Wpaść mogą nawet ci, którzy są pewni, że nie łamią przepisów