Toyota Auris w nowej odsłonie. Kompakt bez diesli

Podczas genewskiego salonu motoryzacyjnego Toyota pokazała nową generację Aurisa. Samochód, który w 2017 r. zajął w Polsce 8. miejsce wśród indywidualnych klientów salonów, w nowej odsłonie nie będzie oferował silnika Diesla. Będą natomiast dwie hybrydy.

Nowy Auris to początek strategii Toyoty, polegającej na oferowaniu w jednym modelu dwóch opcji napędu hybrydowego

Nowy Auris to początek strategii Toyoty, polegającej na oferowaniu w jednym modelu dwóch opcji napędu hybrydowego (mat. pras.)

Z zewnątrz ewolucja

Eksperci przewidują, że w 2030 r. w Europie samochody z silnikami Diesla stanowić będą jedynie 9 proc. aut opuszczających salony. Toyota już przygotowuje się na tę ewentualność, pokazując w Genewie nowego Aurisa. Samochód, w porównaniu z modelem drugiej generacji, charakteryzuje się bardziej zdecydowanym wyglądem, choć tak naprawdę w rysunku karoserii auta nie zaszły rewolucyjne zmiany.

Zawdzięczamy to przede wszystkim nowym światłom. Przedni pas zyskał dużą osłonę chłodnicy, na której wygospodarowano miejsce na tablicę rejestracyjną. Światła z tyłu są węższe, a szyba pokrywy bagażnika jest masywniejsza. Przeprojektowano też pionowe odblaski po obydwu stronach zderzaka. Teraz są one pociągłymi prostokątami. Styliści Toyoty nie zdecydowali się na rewolucję. Ewolucja w ich wykonaniu dała jednak zaskakująco pozytywne rezultaty.

Pod maską rewolucja

Tak naprawdę w przypadku nowego Aurisa najważniejsza jest jednak technika. Model ten jest najlepszym dowodem na to, że Toyota wierzy w zelektryfikowaną przyszłość. Samochód został oparty o platformę TNGA. Zdaniem Japończyków skutkuje to przesunięciem ku dołowi środa ciężkości, a w efekcie lepszym wyczuciem drogi podczas jazdy i większym bezpieczeństwem podczas szybko pokonywanych zakrętów. Nowy Auris jest o 25 mm niższy niż poprzednik i o 40 mm dłuższy od niego. Ma być również bardziej sztywny od Aurisa II generacji.

W tym samochodzie jednak najważniejszy jest napęd. Miłośnicy diesli nie mają to czego szukać. Dla zwolenników klasycznych jednostek spalinowych przygotowano doładowany, czterocylindrowy motor o pojemności 1,2 l. Moc 116 KM powinna wystarczyć zachowawczym kierowcom. Ci, którzy będą chcieli czegoś więcej, będą musieli zdecydować się na jedną z dwóch jednostek hybrydowych.

Hybryda do wyboru

Dostępny do tej pory w Priusie i modelu C-HR zespół z silnikiem 1,8 o łącznej mocy 122 KM świetnie sprawdza się podczas jazdy w mieście i po pozamiejskich drogach. Jak deklaruje producent, na miejskich trasach nowy Auris w tej wersji nawet przez połowę czasu jazdy korzysta wyłącznie z silnika zasilanego prądem.

Bardziej wymagający klienci będą mogli wybrać jednostkę hybrydową z dwulitrowym benzyniakiem. Podobnie jak mniejszy 1,8 ma on rekordową wydajność cieplną w swoim przedziale pojemności. Nowe 2,0 Toyoty może pochwalić się tym parametrem na poziomie 40 proc., a w wersji hybrydowej nawet 41 proc. Wraz z motorem elektrycznym oferuje ono moc 180 KM.

Ekonomikę samochodu mają poprawić też nowe skrzynie. Sześciobiegowy "manual" jest w nowej wersji o 7 kg lżejszy i o 24 mm krótszy od poprzednika. Posiada też funkcję automatycznego dostosowania obrotów do przełożenia podczas zmiany biegu. Przydaje się ona szczególnie przy redukcji przełożenia.

Nowa przekładnia CVT również ma dawać więcej. Skrzynię wyposażono w dodatkowe przełożenie, którego zadaniem jest poprawienie dynamiki auta podczas ruszania i przy niskich prędkościach. Toyota obiecuje też zmniejszenie zużycia paliwa o 6 proc. względem dotychczas stosowanego komponentu.

Zobacz również: Toyota Prius Plug-in

Nowy Auris chce przekonać Europejczyków, że hybrydy nie są takie złe. Ma przed sobą sporo pracy, bo z 11 mln sprzedanych do tej pory hybrydowych samochodów tego koncernu tylko 1,5 mln trafiło na Stary Kontynent. Mamy sporo do nadrobienia.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Audi pokazało kamuflaż. Zapomnieli powiedzieć cokolwiek o samochodzie Flagowy SUV Škody w topowej wersji wyposażenia. Debiut Kodiaqa L&K Genewa 2018: Volkswagen I.D. VIZZION. Elektryczne odkupienie Niemców Car of the Year 2018. Znamy zwycięzcę! Oddzielne salony czy u Seata? Wiemy, gdzie kupicie Cuprę w Polsce Skórzane kurtki i wielkie maszyny. Polski klub motocyklowy w Chicago jest znany w całym mieście Czego nie wolno robić w tunelu i na autostradzie? Słowacki kierowca złamał wszystkie reguły Jaguar pokazał elektrycznego I-Pace'a. Byłby doskonały, gdyby nie cena Rozbite bmw i zdziwiona mina młodego kierowcy. Tak skończyło się driftowanie w Sopocie Ceny OC w 2018 r. raczej nie spadną. W 2017 r. ubezpieczyciele wypłacili większe odszkodowania Hybryda na gaz, (chwilowy) napęd na tył i sportowe proporcje: pierwsze fakty o Škodzie Vision X Australijski oddział BMW uważa, że mają za mało modeli. Ich klienci bardzo chcą pickupa 88. Salon Samochodowy w Genewie już za tydzień. Oto, co powinieneś o nim wiedzieć Rozczarowujący Fiat 124 Spider S-Design. Szkoda, że zmieniło się tak mało Audi testuje nowe modele w Polsce. Mamy zdjęcia zamaskowanego A6 Avanta Separatory na jezdniach. Do czego służą i czy w ogóle są potrzebne Audi prezentuje nowe A6. Trzeci gracz w niemieckiej trójce walczy o przewagę techniką Hyundai Kona Electric liderem w swojej klasie. Pierwszy miejski SUV z takim napędem Nowy Volkswagen Polo to najlepszy możliwy zakup? Może się bardziej opłacać niż Toyota Yaris To nie żart. Volkswagen wprowadzi do oferty T-Roca bez dachu Toyota wraca na dobrą drogę. Nowy Auris z dużym silnikiem i ciekawą stylistyką Co robimy przy autach samodzielnie? Kończy się na myciu i dolewaniu płynów Lexus LFA z minimalnym przebieg trafił na sprzedaż. Cena robi wrażenie Peugeot Rifter 4x4 Concept jako terenowy kombivan. Idealny dla podróżnika

Popularne w tym tygodniu:

Jest szansa na poprawę zdawalaności na prawo jazdy. Nowe przepisy są już gotowe Mazda nie chce silników elektrycznych. Woli rozwijać spalinowe SPEED. Policja powołała grupę do walki z piratami drogowymi "Połamiemy wycieraczki i stłuczemy lusterka". Mieszkańcy Warszawy idą na wojnę z kierowcami Poseł chce tańszego LPG. Interpelacja czeka na odpowiedź Ministerstwa Finansów Ślady po narkotykach długo utrzymują się we krwi. Samochodem nie pojedziesz nawet przez dwa tygodnie W Unii Europejskiej ceny paliw spadają. W Polsce to nie działa Elektryfikacja Volkswagena coraz bliżej. Czekamy na ostatnią serię silników spalinowych 65 złotych za OC na miesiąc. Nie tylko komisy mogą korzystać z taniego ubezpieczenia Audi RS6 Nogaro Edition ABT. Niemiecki projekt szokuje mocą Skoda Scala przynosi rewolucję. Czesi wchodzą do głównej ligi Audi e-tron GT - najbardziej fascynujący elektryk, jaki trafi do produkcji