88. Salon Samochodowy w Genewie już za tydzień. Oto, co powinieneś o nim wiedzieć

Największy i najważniejszy salon samochodowy na świecie rusza 8 marca w hali Palexpo Arena, w szwajcarskiej Genewie. Czeka tam na publiczność i dziennikarzy ponad 80 ważnych, motoryzacyjnych premier, będziemy tam dla was.

88. Salon Samochodowy w Genewie zaczyna się 8 marca. Przez dziesięć dni będziecie mogli zobaczyć ponad 80 interesujących premier i zwiedzić blisko 200 stoisk.

88. Salon Samochodowy w Genewie zaczyna się 8 marca. Przez dziesięć dni będziecie mogli zobaczyć ponad 80 interesujących premier i zwiedzić blisko 200 stoisk. (mat. prasowe)

88. Salon Samochodowy w Genewie – kiedy rusza?

Dni prasowe będą trwały od 6 do 7 marca, a od 8 do 18 wszystkie stoiska będą dostępne dla szerokiej publiczności. Oczywiście swoje oferty zaprezentują nie tylko producenci samochodów, ale też m.in. firmy tuningowe pokażą swoje akcesoria oraz gotowe pojazdy. Nie zabraknie przedstawicieli z branży części zamiennych czy producentów opon. Jak zawsze, pośród aut produkcyjnych pojawi się kilkanaście ciekawych konceptów.

Łącznie na targach ma być 180 wystawców. Najważniejszym producentem aut, który zrezygnował z udziału w tej imprezie jest Opel. Jest to o tyle zrozumiałe, że wszystkie ważniejsze premiery ma już za sobą, a niedawno pokazany model Combo nie jest tak istotny.

Salon Samochodowy w Genewie 2017

Ile trzeba zapłacić za bilet?

Podczas dni otwartych, jednorazowe wejście na teren salonu kosztuje 16 franków szwajcarskich, co w przeliczeniu oznacza ok. 58 zł. Dzieci w wieku od 6 do 16 lat mają ulgę, więc bilet dla nich kosztuje 9 franków (ok. 33 zł). Jest też zniżka grupowa — minimum 20 osób musi zapłacić po 11 franków (ok. 40 zł). Jest też 50-procentowa ulga dla osób, które kupią bilet na miejscu w dniu wejścia, ale po godzinie 16.00.

Targi będą otwarte w godzinach 10.00–20.00 w dni robocze oraz 9.00–19.00 w weekendy.

Jak się dostać na Salon Samochodowy w Genewie?

Hale targowe są umieszczone blisko genewskiego lotniska, zatem można rozpocząć zwiedzanie tuż po wylądowaniu. Pod warunkiem, że już kupiliście bilety.

Z miasta można dojechać komunikacją publiczną. Jest wiele autobusów, w tym jeden specjalny z centrum. Organizator poleca też podróż pociągiem. Stacja Geneva Airport jest umieszczona 7 min piechotą od targów.

Podróż autem zajmie wam około 12 godzin - bez przerwy

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Jeżeli wybieracie się samochodem, to w dniach roboczych i tak będziecie musieli się tam przespacerować lub skorzystać z komunikacji, ponieważ na terenie targów parkingi będą przeznaczone wyłącznie dla wystawców i autobusów. Tylko w weekend dostępne będą 10 000 miejsc dla gości, które zlokalizowane są w promieniu 5 km od hal. Opłata jednorazowa za postój to 25 franków (ok. 90 zł).

Dojazd autem od polsko-niemieckiej granicy (Świecko) zajmie ok. 11–12 godzin, pod warunkiem, że nie będziecie robić przerw. W tym czasie przejedziecie przez Niemcy i Szwajcarię. Mapa Google sugeruje trzy trasy o podobnej długości ok. 1200 km. Na każdej z nich są odcinki płatne. Niewiele mniejszy dystans pokonają osoby ruszające z południa Polski, przekraczające polsko-niemiecką granicę w Zgorzelcu czy też jadące przez Czechy.

Warto pamiętać, że korzystanie z internetu w Szwajcarii (która nie jest członkiem UE) jest bardzo drogie, zalecamy więc dużą ostrożność w tym zakresie. Nawet chwila połączenie może was kosztować kilkaset złotych.

Więcej szczegółowych informacji znajdziecie na oficjalniej stronie 88. Geneva International Motor Show

Najważniejsze premiery samochodowe 88. Salonu Samochodowego w Genewie

Lexus UX

Samochody produkcyjne:

  • Alpina BMW XD3,
  • Audi A6 (nowa generacja),
  • Bentley Bentayga V8 i PHEV (wersje silnikowe),
  • BMW 2 Active Tourer/Gran Tourer (facelifting),
  • BMW M3 CS (wersja silnikowa),
  • BMW X2 (nowa generacja),
  • BMW X4 (nowa generacja),
  • BMW Serii 8 (prawdopodobnie),
  • Citroën Berlingo nowa generacja),
  • Cupra Ateca (premiera marki i pierwszego modelu),
  • Cupra Ibiza (prawdopodobnie),
  • Ferrari 488 Pista (wersja silnikowa),
  • Ford Edge (facelifting),
  • Ford Ka+ (facelifting),
  • Honda CR-V (nowa generacja),
  • Hyundai Kona Electric (wersja silnikowa),
  • Hyundai Nexo (nowy model),
  • Hyundai Santa Fe (nowa generacja),
  • Jaguar I-Pace (nowy model),
  • Jeep Cherokee (facelifting),
  • Jeep Wrangler (nowa generacja),
  • Kia Ceed (nowa generacja),
  • Kia Optima (facelifting),
  • Lexus UX (nowy model),
  • Maserati Levante GTS V8 (wersja silnikowa),
  • Mazda6 kombi (facelifting),
  • McLaren Senna (wersja silnikowa),
  • Mercedes-AMG G 63 (wersja silnikowa),
  • Mercedes Klasy A (nowa generacja),
  • Mercedes Klasy C (facelifting),
  • Mercedes-Maybach Klasy S (facelifting),
  • Mini (facelifting),
  • Morgan Plus 8 50th (nowa wersja),
  • Mitsubishi Outlander PHEV (facelifting),
  • Pagani HP (nowe wersje),
  • Peugeot 508 (nowa generacja),
  • Peugeot Rifter (nowa generacja/model),
  • Porsche 911 GT3 RS (wersja silnikowa),
  • Porsche 718 GT4 (facelifting/nowa wersja),
  • Range Rover SV Coupé (nowa wersja Range Rovera),
  • Renault Zoe (facelifting),
  • Seat Tarraco (prawdopodobnie),
  • Škoda Fabia (facelifting),
  • Škoda Kodiaq L&K (nowa wersja),
  • Ssangyong Musso/Actyon Sports (nowa generacja),
  • Stratos (nowy model/koncept?),
  • Techart Porsche Panamera Grand GT (tuning),
  • Toyota Auris (nowa generacja),
  • Toyota Aygo (facelifting),
  • Volvo V60 (nowa generacja),
  • Zenvo Supercar (nowy model).

Koncepty i auta wyścigowe:

Druga generacja bolidu Formuły E
  • BMW M8,
  • Bolid Formuły E drugiej generacji,
  • GFG Style Sybilla,
  • Giugiaro Sibilla,
  • Honda Civic TCR,
  • Honda NeuV,
  • Honda NSX GT3,
  • Honda Sports EV,
  • Honda Urban EV,
  • Hyundai Kite by IED,
  • Lexus LF-1 Limitless,
  • LVCHI Venere 2,
  • Mitsubishi e-Evolution,
  • Peugeot Rifter 4×4,
  • Pininfarina HK GT,
  • Renault EZ-GO,
  • Škoda Vision X,
  • Ssangyong e-SIV,
  • Subaru Viziv Tourer,
  • Techrules REN RS,
  • Toyota Fine-Comfort Ride,
  • Toyota Supra Gazzo Racing,
  • Volkswagen I.D. Vizzion.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Hybryda na gaz, (chwilowy) napęd na tył i sportowe proporcje: pierwsze fakty o Škodzie Vision X Rozczarowujący Fiat 124 Spider S-Design. Szkoda, że zmieniło się tak mało Audi testuje nowe modele w Polsce. Mamy zdjęcia zamaskowanego A6 Avanta Separatory na jezdniach. Do czego służą i czy w ogóle są potrzebne Audi prezentuje nowe A6. Trzeci gracz w niemieckiej trójce walczy o przewagę techniką Hyundai Kona Electric liderem w swojej klasie. Pierwszy miejski SUV z takim napędem Nowy Volkswagen Polo to najlepszy możliwy zakup? Może się bardziej opłacać niż Toyota Yaris To nie żart. Volkswagen wprowadzi do oferty T-Roca bez dachu Toyota wraca na dobrą drogę. Nowy Auris z dużym silnikiem i ciekawą stylistyką Co robimy przy autach samodzielnie? Kończy się na myciu i dolewaniu płynów Lexus LFA z minimalnym przebieg trafił na sprzedaż. Cena robi wrażenie Peugeot Rifter 4x4 Concept jako terenowy kombivan. Idealny dla podróżnika Porsche zapowiada nowe 911. Zamaskowany egzemplarz wygląda jak każde inne 911 Brytyjczyk wsiadł do TVR-a, żeby zmienić pub. Skończyło się wycieczką przez 24 kraje Co jest lepsze od pierwszego Audi RS4 Avanta? Bardzo proste: półtora Audi RS4 Avanta! Mitsubishi nie skreśla powrotu Evo. Nie będzie jednak tym, za czym tęsknimy Okazja do kupienia klasyka za nieduże pieniądze. Jaguar Land Rover wyprzedaje kolekcję Będzie autonomicznie i ekologicznie. Koncepcyjny Volkswagen I.D. Vizzion zapowiada przyszłość Najmocniejsza Škoda Octavia dostanie nowe wyposażenie. Premiera 6 marca w Genewie Nowe Volvo V60 już znamy, co z S60? Sedan pojawi się jeszcze w 2018 roku Nowy Hyundai Santa Fe nie pozwoli ci wyjść wprost pod pędzące auto. Przypomni też o tym, że masz dziecko Debiutuje nowy Peugeot Rifter. Nowa nazwa, znana koncepcja

Popularne w tym tygodniu:

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu. Rząd pracuje nad zmianą przepisów Połowa nieoznakowanych radiowozów BMW brała udział w kolizjach. Policja się tłumaczy Policja prowadzi akcję "Alkohol i narkotyki". Będzie sprawdzać kierowców W Krakowie stanął "fotoradar", który sprawdza emisję spalin w jadących autach Przełomowy typ opony coraz bliżej. W pierwszym aucie pojawi się w 2024 roku Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny bierze się za oszustów. Oto metody naciągaczy AMG stworzył najmocniejszy silnik czterocylindrowy w historii. Sprawdzamy, jak to możliwe Stłuczka lamborghini huracana evo w Warszawie. Auto spotkało się z renault kangoo Dlaczego tiry na autostradach wyprzedzają się tak długo? Takie są przepisy Honda zbudowała kosiarkę, która do setki przyspiesza szybciej niż Ferrari 599 GTO Kierowcy będą wyłączać obowiązkowy system. Chcą jeździć szybciej Debiut polskiego zespołu w Le Mans. Rozmawiamy z kierowcą Kubą Śmiechowskim