Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Znalazłem najfajniejszy samochód świata. Pochodzi z 1939 roku i ma przezroczyste nadwozie

Na pewno kojarzycie drzwi w McLarenie Sennie – mają małe okienko na dole, żeby inni mogli oglądać nogi kierowcy. Jak jednak wyglądałby samochód, w którym całe nadwozie byłoby przezroczyste? Na to pytanie odpowiedział General Motors prezentując tego pontiaca.

Samochód powstał w 1939 roku jako koncept mając promować szkło akrylowe, potoczne znane jako "pleksi". Choć logika podpowiada, że można nim zastąpić szyby w aucie, Amerykanie poszli o krok dalej i wykonali z tego materiału całe nadwozie Pontiaca Deluxe Six.
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield

Samochód powstał w 1939 roku jako koncept mając promować szkło akrylowe, potoczne znane jako "pleksi". Choć logika podpowiada, że można nim zastąpić szyby w aucie, Amerykanie poszli o krok dalej i wykonali z tego materiału całe nadwozie Pontiaca Deluxe Six.

Nad przedsięwzięciem czuwała firma Rohm & Haas, która jako pierwsza wprowadziła pleksiglas na rynek. Wyjątkowy samochód miał uświetnić wystawę światową w Nowym Jorku. Przygotowanie go kosztowało 25 tys. dolarów, co jak na tamte czasy było kolosalną sumą. Przeliczając na dzisiejsze pieniądze, projekt pochłonął ponad 440 tys. dolarów (ok. 1,5 mln zł).
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield

Nad przedsięwzięciem czuwała firma Rohm & Haas, która jako pierwsza wprowadziła pleksiglas na rynek. Wyjątkowy samochód miał uświetnić wystawę światową w Nowym Jorku. Przygotowanie go kosztowało 25 tys. dolarów, co jak na tamte czasy było kolosalną sumą. Przeliczając na dzisiejsze pieniądze, projekt pochłonął ponad 440 tys. dolarów (ok. 1,5 mln zł).

Na przezroczystego pontiaca trafiłem przeglądając czeluści internetu. Jak się okazuje, samochód krążył po Stanach Zjednoczonych, aż w końcu trafił do kolekcjonera Leo Gepharta, który to rok później – w 1980 roku – sprzedał go pewnej rodzinie.
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield

Na przezroczystego pontiaca trafiłem przeglądając czeluści internetu. Jak się okazuje, samochód krążył po Stanach Zjednoczonych, aż w końcu trafił do kolekcjonera Leo Gepharta, który to rok później – w 1980 roku – sprzedał go pewnej rodzinie.

W 2011 roku auto ponownie trafiło na sprzedaż, a nowy właściciel zapłacił za niego 308 tys. dolarów (trochę ponad 1 mln zł). General Motors miał też drugiego pontiaca z pleksi, bazujący na Torpedo Eight, lecz ten egzemplarz nie przetrwał.
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield

W 2011 roku auto ponownie trafiło na sprzedaż, a nowy właściciel zapłacił za niego 308 tys. dolarów (trochę ponad 1 mln zł). General Motors miał też drugiego pontiaca z pleksi, bazujący na Torpedo Eight, lecz ten egzemplarz nie przetrwał.

Wracając do Deluxe Six, samochód jest w pełni jeżdżący. Napędza go 3,6-litrowy, 6-cylindrowy silnik o mocy 86 KM. Do 2011 roku przejechał zaledwie 138 km. General Motors nadał mu nazwę "Ghost Car" (samochód duch), która świetnie pasuje do samochodu.
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield

Wracając do Deluxe Six, samochód jest w pełni jeżdżący. Napędza go 3,6-litrowy, 6-cylindrowy silnik o mocy 86 KM. Do 2011 roku przejechał zaledwie 138 km. General Motors nadał mu nazwę "Ghost Car" (samochód duch), która świetnie pasuje do samochodu.

Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield

Zobacz również: WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield
Fot. RM Sotheby's/Aaron Summerfield
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Prezentacja na poziomie zaawansowanym - szklane wieże ekspozycyjne [galeria] Za co kochamy Ferrari? [galeria] RennTech Mercedes SLS AMG Black Series na felgach ADV.1 Porsche 911 GT2 | Galerie Czytelników Seat Arona (2017) - premiera Mercedes 560 SEC 6.0 AMG - monstrum na sprzedaż Historia ewolucji kompaktów Peugeota Nowe Audi A5 Coupé w polskich górach Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio dołącza do szeregów Carabinieri Latające samochody w wykonaniu Sylvaina Viau [galeria zdjęć] Porsche 911 Turbo S na felgach HRE Lamborghini - od traktorów do potworów [galeria]