Mercedes Klasy C po liftingu. Zmian nie widać, ale jest ich sporo

Hit Mercedesa i najchętniej kupowane auto tej klasy w Polsce doczekało się faceliftingu. Jest tak subtelny, że niewiele widać. Więcej zmieniono w tych obszarach, których nie da się zobaczyć na zdjęciach.

Ten artykuł ma 3 strony:

Przeprojektowany przedni zderzak i nowe wypełnienie reflektorów odróżnia nową Klasę C od poprzedniej. Mówi się, że to Volkswagen i Porsche piszą o liftingu niczego nie zmieniając. To gruba przesada. W przypadku Mercedesa aż trzeba było zajrzeć w starsze zdjęcia prasowe, by zrozumieć, o czym mowa. Tak, rzeczywiście coś się zmieniło - patrz zdjęcie poniżej.
fot. mat. prasowe

Przeprojektowany przedni zderzak i nowe wypełnienie reflektorów odróżnia nową Klasę C od poprzedniej. Mówi się, że to Volkswagen i Porsche piszą o liftingu niczego nie zmieniając. To gruba przesada. W przypadku Mercedesa aż trzeba było zajrzeć w starsze zdjęcia prasowe, by zrozumieć, o czym mowa. Tak, rzeczywiście coś się zmieniło - patrz zdjęcie poniżej.

Mercedes Klasy C przed liftingiem
fot. mat. prasowe

Mercedes Klasy C przed liftingiem

Tylny zderzak, zarówno w sedanie jak i kombi, ma teraz nową dolną część. Jej kształt, elementy ozdobne i zakończenie układu wydechowego różnią się w zależności od wybranego wyposażenia oraz wersji silnikowej.
fot. mat. prasowe

Tylny zderzak, zarówno w sedanie jak i kombi, ma teraz nową dolną część. Jej kształt, elementy ozdobne i zakończenie układu wydechowego różnią się w zależności od wybranego wyposażenia oraz wersji silnikowej.

Jeśli chodzi o same reflektory, to ważniejsze są zmiany techniczne niż stylistyka ich wnętrza. Po raz pierwszy nabywcy mają do wyboru także matrycowe reflektory ze światłami drogowymi Ultra Range. Każdy z nich korzysta z matrycy liczącej 84 diody. Pozwala to szybko i precyzyjnie sterować strumieniem światła zgodnie z aktualną sytuacją na drodze. Gdy prędkość jazdy przekracza 40 km/h, automatycznie uruchamiane są światła drogowe Ultra Range. Generują one maksymalne natężenie, na jakie zezwala prawo – czyli powyżej wartości referencyjnej 1 luksa – na dystansie 650 m.
fot. mat. prasowe

Jeśli chodzi o same reflektory, to ważniejsze są zmiany techniczne niż stylistyka ich wnętrza. Po raz pierwszy nabywcy mają do wyboru także matrycowe reflektory ze światłami drogowymi Ultra Range. Każdy z nich korzysta z matrycy liczącej 84 diody. Pozwala to szybko i precyzyjnie sterować strumieniem światła zgodnie z aktualną sytuacją na drodze. Gdy prędkość jazdy przekracza 40 km/h, automatycznie uruchamiane są światła drogowe Ultra Range. Generują one maksymalne natężenie, na jakie zezwala prawo – czyli powyżej wartości referencyjnej 1 luksa – na dystansie 650 m.

Nowością jest także tryb częściowo autonomicznej jazdy nową Klasą C. Samochód korzysta nie tylko z licznych, udoskonalonych czujników i kamer, ale także  z map nawigacji. Dla przykładu, adaptacyjny tempomat, korzystając z takich informacji, może zmniejszyć prędkość przed skrzyżowaniem czy ostrym zakrętem.
fot. mat. prasowe

Nowością jest także tryb częściowo autonomicznej jazdy nową Klasą C. Samochód korzysta nie tylko z licznych, udoskonalonych czujników i kamer, ale także z map nawigacji. Dla przykładu, adaptacyjny tempomat, korzystając z takich informacji, może zmniejszyć prędkość przed skrzyżowaniem czy ostrym zakrętem.

Poza zmianami w materiałach i elementach wykończeniowych, poprawiono detale w kabinie. Już w standardzie klient C-klasy otrzyma system bezkluczykowy i zmieniony kształt startera oraz samego kluczyka. Na życzenie deska rozdzielcza może być wyposażona w cyfrowy panel wskaźników. Standardowy model ma klasyczne zegary rozdzielone 5,5-calowym ekranem. W opcji dostępny jest w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, z 12,3-calowym ekranem o rozdzielczości 1920 x 720 pikseli. 

Ekran multimediów nad konsolą środkową jest dostępny w dwóch rozmiarach. W połączeniu z systemem Audio 20 ma przekątną 7 cali i rozdzielczość 960 x 540 pikseli. W opcji jest wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości 1920 x 720 pikseli i przekątnej 10,25 cala. W przypadku systemu Comand Online jest to standard.
fot. mat. prasowe

Poza zmianami w materiałach i elementach wykończeniowych, poprawiono detale w kabinie. Już w standardzie klient C-klasy otrzyma system bezkluczykowy i zmieniony kształt startera oraz samego kluczyka. Na życzenie deska rozdzielcza może być wyposażona w cyfrowy panel wskaźników. Standardowy model ma klasyczne zegary rozdzielone 5,5-calowym ekranem. W opcji dostępny jest w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, z 12,3-calowym ekranem o rozdzielczości 1920 x 720 pikseli.

Ekran multimediów nad konsolą środkową jest dostępny w dwóch rozmiarach. W połączeniu z systemem Audio 20 ma przekątną 7 cali i rozdzielczość 960 x 540 pikseli. W opcji jest wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości 1920 x 720 pikseli i przekątnej 10,25 cala. W przypadku systemu Comand Online jest to standard.

Zobacz również: Audi A4 (B9) Avant 2.0 TDI (2016) - test

Odświeżona Klasa C oferuje również kierownicę z panelami dotykowymi. Reagują one na ruchy opuszków palców. Kolejną nowością jest sterowanie tempomatem z poziomu kierownicy. Na nowo opracowano także fotele z regulacją bocznych poduszek i podparcia lędźwiowego za pomocą elektrycznej pompy pneumatycznej, a także funkcją masażu.
fot. mat. prasowe

Odświeżona Klasa C oferuje również kierownicę z panelami dotykowymi. Reagują one na ruchy opuszków palców. Kolejną nowością jest sterowanie tempomatem z poziomu kierownicy. Na nowo opracowano także fotele z regulacją bocznych poduszek i podparcia lędźwiowego za pomocą elektrycznej pompy pneumatycznej, a także funkcją masażu.

Kontrola komfortu Energizing to maksymalnie sześć programów poprawiających samopoczucie kierowcy poprzez rozpylenie odpowiednich zapachów, ustawienie właściwej temperatury, wybranie stosownego trybu masażu fotela, przestawienie oświetlenia pojazdu i jego nagłośnienia, a nawet wybór odpowiedniej muzyki. Jeśli w samochodzie dostępne są odpowiednie zbiory muzyczne, na przykład poprzez interfejs multimediów, układ analizuje je w tle i przypisuje do poszczególnych programów w oparciu o liczbę uderzeń na minutę (bpm).
fot. mat. prasowe

Kontrola komfortu Energizing to maksymalnie sześć programów poprawiających samopoczucie kierowcy poprzez rozpylenie odpowiednich zapachów, ustawienie właściwej temperatury, wybranie stosownego trybu masażu fotela, przestawienie oświetlenia pojazdu i jego nagłośnienia, a nawet wybór odpowiedniej muzyki. Jeśli w samochodzie dostępne są odpowiednie zbiory muzyczne, na przykład poprzez interfejs multimediów, układ analizuje je w tle i przypisuje do poszczególnych programów w oparciu o liczbę uderzeń na minutę (bpm).

W ofercie nowej Klasy C pojawił się również nowy system audio ze średniej półki z dziewięcioma głośnikami o łącznej mocy 225 watów. Plasuje się on pomiędzy nagłośnieniem seryjnym a topowym systemem dźwięku przestrzennego Burmester.
fot. mat. prasowe

W ofercie nowej Klasy C pojawił się również nowy system audio ze średniej półki z dziewięcioma głośnikami o łącznej mocy 225 watów. Plasuje się on pomiędzy nagłośnieniem seryjnym a topowym systemem dźwięku przestrzennego Burmester.

To wszystko dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu. Nie zaszły żadne zmiany mechaniczne - ani w zakresie układu jezdnego ani silników. Jednak Mercedes klasy średniej ma być zwyczajnie jeszcze lepszy.
fot. mat. prasowe

To wszystko dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu. Nie zaszły żadne zmiany mechaniczne - ani w zakresie układu jezdnego ani silników. Jednak Mercedes klasy średniej ma być zwyczajnie jeszcze lepszy.

Mercedes C450 AMG 4Matic (2016) - V6 lepsze od V8?

Mercedes wspólnie z AMG robi fantastyczne samochody. Plujące ogniem, ostentacyjne V8 to właściwie flagowy wyrób tego duetu. Sęk w tym, że 475-konna…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ciekawa zapowiedź nowego DS3 i nieoficjalne zdjęcia Nissan Juke-R vs supersamochody - oficjalne wideo Nowy Mercedes-Benz klasy S przyłapany po raz kolejny Naprawili wyciek oleju, montując tackę pod silnikiem. Nie ujdzie im to płazem Lotus pokazał, że Evora sprawdzi się w roli stojaka na choinkę. Nawet jeśli leci bokiem Ford Transit Connect z silnikiem Focusa RS. Idealny sleeper Wyższa płaca minimalna to wyższe kary dla kierowców za brak OC Ferrari 458 Scuderia zadebiutuje w październiku? Bizon - niemiecki ale japoński, biały ale czarny Odświeżone Porsche 911 GT3 w pierwszych przeciekach Czym jeździ Juan Carlos, król Hiszpanii? Ferrari zapowiada 149M Project – czy to nowa California? [aktualizacja]

Popularne w tym tygodniu:

12 skrętnych kół i 150-litrowy diesel. Terenowa lokomotywa to najlepszy pomysł Rosjan Nissan zapowiada rewolucję w silnikach spalinowych. Efektywność ma sięgnąć 50 proc. Motoryzacja jeszcze nie umarła. Lexus IS dostał 5-litrowe V8 Pasta paliwem przyszłości? Niemieccy naukowcy chcą nią napędzać pojazdy elektryczne Chińczycy zrobili 3-kołowego kampera. Można go kupić na Aliexpress Syntetyczne paliwo Porsche już w 2022 roku. Ma być wyjątkowo czyste Nowe obostrzenia dla wjeżdżających do Polski. W weekend dołączą kolejne Nowy Mercedes-Benz Klasy C wygląda jak mała Klasa S. Imponuje techniką i rozczarowuje silnikami Biedronkowe Bugatti Divo powstawało 2 lata. Było tak trudno, że prawie się poddali Hyundai Ioniq 5 pokazany. Świetne osiągi, niezły zasięg i nowy rozdział w historii marki Maseczki obowiązkowe dla kierowców. Policjant wyjaśnia, kiedy trzeba je zakładać 37-latka wjechała samochodem do budynku stacji paliw w Rymaniu. Policja oddała strzały