Wystarczy pasta do zębów, a twoje reflektory będą jak nowe. To naprawdę działa

Zmatowione klosze reflektorów to częsty problem starszych samochodów. Nie tylko źle wyglądają, ale stanowią też niebezpieczeństwo – przepuszczają zdecydowanie mniej światła. Ponadto, w ekstremalnych sytuacjach, będą podstawą, by samochód nie przeszedł badania technicznego.

Koszt profesjonalnego czyszczenia reflektorów to przynajmniej 100 zł. W sieci można znaleźć domowe sposoby za poradzenie sobie z problemem. Przetestowaliśmy najprostszy z nich: pastę do zębów. Każdy z nas ma ją w domu, a nawet jeśli nie, to zakup powinien zamknąć się w 5 zł.

Jedna uwaga. Klosz może zżółknąć zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz. Opisywany sposób pomoże tylko na ten pierwszy wariant. W drugim przypadku konieczna będzie wizyta u specjalisty.

Proces jest banalny. Nakładamy stosunkowo grubą warstwę pasty na klosz i przy użyciu ściereczki wykonujemy koliste ruchy. Im mocniej będziemy przyciskać, tym lepszy efekt. Po około 10–15 minutach pracy zmywamy pozostałości pasty przy użyciu ciepłej wody i gotowe. Reflektor powinien być już dużo bardziej przejrzysty.

Z ciekawości potraktowaliśmy drugi reflektor najprostszym odmrażaczem do szyb. Ku naszemu zdziwieniu efekt był bardzo zbliżony. Koszt zakupu takiego preparatu jest niewiele wyższy od ceny pasty do zębów, a z pewnością przyda się podczas przymrozków. Obie metody polecamy, chociaż preferujemy tę drugą.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Bębny, ale nie do grania - hamulce bębnowe Elektryczny hamulec postojowy – lepszy niż mechaniczny? Jak wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów? [poradnik] Zawieszenie hydropneumatyczne – słynny komfort Citroëna 24H Le Mans 2011 bez hybrydy Peugeota [technika wyścigowa odc. 35] Wartość rezydualna, czyli za ile sprzedamy auto [cz. 1] Przekładnia ślimakowa i globoidalna - budowa i działanie układu kierowniczego Nie jesteśmy uczeni jazdy po autostradach. Jak robić to bezpiecznie? Ubezpieczenie opon jest tanie, ale czy ma sens? Śnieg w górach nie oznacza zimy. Sprawdź, kiedy zmienić opony na "zimówki" Zimówki kontra letnie opony. Które radzą sobie lepiej przy dodatnich temperaturach? Diesel czy benzyna? Generalny przegląd marek [cz. 2]

Popularne w tym tygodniu:

Folia na złodzieja. Prosty trik policji działa, sprawdziliśmy to Psują się przez niewłaściwy olej. Mechanik przestrzega właścicieli aut Opony bieżnikowane - tańsze od nowych, a nawet używanych Zasada rotacji przy zmianie opon. Przejeździsz o jeden sezon więcej 5 rzeczy, których pewnie nikt wam nie mówił o oponach Tak wygląda "oszczędzanie". Nowa opona nadaje się tylko do wyrzucenia Jedno zdanie i masz kłopot. Z nagrywaniem policjantów trzeba uważać Kierowcy często źle używają tego światła. Niewiedzą narażają się na mandat Czy zmieniać już opony? Tych ze śnieżynką nie musisz Im droższe paliwa, tym bardziej opłaca się montować LPG. Oszczędności są większe Ograniczenie prędkości tylko w jedną stronę? Patrz na znaki Japońskie diesle: D-4D Toyoty - nie wszystkie wersje są udane