WP Pomaga: Francuskie auto klasy średniej. Najlepsze propozycje z dieslami

Samochody francuskie albo się kocha, albo nienawidzi. Stereotyp o ich awaryjności nie zawsze odpowiada rzeczywistości. Tak jest w przypadku tych trzech modeli, nad których zakupem zastanawia się nasz czytelnik. Który powinien wybrać?

Samochody francuskie klasy średniej to świetna alternatywa dla wszelkiej maści passatów, mondeo oraz Audi A4.

Samochody francuskie klasy średniej to świetna alternatywa dla wszelkiej maści passatów, mondeo oraz Audi A4. (fot. mat. prasowe)

Ten artykuł ma 4 strony:

Czego szukamy?

Sebastian przez ostatnie 6 lat jeździł — i wciąż jeździ — Peugeotem 607, z którego jest bardzo zadowolony. Auto wyposażone w benzynowy motor V6 niestety nie spełnia już jego oczekiwań.

— W zeszłym roku przejechałem nim więcej niż przez wcześniejsze lata. Zrobiłem prawie 30 tys. km. Samochód kupiłem z myślą o małych przebiegach, bo miałem auto służbowe, ale już nie mam i mieć nie będę. Dlatego chciałbym go wymienić po pierwsze na nowszy model, a po drugie na diesla.

Sebastian rozważa zakup Peugeota 508, ale bierze też pod uwagę francuską konkurencję.

Przywiązanie Sebastiana do marki jest duże. Jak twierdzi – Mój peugeot nigdy mnie nie zawiódł. W autach francuskich cenię sobie to, że można je tanio kupić i tanio utrzymać, jak się ma dobrego mechanika. Dlatego kolejne auto też chciałbym francuskie.

W co celuje Sebastian? – Najbardziej podoba mi się Peugeot 508, ale nie chcę się zamykać w jednej marce. Jako opcję rozważam Citroëna C5, ale kolega twierdzi, że z takich modeli najlepsza jest Laguna III. Nie wiem wiele o Renault poza tym, że podobno się psują. Jak jest z Laguną? – pyta nasz czytelnik.

Ustalony z czytelnikiem profil samochodu:

  • najstarszy rocznik: 2008,
  • cena: maksimum 35 000 zł (sam zakup, bez tzw. pakietu startowego),
  • przebieg roczny: ok 30 000 km,
  • silnik: Diesla,
  • oczekiwania względem dynamiki: przynajmniej 130 KM
  • segment: D,
  • nadwozie: sedan lub liftback, nie kombi
  • rozważane modele: Peugeot 508, Citroën C5, Renault Laguna III.

Zobacz również: Dwa rodzaje oleju silnikowego - zobacz jak zachowają się zimą

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Samochody z USA - czy można nazwać je gorszymi? Nowszy nie zawsze lepszy. Modele, które warto wybrać pomimo starszej generacji WP Pomaga: zwrotny SUV do miasta i w teren. Do wydania 25 tys. zł Czy to możliwe? Auto z silnikiem V8 do 10 tys. zł WP Pomaga: samochód rodzinny o dobrych osiągach w cenie do 35 tys. zł WP Pomaga: diesel w małym aucie ma sens? Szukamy dobrego rozwiązania Benzynowy czy diesel? Najlepsze silniki w najpopularniejszych autach używanych Używany Hyundai Sonata NF (2005-2010): dla szukających komfortu, niezawodności i nie przejmujących się marką WP pomaga: szukamy 10-letniego minivana za 20 tys. zł. Nie jest łatwo WP Pomaga: tanie kombi do 10 tys. zł, które można wszędzie naprawić Rozbij skarbonkę! Na tych samochodach będzie można zarobić Seat Ateca tańszy niż konkurencja z grupy VAG. Prześwietlamy ofertę Hiszpanów Wyglądają jak milion dolarów, kosztują grosze. Te auta straciły sporo na wartości! Używany Peugeot 4008 w pigułce Używana Mazda RX-8 w pigułce Używany Citroën C4 Aircross w pigułce Używany Mitsubishi ASX w pigułce Używane Renault Clio III w pigułce Używany Opel Corsa D w pigułce Używany Opel Corsa D: porządny i tani w utrzymaniu maluch z dużym wyborem silników Hyundai Santa Fe II (2007-2012): rozsądny "koreańczyk" zamiast drogiego "japończyka" WP Pomaga: maluch do miasta za 5000 zł. Nie tak łatwo kupić WP Pomaga: kombi za 20 tys. zł z silnikiem do instalacji gazowej WP Pomaga: używany samochód do kwoty 30 tys. zł dla alpinistki

Popularne w tym tygodniu:

Samochody z USA - czy można nazwać je gorszymi? Kombi klasy średniej do 40 tys. zł. Tego szukacie, więc wybieramy pięć najlepszych