Citroen C-xperience. Na tym koncepcie będzie opierał się następca C5/C6

Citroen C-xperience. Na tym koncepcie będzie opierał się następca C5/C6 (mat.prasowe)

Citroën pilnie potrzebuje następcy C5 i C6. Francuzi boleśnie się o tym przekonali.

Linda Jackson potwierdza, że Citroën jest zdecydowany powrócić do produkcji dużej, wygodnej limuzyny. Prezes francuskiej marki wie, że już niedługo boom na SUV-y się skończy, a wtedy trzeba mieć asa w rękawie. Prace ruszyły, oczekiwania są ogromne, a wyniki finansowe słabe.

W 2017 roku pożegnaliśmy Citroëna C5. Limuzyna, choć zestarzała się całkiem godnie, nie pasowała do młodzieżowego, lekkiego stylu opartego na kosmicznych liniach i dmuchanych nakładkach na drzwi. Francuzi eksperymentują z wprowadzeniem na rynek SUV-a o nazwie C5 Aircross. Na razie jego zadaniem jest podbicie rynku chińskiego (a raczej przetrwanie na nim). My zobaczymy go dopiero na targach we Frankfurcie we wrześniu 2018 roku.

Powrót do limuzyn może wydawać się zaskoczeniem, lecz wystarczy zerknąć w tabelki. Francuzi nie radzą sobie za dobrze w Chinach, gdzie wyniki sprzedaży w ostatnim roku spadły o 47,3 proc., choć w Europie udało się podnieść wyniki o 3 proc. Z jednej strony konkurencja w Państwie Środka jest ogromna. Z drugiej Citroën "przedobrzył", atakując SUV-ami rynek jeszcze silnie preferujący długie limuzyny. Powrót do nowych wcieleń C5 – a nawet flagowego C6 – można więc uznać za szczęście w nieszczęściu.

Citroen C5 Aircross. Już w Chinach, u nas dopiero pod koniec roku.

Co już wiemy o nowym Citroënie? Na pewno będzie on współdzielił platformę EMP2 z nowym Peugeotem 508. W przypadku tych bliźniaków informacje są szczątkowe, choć podczas nieoficjalnych rozmów z przedstawicielami marki udało się nam ustalić, że pierwsze modele nadwozia już powstały i są na etapie wprowadzania (jeszcze nie finalnych) poprawek.

Następca C6? Jesteśmy jak najbardziej na tak

Zapowiedzią nowego C5/C6 był koncept C-xperience, choć Linda Jackson, przyznała, że wygląd auta ulegnie ewolucji. Na zewnątrz ma być bardziej dorosły i stonowany, choć dalej ma wskazywać na rodzinne koneksje z Cactusem. Wewnątrz projektanci będą starali się o odpowiedni klimat luksusu, rezygnując jednocześnie z tradycyjnych skór, aluminium czy chromu. Rozmiarami auto ma wymykać się Passatowi czy Mondeo. Ma również wyprzedzać je pod względem komfortu, a zapewnią to chociażby progresywne poduszki hydrauliczne zainstalowane w zawieszeniu.

C-xperience wygląda rewelacyjnie, ale wersja produkcyjna zostanie baaaaardzo ugrzeczniona

Następca modeli C5 i C6 ma pojawić się na rynku najwcześniej w 2019 roku. Wcześniejsze informacje wskazywały na rozciągnięcie projektu w czasie, jednak Citroën nie spodziewał się tak słabych wyników w Chinach.

Zobacz również: DS 5 1.6 THP - test samochodu

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Oświetlenie przyszłości? Tysiące diod, a każda z nich żyje własnym życiem Bycie liderem nie jest opłacalne. Przekonuje się o tym kolejna marka Nowe coupé od Alfy Romeo? Model 6C ma trafić na rynek w 2020 roku Bentley pojedzie na Pikes Peak po rekord. Może mieć trudnego przeciwnika Najtańszy sposób na jazdę autem. Sprawdzamy czy instalacja gazowa nadal się opłaca Amerykanie potrafią robić męskie samochody. Wygląda jak wóz bojowy, a to limuzyna Więcej włókna węglowego! Ferrari pracuje nad ekstremalnym 488 Najpopularniejsze SUV-y w Polsce. Ten segment łamie wszelkie zasady Zimowy niezbędnik kierowcy. Przygotuj siebie i swoje auto W Kanadzie zaparkujesz gdzie chcesz. Wystarczy mieć auto ze śniegu Brytyjczyk uratował "Garbusa" przed zapomnieniem. Nieznana historia kultowego auta Rowan Atkinson pozbywa się dwóch samochodów. Nie chodzi o Mini Byłem przekonany, że Lancia już nie istnieje. Tymczasem Ypsilon we Włoszech to hit Lifting czy nowy model? Zapowiedź nowej Škody Fabii Opla zabraknie w Genewie. Czy to początek zmierzchu targów motoryzacyjnych? Kia twierdzi, że ma auto lepsze od lamborghini. Udowadnia to w zabawnej reklamie Land Rover Defender ma się świetnie. Producent sprzedaje fabrycznie nowe egzemplarze Ferrari kończy z ekskluzywnością. W ofercie pojawią się auta typu FUV Jeep Cherokee odzyskał twarz. Wreszcie wygląda normalnie Kompakt Kii wreszcie z normalną nazwą. Od teraz będzie to po prostu Ceed Przepraszam, pan Hyundai? Ja poproszę tego Velostera N do Europy Fat Bob 2018 to najbardziej pożądany nowy Harley-Davidson. Jeździliśmy mocniejszą wersją

Popularne w tym tygodniu:

Kara za nieprzerejestrowanie pojazdu wyniesie do 1000 zł. Nowe przepisy w przygotowaniu Motoryzacyjne mity, w które wciąż wierzymy. Lepiej poznać prawdę Policjanci zatrzymali policjantkę. Straciła prawo jazdy za przekroczenie prędkości Żółte linie na skrzyżowaniu. Ministerstwo z pilotażowym projektem "yellow boxów" Koniec marzeń o polskim aucie elektrycznym? Raport wykonany dla rządu nie pozostawia złudzeń Przez nowe kary ceny używanych aut mogą pójść w górę. Są jednak też dobre wieści Policja prowadzi akcję "Smog". Kontrole spalin to nie wszystko Audi RS7 AddArmor - najszybszy, opancerzony samochód na świecie Nowe oznakowanie na autostradach i ekspresówkach ułatwi jazdę kierowcom Pieszy z pierwszeństwem na pasach. Prace nad przepisami ruszyły Droga krajowa numer 91, czyli alternatywa dla remontowanej "jedynki". Wolę chyba stać w korkach Samochody, z których właściciele szybko rezygnują. Już po roku