Mateusz szuka auta dla rodziny, ale też takiego, który dostarczy mu przyjemności z jazdy. Saab 9-3 to jedna z ciekawszych propozycji.

Mateusz szuka auta dla rodziny, ale też takiego, który dostarczy mu przyjemności z jazdy. Saab 9-3 to jedna z ciekawszych propozycji. (fot. mat. prasowe)

WP Pomaga: samochód rodzinny o dobrych osiągach w cenie do 35 tys. zł

Założenie rodziny nie musi oznaczać rezygnacji z pasji do samochodów i chęci posiadania auta o dobrych osiągach. Do takiego wniosku doszedł Mateusz, który poprosił nas o pomoc w wyborze modelu idealnego dla jego dość konkretnych wymagań.

Ten artykuł ma 5 stron:

Czego szukamy?

Mateusz ma konkretne wymagania, które niełatwo spełnić. Nic więc dziwnego, że odezwał się do nas. Chodzi mu o przestronny samochód, który mógłby spełniać rolę pojazdu rodzinnego, ale ze względów estetycznych nie może to być kombi. Do wyboru pozostaje sedan lub pojemny hatchback, ale też nie auto zbyt duże, ponieważ będzie nim jeździła żona naszego czytelnika, która nie przepada za większymi samochodami.

Silnik ma być benzynowy i to taki, do którego można zamontować stosunkowo tanią instalację gazową. Nie może mieć bezpośredniego wtrysku paliwa. Diesel? Nie wchodzi w grę, ponieważ auto będzie często pokonywało krótkie dystanse. Wszystko byłoby proste, gdyby nie wymagania odnośnie dynamiki – minimum to 160 KM. Turbo tak, ale do silnika o pojemności minimum 1,8 l, żeby nie był zbyt mocno wysilony. Najlepiej, jakby na pokładzie było dość bogate wyposażenie.

Renault Laguna GT była jedną z opcji, ale bardzo trudno znaleźć to auto

Oczywiście Mateusz już trochę prześledził rynek i z góry odrzucił kilka aut. Na przykład Renault Lagunę GT z fantastycznym silnikiem 2.0 T, którego zwyczajnie brakuje na rynku. Są co prawda pojedyncze egzemplarze, ale trudno coś wybrać z dwóch czy trzech ofert. Niemniej jednak ten samochód gorąco polecam, jeżeli znajdzie się ładna sztuka.

Inną opcją było Volvo S40 T5, ale podobnie jak model S60 został odrzucony. Zresztą znalezienie auta nie starszego niż 11-letnie – to kolejne obostrzenie Mateusza – nie jest łatwe. Trzecią opcją było Audi A4 1.8 T. Rzeczywiście byłaby to jedna z lepszych opcji, ale i tu jest mały problem. Obawy czytelnika o nadmierne koszty eksploatacji. Są one trochę nieuzasadnione, gdyż silnik 1,8 z czasem będzie wymagał gruntownej naprawy głowicy, co może kosztować 3000–5000 zł. Do tego dość drogie w naprawach jest zawieszenie. Mimo to polecam ten model, a skoro Mateuszowi nie pasuje, to wybrałem trzy alternatywne propozycje.

Oto zaproponowany przez czytelnika zakres poszukiwań:

  • segment: C lub D,
  • rocznik: nie starszy niż 2007,
  • cena: maksimum 35 tys. zł,
  • przebieg roczny: do 14 tys. km,
  • silnik: benzynowy z możliwością zamontowania instalacji LPG,
  • skrzynia biegów: raczej manualna,
  • oczekiwania względem dynamiki: dość wysokie,
  • sugerowane modele: Ford Focus ST, Mazda 6, Saab 9–3.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używane Volvo V70 II - typowe awarie i problemy Używane BMW Serii 5 E60 wzbudza wiele kontrowersji. Wyjaśniamy dlaczego tak jest Używany Peugeot 807 - komfortowy minivan Używana Toyota Avensis III - typowe awarie i problemy Używana Skoda Octavia II - klasowy pewniak Używany Nissan 300ZX Z32 - typowe awarie i problemy Używana Škoda Octavia II - wszechstronny hit Używany Smart Roadster - typowe awarie i problemy Używany Mercedes W124 - typowe awarie i problemy Używany Ford Mondeo Mk 3 [awarie i problemy] Używana Toyota Auris II z benzyną, dieslem i hybrydą. Podpowiadamy, co wybrać Używany VW Passat B5 - typowe awarie i problemy

Popularne w tym tygodniu:

Używany Volkswagen Golf V – pewniak, który się nie psuje. Chyba że źle wybierzesz Używane Renault Vel Satis (2001-2009) - opinie i typowe usterki