Jeep Cherokee odzyskał twarz. Wreszcie wygląda normalnie

Gdy pokazano go po raz pierwszy, wzbudził wiele kontrowersji, a wśród purystów marki był po prostu wyśmiewany, bo coś nie grało w wyglądzie. Przez kilka lat pokazał klasę i przekonał do siebie wiele osób, a teraz Jeep odświeża Cherokee i nadaje mu kształt, jaki powinien mieć od początku.

Jeep Cherokee ma wreszcie poukładaną stylistykę i normalny front. Jednak jest więcej nowości.

Jeep Cherokee ma wreszcie poukładaną stylistykę i normalny front. Jednak jest więcej nowości. (fot. mat. prasowe)

Wygląd zewnętrzny to największa nowość, która widoczna jest na pierwszy rzut oka. Teraz mniej kontrowersyjna przednia część ma normalne światła i stojąc przez Cherokee nie będziesz się zastanawiał, które to reflektory, a które kierunkowskazy czy światła pozycyjne.

Jeep Cherokee 2018

Przemodelowany front przypominający nieco Compassa i Grand Cherokee, a tylny pas zostały wyposażone w nowe oświetlenie. Reflektory są teraz w pełni adaptacyjne i diodowe. Poprawiono także kształt zderzaka przedniego, by uzyskać lepszy kąt natarcia, a odmiana Trailhawk otrzymała wzmocnione płyty ochronne. Jednym z detali funkcjonalnych, odróżniających nadwozie nowego Cherokee od poprzednika, jest bezkorkowa klapka wlewu paliwa. Jak to tradycyjnie w liftingu bywa, producent dodał nowe odcienie lakieru oraz wzory obręczy kół.

Bodaj największą zmianą w kabinie jest przeprojektowana kieszeń na smartfona na konsoli środkowej. Tak na dobrą sprawę była to jedna z niewielu rzeczy, jakie wymagały poprawki. Teraz można tam rzeczywiście odłożyć dowolne urządzenie. Ponadto producent obiecuje lepszą jakość montażu i materiałów.

Jeep Cherokee 2018

Nowe możliwości dadzą klientom systemy multimedialne UConnect czwartej generacji z ekranami dotykowymi o przekątnej 7,4 oraz 8 cali.

Bagażnik poszerzono o ok. 7,5 cm, co nieznacznie zwiększyło jego pojemność. Czekamy jednak na europejską specyfikację, ponieważ Jeep za Oceanem — auto pokazano w Detroit — podaje wartość 765 l, którą uzyskano za pomocą pomiar przeprowadzonego w inny sposób niż w Europie.

Jeep Cherokee 2018

Zobacz również: Nowe Volvo XC90 T8 Excellence (2016) - test

Facelifting Jeepa Cherokee stał się doskonałą okazją do wprowadzenia do oferty zupełnie nowego silnika benzynowego 2,0, który zagościł już pod maską Wranglera. Osiąga moc 274 KM i moment obrotowy 400 Nm. Dzięki turbosprężarce typu Twin Scroll zamontowanej bezpośrednio na głowicy i elektronicznemu sterowaniu jej pracą, motor ma dawać natychmiastową reakcję na gaz i znakomite osiągi w każdych warunkach, przy zachowaniu dużego umiaru w zużyciu paliwa. Współpracuje standardowo z 9-biegowym automatem.

Gamę silnikową uzupełni klasyczna jednostka V6 3.6 Pentastar zasilana benzyną, generująca 275 KM mocy i 324 Nm momentu obrotowego. Zmiany, jakie przeszła w stosunku do poprzednika, objęły te obszary, które odpowiadają za zmniejszenie zużycia paliwa.

Jeep Cherokee 2018

Trzecim silnikiem jest również benzynowy 2.4 MultiAir2 Tigershark, który można uznać za standardowy na rynku amerykańskim. Rozwija 183 KM mocy i 230 Nm momentu. Raczej nie spodziewamy się go w Europie. Nie wiemy też, czy pojawi się jednostka 3.6 Pentastar, ale z całą pewnością zobaczymy diesle 2.0 MJD i być może 2.2 MJD.

Zmiany w układzie jezdnym objęły wspomaganie kierownicy, które jest teraz w pełni elektryczne, dzięki czemu na liście wyposażenia pojawi się asystent utrzymania pasa ruchu oraz asystent parkowania.

Jeep Cherokee 2018

Producent oferuje trzy układy napędowe:

  • Jeep Active Drive I – tradycyjne rozwiązanie stosowane w SUV-ach, z automatycznym napędem obu osi;
  • Jeep Active Drive II – napęd na cztery koła z reduktorem o przełożeniu 2,92 oraz blokadą międzyosiową;
  • Jeep Active Drive Lock – to uzupełnienie systemu Drive II o blokadę tylnego mechanizmu różnicowego i jest używany wyłącznie odmianie modelu Trailhawk.

W Europie będzie dostępny również Cherokee z napędem na przednią oś.

Ogólnie należy przyjąć, że specyfikacja samochodu na rynek europejski będzie nieco inna, ale wygląd zewnętrzny, wewnętrzny oraz technika są niemal identyczne. Czekamy więc na naszą premierę. Prawdopodobnie w Genewie, wraz z Wranglerem.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Kompakt Kii wreszcie z normalną nazwą. Od teraz będzie to po prostu Ceed Przepraszam, pan Hyundai? Ja poproszę tego Velostera N do Europy Fat Bob 2018 to najbardziej pożądany nowy Harley-Davidson. Jeździliśmy mocniejszą wersją Nowe policyjne BMW już na drogach. Wiemy, gdzie stacjonują Nowy Ford Ranger, ale nie taki jak w Europie. Będzie podobny głównie z wyglądu Kierowca mercedesa C63 AMG szalał w Nowym Jorku. Palił gumę, potrącił policjanta i uciekł Nowe mercedesy-AMG serii 53. Krok do elektryfikacji napędu sportowych maszyn Ford zapowiada powrót Mach 1. Będzie elektrycznym SUV-em Premiera nowego Mercedesa Klasy G. Nie zawiódł nikogo Tesla dostarcza kolejne modele 3. Klienci oczekiwali czegoś zupełnie innego Najciekawsze motoryzacyjne aukcje na WOŚP. Można pomóc i świetnie się bawić Prezydent Turkmenistanu nie zwalnia z absurdami. Teraz zakazał kobietom prowadzić auta Koniec dominacji Volvo? Volkswagen najbezpieczniejszy w trzech klasach na sześć! Toyota GR Super Sport Concept. Hybryda nie musi być nudna Nowy silnik do Golfa jest o 5 KM mocniejszy i 4400 zł droższy. Różnica tkwi w technice Zamieszanie z naklejkami na szybach. Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia Ford Edge dostaje moc. Dużo mocy Fiat Tipo podrożał. Czy wciąż można nazwać go tanim? Sprawdzamy ceny konkurencji Amerykanie w Oregonie wreszcie mogą sami tankować samochód. I są tym faktem przerażeni Klub piłkarski jest jak Suzuki. Kolejna umowa sponsorska japońskiej marki Mercedes chwali się nowymi multimediami. Lepiej, żebyś miał sprawne kciuki Mini zmieniło się tak bardzo, że nie zauważyłem jego premiery. Mój błąd

Popularne w tym tygodniu:

Polak zrobił replikę Mercedesa SLS, która tak naprawdę jest rowerem Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz Mopar zrobił siedmiolitrowy silnik o mocy 1000 KM. Wyprzedał się w dwa dni Kary za "kręcenie" liczników od 25 maja. Pozostałe przepisy wejdą w życie później Prowadził pod wpływem alkoholu. Stracił wszystkie kategorie prawa jazdy Polski Triggo wyjeżdża na ulice. W 2020 r. ma trafić do produkcji Nie żyje Niki Lauda. Miał 70 lat Plan Morawieckiego nie wypali. Polska w elektrycznym ogonie Europy Jaki downsizing? Mazda stworzy duży silnik sześciocylindrowy CEP przygotowywana na profesjonalną rejestrację. Termin zostanie dotrzymany Kierowcy bez uprawnień przyjechali na komendę. Chcieli odebrać auto Kierowcy skarżą się na ubezpieczycieli. Najnowszy ranking